Gå til innhold

Dere som er ufør, hvor mye har dere i inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Rundt 6 000 000 i året.

Anonymkode: 2eaba...10f

Hva tenker du å oppnå med å slenge ut sånt tull? 

Anonymkode: 5dc4f...4a0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får utbetalt 25447 kr pr mnd. Det inkluderer stønad for fordyret kosthold ved cøliaki, altså er trygda ca 700kr mindre enn jeg får utbetalt. 

Anonymkode: f2001...c8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Forakt for uføre, er det ikke det samfunnet ønsker nå eller har jeg gått glipp av noe?

• Liker 8
Skrevet

303 000. Det er straffen jeg fikk for å bli syk i ung alder, før jeg rakk å tjene noe særlig 😏

Anonymkode: 33a10...293

• Hjerte 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Forakt for uføre, er det ikke det samfunnet ønsker nå eller har jeg gått glipp av noe?

Setningen din er like bevisstløs som kommentaren din om at du får 6 millioner i trygd. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oppegående folk vet at max trygd er en brøkdel av 6 mill. Slike summer du slenger ut vil bare føre til at uføretrygda kaster seg over tastaturet i hylekor om at det er urettferdig at noen får 6 mill i trygd når de selv bare har 268000 osv osv.

Anonymkode: fb469...ed3

Skrevet
anon15 skrev (6 minutter siden):

825000 (nav+spk)

Har du fem barn under 18 år?

Anonymkode: 5d2ea...813

Skrevet

I stedet for å lage nye tråder om samme emne, er det en ide å søke på uføretrygd inntekt, og du får opp nærmere 600 sider. 

Anonymkode: 7a184...0b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Han gjør vel narr av hele tråden ;) . Forstår det godt for det er opprettet en mengde tråder om eksakt det samme temaet før. Hvis du er veldig nysgjerrig så bruker du søkefunsjonen, ikke verre enn det :) . 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Oppegående folk vet at max trygd er en brøkdel av 6 mill. Slike summer du slenger ut vil bare føre til at uføretrygda kaster seg over tastaturet i hylekor om at det er urettferdig at noen får 6 mill i trygd når de selv bare har 268000 osv osv.

Det er ikke de uføretrygdede som vil kaste seg over slike innlegg. Det er derimot folk i lavtlønnede yrker, som føler stort nag til uføretrygdede, av en eller annen merkelig grunn :) . 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er derimot folk i lavtlønnede yrker, som føler stort nag til uføretrygdede, av en eller annen merkelig grunn :) . 

Det handler om sosialt hierarki. De med lav lønn vurderer uføre som under dem i hierarkiet og protesterer om de skulle ha de samme eller bedre goder. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke de uføretrygdede som vil kaste seg over slike innlegg. Det er derimot folk i lavtlønnede yrker, som føler stort nag til uføretrygdede, av en eller annen merkelig grunn :) . 

Ikke enig, men skjønner godt hvis de reagerer når de jobber 40t uka for mindre penger enn trygd.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handler om sosialt hierarki. De med lav lønn vurderer uføre som under dem i hierarkiet og protesterer om de skulle ha de samme eller bedre goder. 

Med andre ord; mange lavtlønnede lider av dårlig selvfølelse. 

• Liker 2
Skrevet

Brutto i fjor var 425.000 fra nav + 48.000 fra spk.

Anonymkode: d6d79...dbe

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor enkelte lavtlønnede har en dårlig selvfølelse. Var selv sammen med en taxisjåfør for noen år siden. Jeg selv har veldig høy utdannelse, samme med mine søsken og foreldre. I tillegg vokste jeg opp i et strøk hvor alle hadde høy utdannelse. Kunne ikke brydd meg mindre om han var taxisjåfør, og da jeg fortalte min familie og venner om han, var det ingen som brydde seg om yrket hans, kommentarene handlet mer om personlighet og om han var flott og se på ;) . Han var absolutt ikke mindre intelligent enn meg, forskjellen handlet om at jeg vokste opp i en familie hvor det ble sett på som en selvfølge med høy utdannelse, mens han vokste opp i en " arbeiderfamilie" hvor forventningene handlet om å komme seg ut i jobb fortest mulig. 

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke enig, men skjønner godt hvis de reagerer når de jobber 40t uka for mindre penger enn trygd.

Den som får mer penger i trygd jobbet gerne lenge og hadde høyere inntekt før de ble syke. Hvorfor klarer ikke folk å forstå et så enkelt faktum? 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Et annet eksempel om lavtlønnede. Min søster og jeg snakket om en mann som jobber i den nærmeste Rema 1000 butikken, hvor sexy han var og at han kunne vi tenke oss ; . Hvis vi hadde hatt forakt for lavtlønnende hadde vi sett etter leger, advokater og you name it. Men det er ikke det som er viktig, det som er viktig er at han er morsom,flott å se på ( etter min mening, smaken er som baken, delt) og godhjertet.  Et anti-klimaks hadde vært hvis kjæresten var svært fordomsfull til andre mennesker, da hadde jeg nok gjort det slutt, for det er så ekstremt avtennende. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den som får mer penger i trygd jobbet gerne lenge og hadde høyere inntekt før de ble syke. Hvorfor klarer ikke folk å forstå et så enkelt faktum? 

Og de fleste trygdede er i 50-60 årene. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

18364 kr utbetalt pr mnd. 

Anonymkode: 0d874...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...