Gå til innhold

Forventninger av gjester som kommer i barselsbesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det fleste nybakte mødre forventer?

Jeg pleier ikke å ta med noe da jeg bare tar en rask tur innom ca 20-30 min da mor har nok med baby å gjøre, forventer heller ikke noe servering og serverer meg selv vann og henter til venninne noe hun trenger vann osv. 

Tenker ikke helt på barselsbesøk gave da jeg har gitt allerede gave i babyshower. 
Fleste som tenker og mener at det er for dårlig å komme tomhendt og ta med middag og bake ditt og datt til nybakte mor og rydde litt og brette klær og ha baby mens mor tar seg en dusj/bad. Føler meg litt stygg av å si at jeg kommer ikke på kort barsels besøk for å være servitør. Men mest for å se baby og venninne og høre hvordan nybakt mor har det og hvordan det går,
Sikkert kjempe koselig av de som gjør det da Slike ting :)   Men føler det er mer normalt at deres egne foreldre/svigers gjør slikt en venninner. Ellers venter man med besøk til baby er noen måneder? 

Anonymkode: 272b2...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forventer ikke noe. Bare koselig med besøk og snakk

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva er det fleste nybakte mødre forventer?

Jeg pleier ikke å ta med noe da jeg bare tar en rask tur innom ca 20-30 min da mor har nok med baby å gjøre, forventer heller ikke noe servering og serverer meg selv vann og henter til venninne noe hun trenger vann osv. 

Tenker ikke helt på barselsbesøk gave da jeg har gitt allerede gave i babyshower. 
Fleste som tenker og mener at det er for dårlig å komme tomhendt og ta med middag og bake ditt og datt til nybakte mor og rydde litt og brette klær og ha baby mens mor tar seg en dusj/bad. Føler meg litt stygg av å si at jeg kommer ikke på kort barsels besøk for å være servitør. Men mest for å se baby og venninne og høre hvordan nybakt mor har det og hvordan det går,
Sikkert kjempe koselig av de som gjør det da Slike ting :)   Men føler det er mer normalt at deres egne foreldre/svigers gjør slikt en venninner. Ellers venter man med besøk til baby er noen måneder? 

Du. Hvis du ikke er på barselbesøk for mors del men for din egen så kan du egentlig bare la være.

men nei. Jeg forventer ikke at de rydder vasker eller holder baby. Men de kan godt ta med noe å spise til kaffen selv og sette den på selv. Det hadde jo vært koselig. 
gave er ikke nødvendig når det har vært babyshower. Ingen har noensinne kommet tomhendt til meg. Men jeg har heller ikke hatt babyshower. 

Anonymkode: c1fb0...a32

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan du ikke bare stikke innom bakeren og kjøpe med noen boller? Null stress og ekstra greit for mammaen. Jeg forventet ikke noe da jeg fikk besøk, men det var jo veldig deilig de gangene noen tok med noe. Forventet aldri bretting av klær, og babyen ville jeg helst holde selv….

Anonymkode: 9f274...bd6

• Liker 6
Skrevet

Ta med en baby gave. Veldig gamle tradisjoner for det.

Noen hadde med grøt.

De kalte det å "bære grøt" før.

Anonymkode: 9b0ef...abe

Skrevet

Hvis jeg besøker andre, tar jeg med innimellom en god kaffe og bolle fra bakeren. Litt sånn som en overraskelse i ny og ne. Ellers sitter vi bare og skravler. Noen ganger kan jeg brette klær, noen ganger legger jeg beina på sofaen og slapper av. Noen ganger kan jeg spørre om hun vil hvile, hvis jeg ser hun er sliten. Det kan variere. Opplever at ingen forventer noe som helst, hverken venninner eller jeg. 

Anonymkode: 6fa3f...65a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta med en baby gave. Veldig gamle tradisjoner for det.

Noen hadde med grøt.

De kalte det å "bære grøt" før.

Anonymkode: 9b0ef...abe

Men om man allerede har gitt gave i baby shower?

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke tatt med gave, om jeg hadde gitt gave til babyshower. Kanskje en blomst. Ville tatt med noe fra bakeriet til kaffen. Kake eller ferdigsmurte rundstykker.

Anonymkode: 18136...5f9

• Liker 1
Skrevet

Druer hadde vært en veldig fin barselgave og mer enn nok. De gir noe å tygge i og væske, noe en ammende mor har stort behov for. Det er også sunt og godt.

Tenker at det ikke er for mye forlangt.

Men babypass og slikt, nei, det forventes da vel ikke?

Anonymkode: 8273e...ef9

• Liker 2
Skrevet

Ta med et par kopper god takeaway-kaffe hvis de har det, ev en flaske god jus eller noe litt "ekstra" godt å drikke, samt et par wienerbrød eller noe. Og bli en halv times tid, max en time tenker jeg. Det er veldig slitsomt å ha besøk når man nettopp har født, selv om det også er veldig koselig at noen kommer. Men altså, ikke bli lenge. Ev. tilby deg å holde/våke over barnet en halvtimes tid så mor får kommet seg i dusjen? :) Noe slikt ville jeg blitt VELDIG glad for, i alle fall.

Anonymkode: 144e7...d02

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta med et par kopper god takeaway-kaffe hvis de har det, ev en flaske god jus eller noe litt "ekstra" godt å drikke, samt et par wienerbrød eller noe. Og bli en halv times tid, max en time tenker jeg. Det er veldig slitsomt å ha besøk når man nettopp har født, selv om det også er veldig koselig at noen kommer. Men altså, ikke bli lenge. Ev. tilby deg å holde/våke over barnet en halvtimes tid så mor får kommet seg i dusjen? :) Noe slikt ville jeg blitt VELDIG glad for, i alle fall.

Anonymkode: 144e7...d02

Njaa men da får jeg så vidt snakke og henge med venninna. Da de vil ha korte besøk. Hun har jo en samboer som kan passe på mens hun  tar seg en dusj. Jeg hadde nok tatt med noe boller fra butikken. 

Skrevet

Ta med en blomst og noen gode boller dere kan ha til kaffen, babygave er ikke nødvendig

Anonymkode: 41a53...727

• Liker 1
Skrevet

Det er normalt å stikke innom med ei barselgave. Maks 1 time. Da er fokus på mor og baby. Da setter man seg ikke ned i timesvis og snakker om seg og sitt og sliter ut mor. Og ta ikke med egne barn

Anonymkode: ef214...0c0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg spør den det gjelder. Jeg sitter gjerne og holder babyen mens mor dusjer, men det er vel de færreste som er interessert i det når de får besøk.

Det er ikke jeg som er den som er i fokus når jeg besøker noen i barsel for å si det sånn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forventer kun at de sier at baby er søt. Kanskje holder babyen i 10 minutter så jeg får gått på do. Det er så klart hyggelig om de blir en liten stund så vi får skravlet litt. Kanskje blir med på trilletur. Men jeg forventer ingen verdens ting. 

Anonymkode: b7fef...a0d

Skrevet

Jeg har tatt med noe å spise. En fikk sushi så vi kunne spise en kort middag sammen, en annen bakevarer. Har blitt i 1-2 timer, avhengig av hva mor orker. 20 minutter besøk syns jeg høres litt hesblesende ut. 

Hun ene hadde ikke babyshower, så da fikk baby en liten ting også. 

Anonymkode: 609c1...891

Skrevet

Har alltid med en liten gave til venninnen min, samt noe til baby (til tross for at noen av de har hatt babyshower). 
Også tar jeg kanskje med noen boller, noe frukt eller no slikt, avhengig av hvem jeg skal til - og event når på døgnet. 
Jeg har kokt kaffe/te mens mor har ammet, og funnet frem noe fat til det jeg har med, 

Ingen av mine venner har fått barn alene, eller hatt noe problem med å gå i dusjen selv om mannen er på jobb, så pass mens de har dusjet har det aldri vært behov for. 

Når jeg fikk besøk forventet jeg ikke noe annet enn at de hadde tid til å sette seg ned og skravle litt. Klarte fint å servere gjestene selv.

Anonymkode: 0b9cc...05b

Skrevet

Ta hvertfall med druer eller boller eller noe og lag kaffien selv hvis den ikke er klar når du kommer. Hadde faktisk ikke satt pris på om noen andre enn mamma hadde begynt med klesbretting. 

Anonymkode: eab70...b2a

• Liker 2
Skrevet

Da jeg fikk barselbesøk forventet jeg ingenting. Jeg hadde bakt kake og serverte alltid kaffe, det er en selvsagt ting. Besøket hadde alltid med gave og ofte kake :)  Og jeg fikk barn før babyshower var en ting så jeg hadde ikke fått gave fra dem før. 

Anonymkode: 35fc7...1bd

• Liker 1
Skrevet

Tar alltid med en liten ting til babyen, og evt storesøsken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...