Gå til innhold

Hvordan uppe sjekke gamet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mann på 35, har vær skilt i snart to år og trenger å uppe sjekke gamet betraktelig. Har brukt tiden på å stable meg på beina igjen etter ett tøft brudd. Men savner nærhet, spenning og sommerfugler i magen. Er klar for å ta steget videre hvis den rette dukker opp. Men er seriøst vanskelig synes jeg. Er som nevnt 35år, høy mørk og ok trent med god karriere og livet på stell ellers. Bolig, bil, båt og unger fra tidligere ekteskap. 

Men hvor finner man nye bekjentskaper nå til dags og hvordan blir det til noe mer enn bare ett hei eller smil på butikken?

Tinderprofilen er relativt død og de jeg matcher med finner jeg ikke tiltrekkende basert på det fysiske. Ja vet det er dumt og overfladisk men det er nå engang sånn at vi menn er veldig visuell.

Treffer masse nye mennesker hver dag gjennom jobben, men det blir jo aldri noe mer enn ett smil og utveksling av ett par setninger.

Er av og til på byn og ser på alle som "hooker" og kunne gjerne vært åpen for en ONS som potensielt kunne blitt noe mer. (Uansett spennende og fristende.) Men sliter liksom å finne ut av gamet i forkant? Så tips mottas med stor takk.

Har som sagt Ok+ utseende og er generelt utadvendt men tror jeg trekker meg litt når det kommer til "sjekking" og føler det er kleint. Med mindre man har to i promille og det er vel gjerne ikke så lurt heller.

Så hvordan går man frem på de ulike arenaer? På butikken, tinder, på jobb, og på byn for å "hooke"?

Noen som har noen historer eller tips og dele? 

Endret av Furia33
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Furia33 skrev (2 minutter siden):

Er som nevnt 35år, høy mørk og ok trent med god karriere og livet på stell ellers. Enebolig, bil, båt og unger fra tidligere ekteskap. 

Men hvor finner man nye bekjentskaper nå til dags og hvordan blir det til noe mer enn bare ett hei eller smil på butikken?

Første bud er å fjerne alt fokus på og tanker om «høy, mørk, trent, karriere, bolig, båt».

Dette er ikke ting som gjør at kvinner flest kan fatte en interesse for deg utover et smil eller hei på butikken. Dette er ting andre menn får deg til å tro er nøkkelen, men det er det altså ikke. 

Jobb med ferdighetene dine til å føre samtaler utover «hei på butikken». Du må være interessant å snakke med. Sosiale skills slår båten og karrieren din 10 av 10 ganger. Du må ha humor, få de rundt deg til å le/smile, og ha evnene til å holde samtaler. Vær en aktiv lytter.

Oss kvinner møter du over alt. Vi er fullt deltagende på alle arenaer i samfunnet💃🏼

Anonymkode: 4412c...8ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke swipe på dem du ikke liker. 

Anonymkode: bdfa2...08e

• Nyttig 1
Skrevet

Bli som 

5dc5deebcaa8315fb931165ee0e7a668.jpg

Skrevet

Ja det har du nok rett i.🙈 Er generelt en veldig sosial type og godt likt men blir ofte litt klein når jeg snakker eller møter en jeg liker på "den måten". Tror sikkert det lyser av pannen at deg liker jeg eller deg vil jeg ligge med. 😵 Til mitt forsvar så giftet jeg med barndomskjæresten så er liksom gjerne ikke komt lenger enn ungdomskolen når det kommer til å etablere den type relasjoner..

Skrevet

Det er ikke et "game". Og hvis du bare vil "hooke".. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Samtidig hva snakker man med folk på butikken om? Vi nordmenn får jo sjokk hver gang en fremmede snakker til oss. 

Skrevet
svartkatt skrev (2 minutter siden):

Det er ikke et "game". Og hvis du bare vil "hooke".. 

Game i mangel på ett bedre ord. Og "hooke" Ons ect. like aktuelt som noe annet..

Skrevet
Furia33 skrev (17 minutter siden):

Game i mangel på ett bedre ord. Og "hooke" Ons ect. like aktuelt som noe annet..

Og du høres rett og slett umoden ut... Så les noen bøker og bruk tid på å lære deg hvordan du skal oppføre deg blant damen. Lær deg å ikke se på dem som en knulle-dukke med puls

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Huldra-78 skrev (12 minutter siden):

Og du høres rett og slett umoden ut... Så les noen bøker og bruk tid på å lære deg hvordan du skal oppføre deg blant damen. Lær deg å ikke se på dem som en knulle-dukke med puls

Ja kanskje det er det som er problemet. Umoden og høy på seg selv🤷‍♂️ (Ikkesarkastisk ment) Setter pris på innlegg. Forventer vel gjerne litt at "damene" skal fungere som meg selv. Jeg er jo solgt med ett pent ytre, ett smil og ett hei..😅🙈

Får referere til artikkel her med feilinformasjon: https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-kan-du-jukse-deg-til-a-bli-mer-attraktiv-for-det-motsatte-kjonn/s/12-95-3423923190

Endret av Furia33
Skrevet

Vær deg selv, vær ekte. 

Og vær ærlig på hva du faktisk søker av forhold. Om det er ONS eller noe mer seriøst.

Om du er høy, mørk, veltrent og har nok penger, så fint for deg.
Men det hjelper ikke om du samtidig søker bekreftelse fra andre på at du er bra nok, flottest, har mest penger osv..

Klart om du kun ser på det ytre hos damene, og skal ha en perfekt partner så vil du nok måtte jobbe litt ekstra for at dama skal legge merke til deg. 
For da har du plutselig 100 andre menn som sloss om samme dama

• Liker 1
Skrevet

Du trenger mengdetrening også må du ikke være redd for å bli avvist. 

De fleste synes det er fint å bli pratet til hyggelig, og at du legger litt an på dem. Forbered deg litt, og tenk på litt ting å prate om. Ikke gå for slibrige sjekkereplikker, men vær hyggelig og deg selv. 

Tren på butikken, i kassa, på treningssenter, ute, inne på jobb og hjemme. Vær litt ertende uten å være frekk!

Tenker at det kan skje uavhengig av hva du er på utkikk etter, og det å kun prate med folk gjør at ting bare blir hyggelig. Og til slutt, aksepter et nei!

• Nyttig 1
Skrevet
Furia33 skrev (2 timer siden):

Mann på 35, har vær skilt i snart to år og trenger å uppe sjekke gamet betraktelig. Har brukt tiden på å stable meg på beina igjen etter ett tøft brudd. Men savner nærhet, spenning og sommerfugler i magen. Er klar for å ta steget videre hvis den rette dukker opp. Men er seriøst vanskelig synes jeg. Er som nevnt 35år, høy mørk og ok trent med god karriere og livet på stell ellers. Bolig, bil, båt og unger fra tidligere ekteskap. 

Tinderprofilen er relativt død og de jeg matcher med finner jeg ikke tiltrekkende basert på det fysiske. Ja vet det er dumt og overfladisk men det er nå engang sånn at vi menn er veldig visuell.

Treffer masse nye mennesker hver dag gjennom jobben, men det blir jo aldri noe mer enn ett smil og utveksling av ett par setninger.

Er av og til på byn og ser på alle som "hooker" og kunne gjerne vært åpen for en ONS som potensielt kunne blitt noe mer. (Uansett spennende og fristende.) Men sliter liksom å finne ut av gamet i forkant? Så tips mottas med stor takk.

Har som sagt Ok+ utseende og er generelt utadvendt men tror jeg trekker meg litt når det kommer til "sjekking" og føler det er kleint. Med mindre man har to i promille og det er vel gjerne ikke så lurt heller.

Så hvordan går man frem på de ulike arenaer? På butikken, tinder, på jobb, og på byn for å "hooke"?

Noen som har noen historer eller tips og dele? 

Det viktigste punktet:

1. Ikke bruk begrepet ''uppe gamet''. Det gir assosiasjoner til en 16 eller en 19 åring.

Anonymkode: aab78...8e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det viktigste punktet:

1. Ikke bruk begrepet ''uppe gamet''. Det gir assosiasjoner til en 16 eller en 19 åring.

Anonymkode: aab78...8e6

Tatt til etterretning. Går jo ikke rundt å snakker sånn til vanlig, men ja skjønner jeg var uheldig med formuleringen min her..

Skrevet
Furia33 skrev (6 timer siden):

Samtidig hva snakker man med folk på butikken om? Vi nordmenn får jo sjokk hver gang en fremmede snakker til oss. 

Jeg forstår ikke helt hvilken type du egentlig er? Du beskriver deg som utadvendt, og møter masse nye folk hver dag, men kan ikke starte, eller føre en samtale??  Kan jeg gjette på at du aldri snakket med eksen din? 

Anonymkode: 49913...805

Skrevet
7 hours ago, Furia33 said:

Har som sagt Ok+ utseende og er generelt utadvendt men tror jeg trekker meg litt når det kommer til "sjekking" og føler det er kleint

Sier seg vel selv at det du bør gjøre er å utfordre deg selv og sjekke opp damer selv om det er utenfor komfortsonen din. 

Anonymkode: 12bea...f6f

Gjest WhisperingWind
Skrevet
Furia33 skrev (6 timer siden):

Ja kanskje det er det som er problemet. Umoden og høy på seg selv🤷‍♂️ (Ikkesarkastisk ment) Setter pris på innlegg. Forventer vel gjerne litt at "damene" skal fungere som meg selv. Jeg er jo solgt med ett pent ytre, ett smil og ett hei..😅🙈

Får referere til artikkel her med feilinformasjon: https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-kan-du-jukse-deg-til-a-bli-mer-attraktiv-for-det-motsatte-kjonn/s/12-95-3423923190

Jeg trekkes mot snille øyne og et godt smil.  Om du ser ut som en gresk gud spiller liten rolle om det ikke kommer noe interessant ut av munnen din🤷🏻‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke helt hvilken type du egentlig er? Du beskriver deg som utadvendt, og møter masse nye folk hver dag, men kan ikke starte, eller føre en samtale??  Kan jeg gjette på at du aldri snakket med eksen din? 

Anonymkode: 49913...805

Er vel gjerne mer ett selvtillits ute av trening problem. Ingen problem å snakke med folk eller kvinner, men akkurat når det er en jeg finner tiltrekkende så blir det vel en viss presentasjonsangst. Sett litt for mye filmer ect ect om hvordan ting "burde" være. Snakker man om været og det som står i avisen den dagen føler jeg ikke at det tar en noen vei før en haster videre med dagen. Så hvordan få alle disse en møter på butikken eller når man er ute å reiser til å ha en relasjon som strekker seg lenger enn til bussen man venter på kommer.🤷‍♂️

Skrevet
WhisperingWind skrev (48 minutter siden):

Jeg trekkes mot snille øyne og et godt smil.  Om du ser ut som en gresk gud spiller liten rolle om det ikke kommer noe interessant ut av munnen din🤷🏻‍♀️

Så spørs det jo hva vedkommende finner interessant, blir jo fort helt løst og fast ved ett kort førstegangsmøte..

Skrevet

Første steg er å slutte å spørre damer om råd.

Anonymkode: 1e482...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...