AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Hadde en krangel med datteren min, og min sønn altså broren hennes fikk forskudd på arv til boligkjøp. Hun skulle få akkurat lik sum når hun skal kjøpe og jeg har pengene. Jeg sa under krangelen at hun ikke får noe penger siden hun sa et par upassende ord til meg. Nå vil hun ikke komme på besøk, eller at verken hun eller mitt barnebarn har noe med meg å gjøre. Hva gjør jeg? Anonymkode: f23d5...84e 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 29. januar 2024 Ber om unnskyldning. Anonymkode: 38ea4...d8a 48 1 14
Nonish91 Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde en krangel med datteren min, og min sønn altså broren hennes fikk forskudd på arv til boligkjøp. Hun skulle få akkurat lik sum når hun skal kjøpe og jeg har pengene. Jeg sa under krangelen at hun ikke får noe penger siden hun sa et par upassende ord til meg. Nå vil hun ikke komme på besøk, eller at verken hun eller mitt barnebarn har noe med meg å gjøre. Hva gjør jeg? Anonymkode: f23d5...84e Broren hennes har fått sitt del? Men siden dere to kranglet? Så brukte du det mot henne? Å sa hu ikke vil få noe? 😅 sorry synes ikke det var riktig gjort av deg! 39 6
Polly Ester Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Du har oppført deg dårlig og jeg skjønner at datteren din er såret og lei seg. Du må be om unnskyldning og forsikre henne om at du sa noe du ikke mente og at hun selvfølgelig skal få den samme summen som broren hennes har fått i forskudd på arv. 10
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Når man er så voksen som du (bestemor), har man vel lært seg å løse konflikter uten å komme med slike trusler som du kom med her? Det er så unødvendig, og så klart det skaper unødvendig familiedrama. Ble du overrasket over at datteren din tar avstand fra deg nå? Anonymkode: 2fa65...6d7 14
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 Du bedriver hersketeknikk mot datteren din. Skal du liksom bruke det mot henne at hvis hun sier eller gjør noe du ikke liker så truer du med at hun ikke får det samme som broren? Hun burde ikke si stygge ting til deg, men jeg synes ikke noe om din reaksjon. Anonymkode: 8c77b...1a0 19 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 Skjønner godt hun er sint. Du håndterer ting på en veldig ekkel og usakelig måte. Anonymkode: e6ab6...d88 7 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 Penger og arv er roten til alt vondt. Foreldre bør ikke gjøre forskjell på ungene. Anonymkode: dc50b...f8d 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 Som mor til voksne barn tar jeg likevel fremdeles på meg ansvaret for å være den «voksne» om man blir uenig om noe. Det er min rolle som mor resten av livet. Å krangle med andre voksne generelt har jeg aldri gjort noengang. Om jeg føler meg dårlig behandlet backer jeg ut og tar opp tråden når det har roet seg litt. Å true med arven er bare ufattelig usaklig og skjønner godt datterens reaksjon. Ta ansvar for å rydde opp. Og legg sårheten bort. Du er den med mest livserfaring. Anonymkode: f35fb...58a 11 3
Andro Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 Selv med voksne barn så forventes det at det er du som er den voksne i konflikter. Istedet så hevner du deg med å forskjellsbehandle barna dine, som hevn fordi dere er uenige. Mitt førsteinntrykk er at du er en dominerende og manipulerende mor, som dyrker en gullunge for å holde den andre på plass. - Og kanskje tror at du er berettiget å drive psykologisk og økonomisk krigføring mot den som ikke jatter med deg. Kjennes det truende at hun klarer seg bra, og du ikke kan bestemme over henne? Du har ingen krav på å se barnebarn, og relasjoner til barn er ingen selvfølge. De har rett til å beskytte seg selv, ved å holde avstand. Er du redd for at det vil ta seg dårlig ut å ikke kunne vise deg fram med dem? Anerkjenn voksne barns suverene rett til å bestemme over seg selv, legg deg flat, og beklag at du håndterte det klønete og forhastet. 6 2 4
Al34n0nym1 Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 Forventer folk at man skal få arv av sine foreldre? Jøss, har samfunnet blitt så svak?? Ikke rart at dagens ungdom sliter med å skaffe seg bolig/mat på bordet når man er avhengig av sine foreldre. Hørt om selvstendighet? 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 Du er den voksne, og burde aldri har kommet med den type trussel. Jeg skjønner av det du skriver at du ikke føler behov for å skvære opp med datteren din, bare å få se barnebarnet. Som de fleste andre har skrevet. Det er ditt ansvar å be om unnskyldning og prøve å bedre forholdet. Anonymkode: 211f0...652 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 Har selv voksne barn, og kan skjønne det valget du har gjort med å utsette å gi datteren din hennes del av arven. Regner med at tiden ikke er kommet for at hun selv skal kjøpe seg bolig, og du ikke ønsker at pengene skal gå til andre ting. Du har selv rett til å bestemme når du synes tiden er inne for å gi din datter hennes del av arven. Å dømme deg for det som skjer under diskusjonen kan jeg ikke. Var ikke der, og kjenner ikke til hva som ble sagt. Det er ikke bestandig enkelt å være forelder selv til voksne barn. Det vet jeg alt om. Står selv i en ganske lik situasjonen, hvor barnet som I dag har mest bruk for min økonomiske hjelp får det. Samtidig forsøket jeg å ordne det slik at det på sikt blir likt mellom dem. Heldigvis det det ut til at barna mine har forståelse for det. Anonymkode: 3f174...a46 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 La det roe seg litt, og så ber du om en prat med henne. Vet ikke hva hun sa til deg, hva krangelen handlet om, men synes begge to kan be hverandre om unnskyldning. Hun er voksen, hun også, og kan godt lære seg å snakke til moren sin på en skikkelig måte. Men du bør helt klart ikke bruke arv som en del av en diskusjon som handler om noe helt annet. Anonymkode: e4744...bde 2
Nonish91 Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 Al34n0nym1 skrev (4 timer siden): Forventer folk at man skal få arv av sine foreldre? Jøss, har samfunnet blitt så svak?? Ikke rart at dagens ungdom sliter med å skaffe seg bolig/mat på bordet når man er avhengig av sine foreldre. Hørt om selvstendighet? Pls a ! At du orker 🤣🤣🤣 11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 Her har du driti deg ut, og du kan bare gå ned på kne og be om unnskyldning. Anonymkode: 9005f...76c 1
Eva-Lena Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde en krangel med datteren min, og min sønn altså broren hennes fikk forskudd på arv til boligkjøp. Hun skulle få akkurat lik sum når hun skal kjøpe og jeg har pengene. Jeg sa under krangelen at hun ikke får noe penger siden hun sa et par upassende ord til meg. Nå vil hun ikke komme på besøk, eller at verken hun eller mitt barnebarn har noe med meg å gjøre. Hva gjør jeg? Anonymkode: f23d5...84e Så du brukte de pengene som ett pressmiddel mot din egen datter? Det var ikke fornuftig eller snilt av deg. Si unnskyld og si hun selvsagt skal få samme sum som broren fikk. 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #18 Skrevet 30. januar 2024 Min far hold på slik med meg og mine søsken, nå sitter han der alene og ingen vil ha kontakt med han. Du gjorde et valg med den splitt-og-hersk teknikken, slik er du og da får du leve med konsekvensene av dine valg. Anonymkode: 035c9...9d7 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Skrevet 30. januar 2024 Nei ouch!! Nå var du veldig slem!! lillebroren min valgte å forlate oss 😕 var bare 27 år:( faren min hadde sagt vi er nok glad for at han ikke er med oss lenger, for da kan vi få mer arving. 😥😥 nope, takk han kan putte den arvingen et annet sted. Anonymkode: 73796...aae 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #20 Skrevet 30. januar 2024 I tillegg til at du bruker penger for å herske over henne, så sår du splid mellom henne og broren. Hun bør sikkert be om unnskyldning, men kanskje sa hun noe om deg som er sant? Jeg vet ikke, altså. Men du virker ikke helt klok etter å ha lest hovedinnlegget, kanskje de slemme ordene er noe som ikke er slemt men som hun trengte å si. Og så beviser du at hun har rett ved å trekke tilbake arven du har lovet henne? Du bør tenke over det ihvertfall. Men uansett om hun var superkjip, så er det alvorlig idiotisk å true med å trekke pengene. Mulig dere er like idiotiske begge to, men DU er eldst OG du ødelegger familien med å gjøre ulikt mellom barna. Anonymkode: 0f434...d02 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå