Gå til innhold

Like glad i sønnen din som datteren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne går jo til dere som har begge kjønn? Er dere like glad i sønnen deres som I datteren? 
Jeg er gravid og vet ikke kjønn enda, men siden «alle» ønsker jente virker det som at man blir mer glad i de. Stemmer virkelig det?

Anonymkode: 9acdc...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei - altså, jeg er like glad i dem begge to selvsagt, de er like og ulike og helt fantastiske begge to. 

Anonymkode: db14f...a07

• Liker 1
Skrevet

Elsker begge to. Guttungen gir de beste klemmene i hele verden, men er også den av ungene som er høyt og lavt hele tiden. Tar ikke beskjeder og gjør det motsatte av det vi vil til enhver tid.

Jentungen er mye enklere, hører etter, vil alltid hjelpe oss med noe. 

Men jeg er like glad i de begge to

Anonymkode: 0405b...cbf

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne går jo til dere som har begge kjønn? Er dere like glad i sønnen deres som I datteren? 
Jeg er gravid og vet ikke kjønn enda, men siden «alle» ønsker jente virker det som at man blir mer glad i de. Stemmer virkelig det?

Hvem er disse «alle»? Jeg hadde vært bekymret om jeg hadde slike i min omgangskrets som mente jenter er bedre og man blir mer glad i dem. Barn er individer, de har egne meninger og personligheter, interesser og hobbyer. Om man får barn, for å tro at man skal få mini-seg’s,  leke ut en drøm med å pynte opp i kjoler og leke teaselskap med, så har man mislykkes allerede i mine øyne. 

Anonymkode: e9164...784

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig et jeg like glad i alle 3. Har 2 jenter og en gutt.

For et sinnsykt merkelig spørsmål.

Anonymkode: 85d0a...7c4

• Liker 3
Skrevet

Jeg er absolutt like glad i begge, men jeg føler meg nok nærere sønnen min. Vi er veldig like, mens datteren min og jeg er mer forskjellig. De er fantastiske begge to, bare på hver sin måte. 

Anonymkode: c2a7a...778

• Liker 2
Skrevet

Elsker alle barna like mye, 2 gutter og 1 jente. Finnes overhodet ingen forskjell i kjærligheten til mine barn. Jeg selv har vokst opp med en bror, og det er hans som er nærmest min mor i voksen alder. 

Folk som favoriserer kjønn har et drømmeglansbilde i hodet, og jeg lurer jammen på om de ikke har modnet skikkelig. Blir kvalm når jeg hører enkelte. Vi hadde 2 gutter før vi fikk en datter. Hadde ikke brydd meg noenting om det også hadde blitt en gutt 🥰

Anonymkode: 61751...3b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, like glad i 🥰 Fikk gutt først, og han har hele veien vært snill og kosete, litt mindre kosete nå som 17-åring, men gir fremdeles de beste klemmer 🤩 Båndet mellom mor og sønn er like sterkt som båndet jeg har med min datter. Man har kanskje flere like interesser med ei jente (ikke at det er en garanti da), men jeg blir jo interessert i det barna mine er interessert i, så det å ha en gutt har utvidet interessefeltet mitt mye, har aldri brydd meg om sport og idrett, nå koser jeg meg med det. Bare positivt å si om å ha en gutt 🤩

Anonymkode: 73e0f...c13

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror man er like glad i barnet uavhengig av kjønn, når først barnet er der.

Jeg har jenter fra før og er nå gravid med gutt. Jeg ønsket meg jente igjen, og er virkelig ikke noe glad for å få gutt denne gangen. Kjenner jeg ikke gleder meg i graviditeten slik som de andre gangene. Men, jeg regner egentlig med at det vil endre seg når man først blir kjent med barnet.

Anonymkode: 24cc3...2f8

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har jenter fra før og er nå gravid med gutt. Jeg ønsket meg jente igjen, og er virkelig ikke noe glad for å få gutt denne gangen. Kjenner jeg ikke gleder meg i graviditeten slik som de andre gangene. Men, jeg regner egentlig med at det vil endre seg når man først blir kjent med barnet.

Hvorfor er du ikke glad for å få et barn til?

Anonymkode: e9164...784

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Stakkars barn. 

Anonymkode: 9bb74...074

• Liker 5
Skrevet

En ting er sikkert, du er ikke moden nok for å få barn 

Anonymkode: a97e1...6eb

• Nyttig 1
Skrevet

Uff, hvordan kan du tenke sånn? Sikker på at du er klar for rollen som mor?

Har 2 gutter og 1 jente. Elsker alle 3 like høyt. Sier det og viser det til alle 3. Nå Jar guttene begynt å bli store (18 og 15), så ikke alltid like lett å vise det til dem, men sier til dem minst 1 gang om dagen at jeg er glad i dem. Jenta er 11 og veldig kosete. Kan nok finne på flere jenteting med henne og er glad jeg fikk henne, men jeg hadde vært like fornøyd med 3 gutter også.

Anonymkode: 311c4...b02

• Nyttig 1
Skrevet

Anonymkode: 1c0fc...fc2

Skrevet

Jeg elsker barna mine like mye, MEN har utrolig ulik kjemi med dem. Opplever jeg har bedre kjemi med gutten enn jenta. Jenta er utrolig lik meg som person, og trykker på alt jeg har av knapper. Mye konflikter mellom oss fra hun var liten. Men det betyr ikke at jeg elsker henne mindre!!!

om en får sønner eller døtre så er de like mye mennesker som alle andre mennesker rundt deg, men sine positive og negative sider. Ingenting av det går på kjønn

Anonymkode: 8d4f6...fb9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: e5447...144

Skrevet

Jeg var litt spent på det med nummer to. Hadde så utrolig godt forhold til førstemann som var jente. Og lurte på om jeg kom til å få samme kobling til gutten i magen. 

Absolutt ikke noe å bekymre seg for. Elsker han like mye. Og syns det er fantastisk å ha fått en av hver. 😊

Anonymkode: 4e2ef...4f8

• Liker 1
Skrevet

Elsker de like høyt begge to, men på to forskjellige måter, gutten min har vært sammen med meg igjennom tykt og tynt uten at han egentlig vet noe om det og har vært grunnen til å stå opp og gripe dagen. Når jenta mi ble født ble hun født med svært mange komplikasjoner og har fortsatt en del helsemessige utfordringer. 
Vanskelig å forklare «forskjellen» men de er absolutt like mye Verdt for meg. 

Skrevet

Jeg hadde alltid sett for meg å bli guttemamma. Det er noe helt spesielt med mor og sønn forholdet til alle jeg kjenner. 

Fikk jente. Hun er helt perfekt, og ønsket om gutt forsvant med en gang jeg fikk henne på brystet. 

Er jeg så heldig at jeg skulle få et barn til, så har jeg egentlig ingen preferanser. Bare et friskt barn. 

Anonymkode: 1b55a...dec

Skrevet

Synes at mødre har et nærmere bånd med sønnene sine. Akkurat som det ofte er et tett bånd mellom fedre og døtre. Mødre oppdrar sine døtre og elsker sine sønner.

Anonymkode: 63eb2...ae5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...