AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Vi er voksne, 27 og 24 år. Jeg har alltid vært «voksen» og fornuftig, jobbet siden jeg var 13 år og tjent mine egne penger. Flyttet ut da jeg var 18, har utdannelse, samboer og fast jobb. Aldri fått hjelp av mamma økonomisk, ikke engang som fulltidsstudent med dårlig økonomi, jeg måtte selvfølgelig jobbe ved siden av studiene. Så er det lillesøster. Hun har ingen utdannelse, har jobbet siden hun var 16, men aldri jobbet mye/hatt fast stilling. Da hun flyttet for seg selv som 18-åring har mamma betalte halve husleien hennes, noe hun har gjort fram til i fjor. Nå viser det seg at helt siden lillesøsteren min var 18 har mamma betalt forsikring på bilen hennes (ca 1000 i mnd), bompenger (ca 1000 i mnd), tlf-regning (ca 700 i mnd) og nå betaler hun ned på søsterens nye mobil til 18.000kr. Jeg skjønner at jeg er bedre stilt enn henne økonomisk, men det er jo fordi jeg har jobbet for det. Hun trenger ikke jobbe så mye, trenger ikke ta utdannelse, fordi hun får så mye av mamma. Kjenner dette irriterer meg. Vurderer å ta det opp med mamma, men vil ikke virke utakknemlig. Mener ikke at jeg skal ha penger, for jeg klarer meg jo, men synes det blir helt feil at det skal være så stor forskjell. Har jo hatt perioder i livet jeg også hvor det hadde vært til stor hjelp å få betalt utgifter for 3-4000 i mnd. Anonymkode: 8b81a...a44
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Jeg kan ikke si så mye siden jeg er bare en anonym person på nettet. Men i følge det jeg har observert så er det ikke uvanlig at ene søsken er får mer oppmerksomhet, mer hjelp økonomisk, emosjonelt osv. men hvis jeg skal være helt ærlig (og dette er ikke ment vondt) så synes jeg søstera di er bortskjemt. Det er ikke nødvendigvis hennes feil, men forelder. Og det kan være veldig vondt og frustrerende som den andre søsken som måtte ha jobbet for alt siden man var så vidt tenåring og oppleve forskjellsbehandling. Dere er voksne nå, hun vil kjenne på det senere i livet. Moren din kan ikke alltid hjelpe henne, en dag så kommer hun til å måtte jobbe for alt egen hånd og tro meg hun kommer til å føle på det. Har selv bror som har fått alt på en gullfat. Men nå er mamma i en posisjon der hun ikke kan hjelpe han lenger. Og siden da jobber han for det. Anonymkode: c125c...298
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Du står på egne bein. Alt du har har du jobbet for og fortjent. Hva slags økonomi har moren din? Jeg hadde ikke blandet meg inn med mindre søskenet ditt utnytter moren din økonomisk. Du står uansett bedre stilt enn henne. Anonymkode: 27cc0...335
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå