Gå til innhold

Fått ekstra vare, men får ingen kompensasjon for å returnere den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? Jeg bestilte noe fra en nettbutikk og mottok en ekstra vare jeg ikke hadde betalt for. Denne hadde en verdi på over 2000 kr. Det står ikke registrert noe sted at den ekstra varen er sendt til meg, og jeg har ikke blitt trukket penger for den, så jeg kunne bare latt være å si noe. Jeg valgte allikevel å være ærlig, men alt jeg fikk i retur var et takk og returetikett i pdf, så jeg kan returnere produktet. Jeg får da altså ekstraarbeid med å returnere produktet på grunn av nettbutikkens feil. Hadde forventet en rabattkode eller en femtilapp i avslag på det jeg kjøpte eller noe sånt. 

Anonymkode: c7965...b88

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det til dem da, enten får de komme på døren din og gjøre arbeidet med å få produktet tilbake eller så ønsker du kompensasjon for tiden din. 

Anonymkode: 8d384...5aa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette vanlig? Jeg bestilte noe fra en nettbutikk og mottok en ekstra vare jeg ikke hadde betalt for. Denne hadde en verdi på over 2000 kr. Det står ikke registrert noe sted at den ekstra varen er sendt til meg, og jeg har ikke blitt trukket penger for den, så jeg kunne bare latt være å si noe. Jeg valgte allikevel å være ærlig, men alt jeg fikk i retur var et takk og returetikett i pdf, så jeg kan returnere produktet. Jeg får da altså ekstraarbeid med å returnere produktet på grunn av nettbutikkens feil. Hadde forventet en rabattkode eller en femtilapp i avslag på det jeg kjøpte eller noe sånt. 

Samme her. Fikk et ekstra plagg  i pakken min fra aboutyou.no Plagget hadde verdi på 1300. Tok kontakt med kundeservice og fikk beskjed om å printe ut returlapp og levere pakken på posten, ingen beklagelse eller noe sånt. Jeg har ikke skriver og ba om å få tilsendt returlapp i posten. Det gikk visst ikke an. Jeg har fortsatt ikke returnert plagget. Vet ikke om jeg gidder heller da jeg ikke orker bryderiet med å ordne printer. Det var jo ikke min feil at de har gjort en feil.. 

Anonymkode: b1296...8f2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

[...]Hadde forventet en rabattkode eller en femtilapp i avslag på det jeg kjøpte eller noe sånt. 

Kan jo tenkes de byr på noe slikt når varen faktisk er returnert?

Det sagt, så ville jeg absolutt forventet en beklagelse for tabben og takk for ærligheten. Jeg har opplevd lignende med varer av mye mindre verdi, og fått takk for at jeg sa fra og beskjed om at jeg kunne beholde varen. Jeg ville ikke tatt for gitt at jeg skulle få en kompensasjon om de ville at jeg skulle returnere, men da måtte de også gjort det enkelt for meg å gjøre så (f.eks. sende meg en returlapp om jeg ikke hadde printer selv).

Anonymkode: 3c9ed...9b9

• Liker 1
Skrevet

Når jeg får dobbelt opp legger jeg varen i skapet. Er den ikke etterspurt etter noen måneder tar jeg den i bruk. Ærlighet varer ikke alltid lengst.

Anonymkode: 344bb...2e6

• Liker 1
Skrevet

Herregud!  Shit happens. Folk gjør feil, butikker gjør feil. Det skjer. kjedelig der og da, men jaggu ikke mye ekstraarbeid å levere en pakke til sending. Ha er det med at alle skal ha kompensasjon for alt mulig? 

Anonymkode: 7db95...ebf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg får dobbelt opp legger jeg varen i skapet. Er den ikke etterspurt etter noen måneder tar jeg den i bruk. Ærlighet varer ikke alltid lengst.

Anonymkode: 344bb...2e6

Det har jeg også gjort, eller, varen var for stor til å være i skapet, men tok vare på den i ett år. Hørte aldri noe, solgte den derfor til samme pris som jeg kjøpte for. Gikk i 0,-

Det er noen år siden nå, og fremdeles ikke hørt noe 😛 Dette er da en stor kjede.

Anonymkode: bd5cf...b73

Skrevet

Jeg fikk feil vare, og måtte selv betale for returen... ræva opplegg.

Anonymkode: a1bd6...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...