Gå til innhold

Dere som er ufør, hvor mye har dere i inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca 460000 i året før skatt, inkludert barnetillegg. 

Anonymkode: 8e2b7...43b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er litt nysgjerrig på hva folk som er ufør har i inntekt. 

Anonymkode: 19ecd...d86

jeg har plenty med mimn livsstil..jeg kan reise hvor jeg vil , når jeg vil og kjøpe hva jeg vil når jeg vil... noe som gir meg en fantastisk frihet...

de som irriterer seg ihjel over det , inkl helsevesenet, vil at jeg skal bo i en bolig og ikke ha råd til noensinne å reise noen som helst steder og aldri kunne kjøpe meg noe ..kun ha supplerende livsopphold fra sosialkontoret til å kjøpe brød med...

og så forsøker helsevesenet og de kristne korsene rundt dem å forsøke å forestille meg at jeg har valgt et jævlig dårlig valg og må ha det helt fælt i hverdagen min... 

politiet forsøker å gjøre det de klarer på å plage med velferdssjekker som følge av at personer fra helsevesenet og de kristne korsene ringer inn bekymringsmeldinger hele tiden , for å forsøke å plage meg til fattigdom og overlevere trygda mi til dem...

uføretrygd var engang noe man skulle kunne klare seg på egenhånd med, være selvhjulpen, den skulle gjenspeile et snitt av en industriarbeiderlønn...idag er det ment å avlaste sosialbudsjettet i kommunen du sokner til..for det er hvor du er folkeregistrert..

nav har jo promotert uføretrygd med at med uføretrygd kan du reise hvor du vil og bosette deg hvor du vil... sannheten er at med engang du regger deg en folkereggadresse så regger nav seg det navkontoret du sokner til.. der er din tilhørighet... og hvis du har tenkt å bosette deg noen andrre steder så blir du avhengig av nav og da vil de spørre hvor du er tilhørende...du har med andre ord ingen andre sosiale rettigheter enn sosialklienter... det minner bare om nav-skandalen for utenlandsreisende trygda...der hverken nav, politiet , påtalemyndighetene , advokatene eller domstolene kunne eøs-reglene.. 

høyres erna solberg sørget for at den minste uføresats er akkurat 1000 lappen høyere enn kravet til å få fri rettshjelp... 

så vet du hvor du står..

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du fem barn under 18 år?

Anonymkode: 5d2ea...813

Jeg har også ca 800000 inkl spk. 69% av lønn. God lønn før jeg måtte kaste inn håndkle.

Anonymkode: cac0c...2d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du nesten 200 000kr fra forsikring i året?

Anonymkode: 0b054...5b5

Mange av oss har hatt pensjonsordning, privat eller offentlig, som gir uførepensjon i tillegg til trygd fra folketrygden.  Forsikring kommer i tillegg.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Er inntekt for meg i 18 år så😊 Har netto utbetalt 53000 per måned.

Egentlig greit bidrag osv IKKE regnes som inntekt  slik at jeg fikk bostøtte

Anonymkode: 70556...ab6

Det er forskjell på inntekt og stønad. TS spør om hva folk som er uføre har utbetalt, og da er det åpenbart kun det som skal opplyses om, og ikke alle ekstrastønader. 

Anonymkode: 5dc4f...4a0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har også ca 800000 inkl spk. 69% av lønn. God lønn før jeg måtte kaste inn håndkle.

Håper du har mulighet til å svare på noen spørsmål. Jeg ender kanskje også som ufør nå, med samme betingelser (nav +spk). Får man ikke 69% av det over 6G, og 3% av det under? Hva skjer med utbetalingen når du blir pensjonist, går du umiddelbart over til minstepensjon/62 år? Prøver å regne på hvordan egen økonomi ville sett ut, men syns det er vanskelig.  

Skrevet

470.000 brutto + i underkant av 200.000 i kapitalinntekt.

Anonymkode: 84961...b2e

Skrevet
3 hours ago, Baktus said:

jeg har plenty med mimn livsstil..jeg kan reise hvor jeg vil , når jeg vil og kjøpe hva jeg vil når jeg vil... noe som gir meg en fantastisk frihet...

de som irriterer seg ihjel over det , inkl helsevesenet, vil at jeg skal bo i en bolig og ikke ha råd til noensinne å reise noen som helst steder og aldri kunne kjøpe meg noe ..kun ha supplerende livsopphold fra sosialkontoret til å kjøpe brød med...

og så forsøker helsevesenet og de kristne korsene rundt dem å forsøke å forestille meg at jeg har valgt et jævlig dårlig valg og må ha det helt fælt i hverdagen min... 

politiet forsøker å gjøre det de klarer på å plage med velferdssjekker som følge av at personer fra helsevesenet og de kristne korsene ringer inn bekymringsmeldinger hele tiden , for å forsøke å plage meg til fattigdom og overlevere trygda mi til dem...

uføretrygd var engang noe man skulle kunne klare seg på egenhånd med, være selvhjulpen, den skulle gjenspeile et snitt av en industriarbeiderlønn...idag er det ment å avlaste sosialbudsjettet i kommunen du sokner til..for det er hvor du er folkeregistrert..

nav har jo promotert uføretrygd med at med uføretrygd kan du reise hvor du vil og bosette deg hvor du vil... sannheten er at med engang du regger deg en folkereggadresse så regger nav seg det navkontoret du sokner til.. der er din tilhørighet... og hvis du har tenkt å bosette deg noen andrre steder så blir du avhengig av nav og da vil de spørre hvor du er tilhørende...du har med andre ord ingen andre sosiale rettigheter enn sosialklienter... det minner bare om nav-skandalen for utenlandsreisende trygda...der hverken nav, politiet , påtalemyndighetene , advokatene eller domstolene kunne eøs-reglene.. 

høyres erna solberg sørget for at den minste uføresats er akkurat 1000 lappen høyere enn kravet til å få fri rettshjelp... 

så vet du hvor du står..

Dette er jo bare tull og rot.

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner en sykepleier. Hun har 600-tusen i året. Toppinntekten på trygd er vel rundt 430-tusen?. 

Anonymkode: 7a184...0b0

Maks fra Folketrygden er rett under 470.000 (66% av 6G).

• Liker 1
Skrevet

Jeg har maks uføretryg som er 469 735 kr, samt at jeg hadde en veldig god uføreforsikring som gir meg 2,5 G i året som tilsvarer 296 550 kr. Jobbet i 28 år før jeg ble syk og hadde en høy lønn før jeg ble syk. Økonomisk har jeg det veldig bra da jeg hadde en kritisk sykdom forsikring som ble utbetalt 30 dager etter diagnosen (den var på7 g), samt at jeg fikk utbetalt 48 g da jeg fikk innvilget uføretrygd.

Anonymkode: 5faf1...d90

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håper du har mulighet til å svare på noen spørsmål. Jeg ender kanskje også som ufør nå, med samme betingelser (nav +spk). Får man ikke 69% av det over 6G, og 3% av det under? Hva skjer med utbetalingen når du blir pensjonist, går du umiddelbart over til minstepensjon/62 år? Prøver å regne på hvordan egen økonomi ville sett ut, men syns det er vanskelig.  

Folketrygden gir 66% av beløp opp til 6G, spk 3%, totalt 69%. Spk 69% av inntekt over 6G. Så totalt 69% av alt.

Ved 67 år blir uføretrygd omgjort til alderspensjon. Ut fra hva jeg har forstått blir alderspensjon litt lavere, 66%. Jeg har lang opptjeningstid i Folketrygden og spk, så langt fra minstepensjon.  Fortsatt noen år til, men reglene for ulike aldersgrupper er forskjellige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Folketrygden gir 66% av beløp opp til 6G, spk 3%, totalt 69%. Spk 69% av inntekt over 6G. Så totalt 69% av alt.

Ved 67 år blir uføretrygd omgjort til alderspensjon. Ut fra hva jeg har forstått blir alderspensjon litt lavere, 66%. Jeg har lang opptjeningstid i Folketrygden og spk, så langt fra minstepensjon.  Fortsatt noen år til, men reglene for ulike aldersgrupper er forskjellige.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. 

Skrevet

400 000.- 

Men da må jeg jobbe 0,4G. Noe som jeg gjør.

Anonymkode: 5ee4a...b37

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mange av oss har hatt pensjonsordning, privat eller offentlig, som gir uførepensjon i tillegg til trygd fra folketrygden.  Forsikring kommer i tillegg.

Jeg vet, men jeg spør vedkommende direkte fordi jeg er nysgjerrig hvilken ordning som gir såpass god utbetaling ☺️ jeg er absolutt ikke imot det. 

Anonymkode: 0b054...5b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du fem barn under 18 år?

nei, ingen

Skrevet

Utbetalt 23 100kr i mnd. 100% uføretrygd med rettigheter som ung ufør - gift.

Gikk fra fastrente til flytende rente på boliglånet og har et rimelig stort rentefradrag nå.

Anonymkode: 44eac...176

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 10.33):

303 000. Det er straffen jeg fikk for å bli syk i ung alder, før jeg rakk å tjene noe særlig 😏

Anonymkode: 33a10...293

Jeg har 350.000, har jobbet i 40 år før jeg ble syk. 😞

Anonymkode: 07c1c...0ec

Skrevet

317 000,- ca og utbetalt litt under 20 000,- i mnd. 

Anonymkode: 7c298...30d

Skrevet

Jeg får ung ufør pluss barnetillegg 32000 måneden pluss 40000 barnetrygd alt fra 1800-3000 i bostøtte og strøm støtte og barnebidrag 30000 ca 41000 får jeg. Har bare hatt en jobb i kort periode.

Anonymkode: ace38...5d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg får ung ufør pluss barnetillegg 32000 måneden pluss 40000 barnetrygd alt fra 1800-3000 i bostøtte og strøm støtte og barnebidrag 30000 ca 41000 får jeg. Har bare hatt en jobb i kort periode.

Anonymkode: ace38...5d4

Han har bare spurt om hva du får i uføretrygd, ikke strømstøtte, barnetillegg etc. 

Anonymkode: 7a184...0b0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...