AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Jeg har nå slitt med ryggen siden 2020, jobbet alt mellom 0 og 100% i denne perioden. Nå er jeg tilbake i 60% stilling, etter å ha trappet opp fra 40%. Hver gang jeg trapper opp, går det skeis igjen, med økte smerter, mindre førlighet, og jeg må ned i % igjen. Det blir så ustabilt for både meg og arbeidsgiver, og jeg lurer på når jeg må innse realiteten og at det muligens aldri vil bli mulig for meg å komme tilbake i full jobb.. Etter hvor lang periode med slike plager er det realistisk å søke om uføretrygd? Noen som har noen erfaringer? Jeg har jo gått med håp om at alt skal fikse seg, og at jeg skal komme tilbake i 100% igjen, det har vært den store drømmen. Men, når kroppen ikke vil spille på lag er det ikke mye man får gjort.. Anonymkode: 300fb...950
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Følger denne. Har det ganske likt, men har hatt problemer med ryggen siden 2010. Er nå i prossessen med å søke aap. Anonymkode: acc22...64d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 6 år til. Du må ha forsøkt alt, rehabilitering, behandling, evt. operasjon. Legen, ortoped og fysio må ha gitt opp bedring osv. Mange jobber med ryggproblemer. Ny utdanning? Anonymkode: 04190...196
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 6 år til. Du må ha forsøkt alt, rehabilitering, behandling, evt. operasjon. Legen, ortoped og fysio må ha gitt opp bedring osv. Mange jobber med ryggproblemer. Ny utdanning? Anonymkode: 04190...196 Jobber på kontor nå, og har en fantastisk arbeidsgiver, som har tilrettelagt alt de kan. Går ukentlig til behandling, ryggklinikk har sagt at operasjon ikke vil fikse problemene desverre.. kan ikke skjønne hva slags annen jobb som skal være bedre for meg 😔 Anonymkode: 300fb...950
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Hva er det som er problemet med ryggen da, er det prolaps? Min erfaring med langvarig (og alvorlig) prolaps, som nok også vil gjelde for mye ryggplager generelt: - Forsiktig opptrening hos fysioterapeut med styrking av kjernemuskulatur. IKKE situps og øvelser som gir vridninger. - Rolige og korte gåturer - D vitamin, k2, og tilskudd av elektrolytter. Sikt mot et d vitaminnivå som ligger i øvre delen av referanseområdet. - Invester i ordentlig madrass og hodepute, som gjør at du ligger riktig og får ordentlig støtte. Dette alene fikk meg tilbake i jobb. Bruk god tid på dette, dropp billigbutikkene og få kyndig hjelp hos f.eks Bohus og Skeidar. Anonymkode: a5a59...4b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå