AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg reagerer på hårfjerningskremer og strips med voks, barbermaskin eller høvel fungerer dårlig - så jeg har og trives med epilatoren MEN nå ser jeg flere og flere reklamer for IPL hårfjerning, det jeg lurer på er om noen som har gått fra epilator til IPL kan si noe om opplevelsen? Fungerer det like bra (bedre da det skal fjerne hårene permanent) osv? Hvordan er smertenivået osv i felasjon mellom de to? Jeg har hatt episilk9 siste året og er stort sett fornøyd med den.. Men det er jo dyrt å kjøpe ny når maskin i ny og ne som man gjerne må etterhvert så jeg lurer fælt på denne nye metoden og hvor bra den er? Anonymkode: 030c4...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Del Skrevet 30. januar 2024 IPL funker, men krever at du er litt tålmodig. (Jeg er ikke tålmodig nok til å gjøre det jevnlig, og har derfor ikke fått den effekten jeg kunne fått.) For meg kan smertenivået sammenliknes med å epilere når du er flink og gjør det jevnlig. Men vær klar over at IPL funker best på mørke hår og lys hud. Jo mindre forskjell det er mellom hud og hår, jo dårligere fungerer det. Anonymkode: 08221...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): IPL funker, men krever at du er litt tålmodig. (Jeg er ikke tålmodig nok til å gjøre det jevnlig, og har derfor ikke fått den effekten jeg kunne fått.) For meg kan smertenivået sammenliknes med å epilere når du er flink og gjør det jevnlig. Men vær klar over at IPL funker best på mørke hår og lys hud. Jo mindre forskjell det er mellom hud og hår, jo dårligere fungerer det. Anonymkode: 08221...340 Dette ble kanskje litt uklart. Jeg sammenlikner altså med hyppig epilering, der hårene er tynne, svake og glisne, og ikke gjør så vondt å fjerne som når man epilerer en gang hvert skuddår. Anonymkode: 08221...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Del Skrevet 31. januar 2024 etter å ha epilert imange år er jo hårene ganske temmet, så de er ikke hverken veldig mørke eller stive, og jeg trenger ikke epilere mer enn hver fjerde til sjette uke - vil det si at det ikke vil fungere for meg? Anonymkode: 030c4...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #5 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): etter å ha epilert imange år er jo hårene ganske temmet, så de er ikke hverken veldig mørke eller stive, og jeg trenger ikke epilere mer enn hver fjerde til sjette uke - vil det si at det ikke vil fungere for meg? Anonymkode: 030c4...288 IPL er avhengig av de mørke pigmentene i hårene for å fungere. Alt ettersom hvor lyse hårene er er kan det funke dårligere, så du trenger flere behandlinger for å få effekt, eller det kan ha ingen effekt i det hele tatt. Men det betyr ikke at det bare fungerer på helt mørke hår. Det er altså veldig vanskelig å si noe om over nett. Anonymkode: 08221...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 10.31): Jeg reagerer på hårfjerningskremer og strips med voks, barbermaskin eller høvel fungerer dårlig - så jeg har og trives med epilatoren MEN nå ser jeg flere og flere reklamer for IPL hårfjerning, det jeg lurer på er om noen som har gått fra epilator til IPL kan si noe om opplevelsen? Fungerer det like bra (bedre da det skal fjerne hårene permanent) osv? Hvordan er smertenivået osv i felasjon mellom de to? Jeg har hatt episilk9 siste året og er stort sett fornøyd med den.. Men det er jo dyrt å kjøpe ny når maskin i ny og ne som man gjerne må etterhvert så jeg lurer fælt på denne nye metoden og hvor bra den er? Anonymkode: 030c4...288 Eppilering er napping ipl er at man barberer først og bruker laseren jevnlig. Eneste stedet laseren kan gjøre vondt er i kavaristjerna og rundt kjønnsorgane, men er ikke verre enn overkommelig. Anonymkode: f89c5...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #7 Del Skrevet 31. januar 2024 ILP fungerer ikke på lyst/grått hår. Anonymkode: 406dd...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Del Skrevet 31. januar 2024 Har du mørkt hår, så er dette glimrende om du har tålmodighet til å zappe. Jeg tok på leggene før, men synes det var vanskelig å holde styr på hvor jeg hadde tatt. Nå bruker jeg den kun i ansiktet. Det er ikke permanent, men det vokser ikke ut mørke hår så lenge du bruker den. Anonymkode: 02591...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 10.31): Jeg reagerer på hårfjerningskremer og strips med voks, barbermaskin eller høvel fungerer dårlig - så jeg har og trives med epilatoren MEN nå ser jeg flere og flere reklamer for IPL hårfjerning, det jeg lurer på er om noen som har gått fra epilator til IPL kan si noe om opplevelsen? Fungerer det like bra (bedre da det skal fjerne hårene permanent) osv? Hvordan er smertenivået osv i felasjon mellom de to? Jeg har hatt episilk9 siste året og er stort sett fornøyd med den.. Men det er jo dyrt å kjøpe ny når maskin i ny og ne som man gjerne må etterhvert så jeg lurer fælt på denne nye metoden og hvor bra den er? Anonymkode: 030c4...288 Kjøpte ipl men solgte den. Oppdaget at den ikke fungerer på lyse hår. Jeg er lodden men hårene er helt lyse. Anonymkode: b1a69...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElisabethS65 Skrevet 2. februar 2024 #10 Del Skrevet 2. februar 2024 Hei fikk Alvaskin til bursdagen og var litt skeptisk..var redd for å bruke selve apparatet..prøvde det i flere uker og så at det var mindre hår. Da startet jeg å bruke den ukentlig og det ble bedre og bedre. Har lys hud men mørke hår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 3. februar 2024 #11 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg har ipl som jeg var flink å bruke høst/vinter 2022/23, ellers litt av og på, må sette igang igjen snart. Nå er det hvertfall 8 mnd siden jeg brukte den og på leggene så er fremdeles 80% av hårene borte 😊 så jeg er superfornøyd og skal jammen ta den i bruk igjen, det tar en 6-8 uker før jeg ser max resultat så greit å begynne en stund før sommeren 😊 jeg har to små unger så er kjempe kjekt å kunne kaste på seg en bikini og stikke enn å måtte inn i dusjen for å shave først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg har vært litt av og på med epilator da jeg synes det ble for mange inngrodde hår, til tross for eksfoliering. Kjøpte så en ny epilator (fra samme merke - Braun) og det ble en helt ny opplevelse. Nesten alt av hår har sluttet å vokse ut, og nesten ikke inngrodde hår. Hårveksten er mer spredt og virker som om det bare stopper opp. Helt herlig. Har alder noe å si? Har bikket 50. Anonymkode: 3a9fc...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg bruker ipl, og syns det er bra hvis jeg orker å gjøre det ca 2gr i mnd. Blir det en måned eller to med opphold må jeg ha en intensiv periode med 3-4 behandlinger hver 5-6 dag før jeg kan gjøre det sjeldnere igjen. Brukte å få utført brasiliansk voksing før, liker dette bedre. Har og hatt 5-6 runder med diodelaser (soprano ice) i salong, brasiliansk, men dette er billigere på sikt. Diodelaseren tok hårene på utsiden av trusekanten og alle nupper forsvant etter første behandling, men ellers går jeg neppe tilbake til det. Anonymkode: 11550...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mlifjeld Skrevet 19. februar 2024 #14 Del Skrevet 19. februar 2024 (endret) IPL!! jeg hadde enormt kraftig hårvekst. Måtte barbere beina hver dag, hadde klumper av tre-fire hår som vokste ut av hver pore. Måtte også bruke foundation på benene om jeg ville være fin, da de mørke hårene var synlige gjennom huden. har brukt IPL hjemmelaget i 1-2 år og har nesten ikke hår lenger. Har noen få hår som jeg barberer ca hver 2-3 måned når de blir veldig lange. Helt seriøst fantastisk! Har helt glemt hvordan det var før med barbering voksing og andre smertefulle hårfjerningsgreier. Kjøp en IPL. Du vil ikke angre!! Jeg bruker braun silkpro 5. jeg har heller ikke brukt IPL laseren på sikkert et år nå, og hårveksten har ikke kommet tilbake. må legge til at jeg brukte den hver gang jeg barberte beina (2-3 ganger in uken) i 6 mnd så 1 gang i uken i 1/2 -1 år for å få den effekten. Endret 19. februar 2024 av mlifjeld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå