Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra å være glad og positiv har jeg blitt bekymret og tankefull. Fra å le hver dag til å gå med en tåre i øyekroken. 

Føler den tunge situasjonen vi står i nå påvirker hele livet. Det er trange tider og vi har ikke mulighet til å få mer penger inn. 

Jeg har mistet lysten på sex med mannen min og er generelt mye bekymret. Jeg vet vi er mange som sliter og jeg prøver å sette pris på våre små gleder som ikke kan kjøpes for penger. Slik som i dag er jeg nesten på gråten over hvordan ståa er og jeg er så lei av at det skal måtte påvirke hele samlivet. Men det er realiteten og jeg kan ikke ta skylappene på.ø og bare glemme. Livet tapper meg rett og slett og jeg føler meg som en elendig kone som ikke har noe ekstra giv til forholdet. 

Anonymkode: 977c4...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har dere satt dere ned og gått ordentlig gjennom økonomien? Sagt opp abbonementer som ikke trengs i en periode?

Unødvendig "luksus" i hverdagen som takeawaymat, kaffe på "hjørnet"?

Matbudsjettet? Handler dere èn gang i uka for å unngå å ta med noe ekstra?

Vært i kontakt med banken for å be om råd?

Endret av imagineme
Skrevet

Er slik for alle når politikere med millonlønna si jobber for EU og ikke Norge.

Men ting trenger vi ikke. Vi må ikke ha dyre klær, reiser, biler, møbler ect. Makteliten og media vil ha oss til å tro det. Skru av tv, instagram og facebook. Lev ditt liv slik du vil og ikke se på hva andre gjør. Nordmenn har gigantgjeld. Ikke mange som eier de flotte husene sine og Tesla bilen. De fleste lever et fake liv på kreditt. 

Dra på tur i naturen, det er gratis. Vær glad for det du har. Jobb med deg selv og ikke vær misunnelig. At sexlysten daler pga manglende penger er jo bare trist. Er det penger du tenner på, eller mannen? Ta en prat med han og finn ut av om du liker MANNEN, eller det å bare være i et forhold. Du må jobbe med deg selv her.

Anonymkode: b2742...99e

Skrevet

Håper du snakker med partneren din om dette og forteller hvordan du opplever at økonomien påvirker deg i forholdet mellom dere.

Det kan være at partneren din opplever det likt. Her er det uansett viktig at dere også trekker i samme retning, for å komme over denne kneika.

Jeg antar dere har gått gjennom alle utgiftene og kutta/redusert der dere kan i samarbeid?

Anonymkode: 3d23f...637

Skrevet

For noe overfladiskhet. Livet betyr mer enn penger og materialisme!🙄 Elsker du mannen din for bare det han kan gi deg?

Anonymkode: 70d70...ffb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For noe overfladiskhet. Livet betyr mer enn penger og materialisme!🙄 Elsker du mannen din for bare det han kan gi deg?

Flåsete kommentar. Dersom økonomien er så anstrengt at man må velge ut regninger hver måned som skal prioriteres så går det utover samlivet fordi bekymringene konstant ligger og gnager.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sliter du med leseforståelse?

Anonymkode: 8eb4a...243

• Liker 2
Skrevet
imagineme skrev (1 minutt siden):

Flåsete kommentar. Dersom økonomien er så anstrengt at man må velge ut regninger hver måned som skal prioriteres så går det utover samlivet fordi bekymringene konstant ligger og gnager.

Tvert imot vil jeg mene at det skaper et ekstra sammhold at man er to om problemene, dersom man velger å la det gå ut over forholdet og relasjonen er det et valg man tar, det er ikke flåsete å påpeke at det å elske noen og det å ha det vanskelig ikke er en og sammen. 
K/53

Anonymkode: 3a3ef...54d

Skrevet

Økonomiske problemer kan fint gå inn på deg  psykisk. Så det du kan gjøre er å gå over alke trekk og avtaler du har, og se om du kan spare inn litt her og der. Evnt kutte ut noen tjenester. 

Kan du i en perode ta eksttra vater på helg feks? Bensinstasjon på lørdag kveld og søndag gir ekstra % i tillegg på lønnen. Så om du tar en slik vakt annenhver helg, så får du et par tusen ekstra. Sett disse av til buffer, større buffer, mindre utrygghet.  

Du kan jo også gå litt over forbruk på klær og mat uvaner. Og spare inn mye der også. 

Anonymkode: 08bd9...81d

• Liker 1
Skrevet

Har dere havnet i luksusfella? Det er ikke vanskeligt å leve billigt. Er unødvendige å måtte betale mye lån fordi man skal ha fin bil og ditt og datt. Nordmenn er for bortskjemte vi skal låne og få hele tiden til å ha det fint rundt oss. Det gis bort masse klær på finn klær er dyrt!  Dere kan sette pris på det dere har og få vekk det unødvendige. Vår familie har lite penger billig bil men vi bryr oss ikke såpass at det skal gå ut over familielivet. Jeg gjør det koseligt hjemme  er optimistisk nyter hverdagen uten luksus! Masse god mat  mangen fine turer hygge og latter! Altså noen må bare sette mer pris på bedre verdier. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tvert imot vil jeg mene at det skaper et ekstra sammhold at man er to om problemene, dersom man velger å la det gå ut over forholdet og relasjonen er det et valg man tar, det er ikke flåsete å påpeke at det å elske noen og det å ha det vanskelig ikke er en og sammen. 
K/53

Anonymkode: 3a3ef...54d

Nei, og det var heller ikke poenget. AB skrev at det var overfladisk å føle at den konstante økonomiske bekymringen går ut over forholdet og at TS kun elsket mannen på bakgrunn av materialistiske ting. Derfor flåsete.

Ja, man er to om samlivet og dets bekymringer, men det betyr heller ikke at man kan føle seg nedstemt og ha masse bekymringer for en økonomi som ikke går rundt.

Man går gjerne ikke rundt og smiler og ler og tenker at livet er flott når regningene står i kø.

Endret av imagineme
  • Liker 1
Skrevet

Ts her. 

Jeg har stålkontroll på økonomien og skeier ikke ut med verken take away eller snus/røyk. Det er barn i bildet som også tas med i regningen. Vi lever ikke et luksusliv og jeg er nøye med økonomien/ukeshandel/ shopping osv. Og selvfølgelig elsker jeg mannen min, men bekymringen for å ikke klare oss fra mnd til mnd har begynt å påvirke meg i stor grad selv om jeg gjør alt i min makt for å vri på krona 

• Hjerte 1
Skrevet
imagineme skrev (3 minutter siden):

Nei, og det var heller ikke poenget. AB skrev at det var overfladisk å føle at den konstante økonomiske bekymringen går ut over forholdet og at TS kun elsket mannen på bakgrunn av materialistiske ting. Derfor flåsete.

Ja, man er to om samlivet og dets bekymringer, men det betyr heller ikke at man kan føle seg nedstemt og ha masse bekymringer for en økonomi som ikke går rundt.

Man går gjerne ikke rundt og smiler og ler og tenker at livet er flott når regningene står i kø.

Det er et stort problem om man er så overfladisk at man blir så påvirket av trang økonomi og regninger som knapt går rundt. Jeg er der selv men det siste jeg tillater meg er å tro at det har noe å si på lykke og samhold! Det man fokuserer på mater man. Enkelt og greit. Finnes folk som har det utroligt mye verre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. 

Jeg har stålkontroll på økonomien og skeier ikke ut med verken take away eller snus/røyk. Det er barn i bildet som også tas med i regningen. Vi lever ikke et luksusliv og jeg er nøye med økonomien/ukeshandel/ shopping osv. Og selvfølgelig elsker jeg mannen min, men bekymringen for å ikke klare oss fra mnd til mnd har begynt å påvirke meg i stor grad selv om jeg gjør alt i min makt for å vri på krona 

Kan dere selge noe?  Kanskje nedgradere noe? Selge noe dere betaler lån på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er slik for alle når politikere med millonlønna si jobber for EU og ikke Norge.

Men ting trenger vi ikke. Vi må ikke ha dyre klær, reiser, biler, møbler ect. Makteliten og media vil ha oss til å tro det. Skru av tv, instagram og facebook. Lev ditt liv slik du vil og ikke se på hva andre gjør. Nordmenn har gigantgjeld. Ikke mange som eier de flotte husene sine og Tesla bilen. De fleste lever et fake liv på kreditt. 

Dra på tur i naturen, det er gratis. Vær glad for det du har. Jobb med deg selv og ikke vær misunnelig. At sexlysten daler pga manglende penger er jo bare trist. Er det penger du tenner på, eller mannen? Ta en prat med han og finn ut av om du liker MANNEN, eller det å bare være i et forhold. Du må jobbe med deg selv her.

Anonymkode: b2742...99e

Ja, alt løste seg jo i Storbritannia med Brexit 🙄

Bortsett fra det, er jeg enig i en del av innlegget ditt.

Det er tøffere tider for mange. Vi har også mye lån som har gjort meg mer bekymret. Men, det er også veldig mye man kan gjøre! Vi selger unna alt mulig rart, herlighet så mye tull vi har handlet gjennom årene. En pocketbok her, en telysholder der. Blir en hundrings å spe på med her og der. Dra på ferie til sydligere strøk hadde vært deilig, men vi trenger det egentlig ikke. Har noe utstyr og har lånt resten, så har vi reist på morsomme teltturer.

Hver uke setter vi opp middagsplan og ukeshandler. Dette har vi spart store summer på. Hver kveld går jeg tur for å tømme hodet, så sover jeg mye bedre.

Man er sammen og alt i alt har man enormt mye mer enn størstedelen av resten av verden. Det løser seg selv om man må stramme inn livreima et par år. Alt godt ❤️

Anonymkode: 5e0de...ec6

Skrevet

Da har man tatt noen dårlig valg i livet. Mer lån enn man kan betjene, flere barn enn man har råd til. 

Kan dere selge unna noe. Bo billigere. Spe på inntekten med ekstra jobb? 

Anonymkode: ad481...e97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. 

Du har ja. Men snakker du med din partner om hvordan dette preger deg? Har dere delt eller felles økonomi?

Anonymkode: 3d23f...637

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. 

Men hvis dere har stålkontroll på økonomien og det likevel er krise så bekymrer du deg enten unødvendig eller så må dere håndtere situasjonen som et økonomiproblem, ikke et samlivsproblem. Jeg er helt enig i at økonomi kan gå utover samlivet men det er hvis man har forskjellig forhold til økonomi.

At du føler deg utslitt og ikke har noe å gi er et symptom, ikke årsaken.

Anonymkode: b896c...15a

Skrevet

Dette har jeg selv opplevd. Etableringsfasen krevde temmelig bevisste priorieringer. Vi opplevde noen ekstra utfordringer som blant annet gikk ut over økonomien. Det gikk likevel ikke ut over sexlysten. Etterhvert ble det bedre og bedre med inntekt og økonomi. Hardt og ærlig arbeid og god styring på privatøkonomien gir resultater i lengden. Vi har holdt oss langt unna, snus, røyk, forbrukslån og leasingbiler. 

Skrevet

Har du snakket med mannen din om hvorfor du er nedstemt? Så han skjønner at det er økonomien som plager deg, ikke han?

Anonymkode: 57421...b47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...