Gå til innhold

Dere som tar ølgjær pulver hver dag for sterkere hår og negler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper dere det? Har til nå kjøpt den orange boksen på matbutikken, men synes den tømmes fort. Får man kjøpt større forpakninger andre steder? Sett den i poseversjon på Sunn Kost, men står der at den brukes som smakstilsetning i sauser?

Anonymkode: a3dbb...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ølgjær på helsekosten også, og på apoteket (boks). Men det forutsetter at du tar det jevnlig, det faller gjerne litt etter at du slutter med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ga meg god hårvekst var å regelmessig spise rødt kjøtt, både fet og hvit fisk, egg, og generelt mye grønt. Hadde betydelig hårtap før jeg fikk mer fokus på kostholdet og næringsstoffene som trengs. Tar også tilskudd av d vitamin. 

Anonymkode: eda8d...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper den i butikken. Men bruker også næringsgjær i mat, synes komboen gjør at den varer lenger for du trenger ikke begge samtidig. 

Anonymkode: f38a9...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ølgjær? Hvorfor ikke bare ta b-vitamin?

Anonymkode: b6ecf...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor ølgjær? Hvorfor ikke bare ta b-vitamin?

Anonymkode: b6ecf...573

Fordi når jeg har søkt på problemstillingen håravfall som jeg sliter med så kommer ølgjær opp som vidunderløsning som alle på forum bruker. Så du mener det er like greit å bruke b vitamin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi når jeg har søkt på problemstillingen håravfall som jeg sliter med så kommer ølgjær opp som vidunderløsning som alle på forum bruker. Så du mener det er like greit å bruke b vitamin?

Det kommer jo helt an på hva som er årsaken til hårtapet. Ølgjær var ingen vidunderkur for mitt hår, ei heller hairlux tilskuddet. Men kosthold rikt på rødt kjøtt, hvit og fet fisk, egg (rene råvarer, altså ikke prosessert), samt mye variert grønt, var løsningen. I tillegg da unngå mat som hemmer næringsopptaket (prosessert, frityrmat, sukker, osv). Dvs ha grønnsaker til biffen, og dropp bernaisesausen. 

Anonymkode: eda8d...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...