Gå til innhold

bokollektiv - venninne har fått kjæreste. Hjelp.

enavdem

Anbefalte innlegg

enavdem skrev (7 minutter siden):

Liten oppdatering.

gikk rett til helvete. Møtte ingen forståelse, fikk høre at jeg var urimelig og en dårlig venninne. Hun truet med å flytte på dagen, og ikke forholde seg til oppsigelsestiden, for det var den eneste løsningen. Var uaktuelt å bo i boligen gjennom jobb, fordi man må skille «jobb og privatliv».  Uaktuelt med hotell, for han skal ikke betale for sitt opphold for å møte henne. Vi snakket litt til, men hun stod bom fast. Jeg sa at vi gjør unna det hun behøver denne mnd som kommer, for så legger vi ut annonse for flytting. Jeg ble den «store stygge ulven», og kjenner at jeg faktisk er oppriktig skuffet over venninna mi som setter typen foran meg og henne på den måten. Når jeg forklarte hvorfor jeg har mine behov, gjorde hun det om til at jeg hadde et personlig problem fordi jeg sa at jeg er sliten for tiden, og trenger generelt en annen ro i livet. Fokuset gikk altså fra det jeg tok opp til at hun sa jeg måtte jobbe med psyken min. Dette er det merkeligste jeg har vært med på… jeg er faktisk helt paff. 

Bare la henne flytte.

Anonymkode: b8399...63d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enavdem skrev (3 minutter siden):

Liten oppdatering.

gikk rett til helvete. Møtte ingen forståelse, fikk høre at jeg var urimelig og en dårlig venninne. Hun truet med å flytte på dagen, og ikke forholde seg til oppsigelsestiden, for det var den eneste løsningen. Var uaktuelt å bo i boligen gjennom jobb, fordi man må skille «jobb og privatliv».  Uaktuelt med hotell, for han skal ikke betale for sitt opphold for å møte henne. Vi snakket litt til, men hun stod bom fast. Jeg sa at vi gjør unna det hun behøver denne mnd som kommer, for så legger vi ut annonse for flytting. Jeg ble den «store stygge ulven», og kjenner at jeg faktisk er oppriktig skuffet over venninna mi som setter typen foran meg og henne på den måten. Når jeg forklarte hvorfor jeg har mine behov, gjorde hun det om til at jeg hadde et personlig problem fordi jeg sa at jeg er sliten for tiden, og trenger generelt en annen ro i livet. Fokuset gikk altså fra det jeg tok opp til at hun sa jeg måtte jobbe med psyken min. Dette er det merkeligste jeg har vært med på… jeg er faktisk helt paff. 

Vondt nå, men du kommer ikke til å angre på det om en tid. Når hun klikker på den måten så er det jo tydelig at hun ikke har tenkte å forandre på oppførselen dems med det første og at de likte å utnytte deg.

Klarer du det økonmiske uten henne så er det jo bare takka ja til tilbudet om at hun flytter på dagen og se hvordan det går. Jenta er longe gone uansett. 

Anonymkode: fef19...249

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 10.30):

På tide å bo for seg selv, om du ikke takler dette

Anonymkode: 092be...488

Hun har fått en samboer til på kjøpet uten avtale, skjerp deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å bryte opp da. Hadde hun virkelig null forståelse for at det blir for trangt på 45 kvm en uke i mnd? Og spurte du henne hvordan dere skulle ha løst det om du også får kjæreste? Hvor mange soverom er det i leiligheten? Tipper et bittelite, og at en av dere sover i stua. Kanskje du? Ikke så hyggelig om venninnes kjæreste vandrer " rundt deg" mens du sover, kaster av deg dyna i søvne osv.

Anonymkode: 03762...8a0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde du sette opp finn søk på leilighet nå for det pleier å være vårslipp på leiligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enavdem skrev (13 minutter siden):

Liten oppdatering.

La henne gå og finn en annen leieboer. Hun er ikke verdt noe som venn når hun oppfører seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enavdem skrev (19 minutter siden):

Liten oppdatering.

Uff, så leit at venninna di har så lite forståelse for at det er helt annerledes å bo med et kjærestepar.

Hvis du har råd til å bo i leiligheten alene er det en veldig fin løsning at hun flytter ut raskest mulig, er det ikke? Hvis du også må flytte eller finne ny leietaker og det er oppsigelsestid på leiligheten må hun selvfølgelig forholde seg til oppsigelsestiden.

Anonymkode: 23987...c8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff TS, så leit å høre. Angrep er som sagt det beste forsvar, og at hun snur helt om på situasjonen og mener du er problemet, er kun for å stille seg selv i et bedre lys. Jeg tipper at hun innerst inne skjønner at situasjonen har vært uholdbar, men at den har fungert så fint for HENNE at hun har håpet på at det skal vare. Den setningen med at man må skille jobb og privatliv henger jo ikke på greip! Hun forsøker p gaslighte deg til å få dårlig samvittighet og la dem bli.

Ikke gjør det. De kommer til å utnytte deg mer og mer. Trist og miste en god venninne, men slik jeg ser det har du allerede mistet denne.

Anonymkode: 295b6...ce2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-6 dager i måneden? Synes dette var veldig lite. Man kan ikke ha regler om at kjærestebesøk ikke er lov. Men kan ha regler om å ta hensyn med å ikke okkupere stue og kjøkken døgnet rundt, og rydde etter seg.

Anonymkode: 275ce...ebb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...