AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Hva skal jeg gjøre?? Jeg er så utrolig lei!! Jeg elsker å ta initiativ. Men savner å føle at noen skikkelig vil ha meg og!! Og viser det! Føler meg ikke begjært.. hva gjør jeg Anonymkode: 95916...303 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Snakke sammen, evt akseptere at dere ikke matcher på dette punktet. Du har valget mellom å bli eller finne ny partner som kan gi deg det du ser etter. Anonymkode: fdec5...7e5 1 2
Topper og daler Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du har valget mellom å bli eller finne ny partner som kan gi deg det du ser etter. Jeg byr over. Ikke snakk med ham om det. Forlat ham straks! 3
Fioljenta Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 At partner ikke tar initiativ, betyr ikke at hen ikke vil ha deg eller begjærer deg! Hos oss er det mannen min som tar mest initiativ. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi han som regel blir klar før meg. Vi kan sitte hver for oss i stua og så plutselig er han klar. Jeg har ikke den bryteren som plutselig slår seg på. Jeg må liksom «varme opp» tankene og kroppen min litt. Vi har rett og slett forskjellig tenningsmønstre. Heldigvis er det flere måter å vise begjær på enn ved å ta initiativ. 🙂 3 2
carlberner1 Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 (endret) Litt artig, jeg tenkte også at TS er en hun, men det fremgår faktisk ikke. Noe med vår kultur(?) der menn etter sigende nedlegger og damer blir nedlagt - og begge parter savner det motsatte .. ? Spørre og fortelle løse det meste. Endret 7. mars 2024 av carlberner1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva skal jeg gjøre?? Jeg er så utrolig lei!! Jeg elsker å ta initiativ. Men savner å føle at noen skikkelig vil ha meg og!! Og viser det! Føler meg ikke begjært.. hva gjør jeg Anonymkode: 95916...303 Kjøper deg en tidsmaskin. Så reiser du tilbake til tiden du traff mannen på tinder og velger en av mennene som snakket om sex fra første melding. De du valgte bort fordi du følte deg objektivisert vettu. Anonymkode: 6c0a1...faf 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 carlberner1 skrev (11 minutter siden): Litt artig, jeg tenkte også at TS er en hun, men det fremgår faktisk ikke. Noe med vår kultur(?) der menn nedlegger og damer blir nedlegges - og alle savner det motsatte .. ? Spørre og fortelle løse det meste. Selvsagt er ts en hun. Ingen mann skriver at han ønsker seg begjært, han ønsker å knulle han! Anonymkode: 6c0a1...faf 1
carlberner1 Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen mann skriver at han ønsker seg begjært, han ønsker å knulle han! Anonymkode: 6c0a1...faf Å f**n.. Da var jeg ikke mann lengre. Jaja, fort gjort å ta feil der visst ;D 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 Vi er to jenter 👍 Anonymkode: 95916...303 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Selvsagt er ts en hun. Ingen mann skriver at han ønsker seg begjært, han ønsker å knulle han! Anonymkode: 6c0a1...faf Menn vil da også føle seg begjæret. Hvis kjæresten min aldri viste interesse, så hadde det selvsagt ikke føltes godt. Men slike følelser er ikke akseptere for menn? Anonymkode: 9d472...62e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #12 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 17.24): Menn vil da også føle seg begjæret. Hvis kjæresten min aldri viste interesse, så hadde det selvsagt ikke føltes godt. Men slike følelser er ikke akseptere for menn? Anonymkode: 9d472...62e Veldig godt poeng og veldig enig i ditt innlegg. Menn trenger også å bli begjært og at kvinnen viser at hun har skikkelig lyst på han. Anonymkode: a3c44...ee4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #13 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Veldig godt poeng og veldig enig i ditt innlegg. Menn trenger også å bli begjært og at kvinnen viser at hun har skikkelig lyst på han. Anonymkode: a3c44...ee4 For de fleste menns vedkommende, tror jeg dette er feil. Det finnes selvsagt en del oppmersomhetssøkende og narsissistiske menn, men normale menn er ikke biologisk disponert for å føle seg begjært. Tilfredsstillelsen ligger i å kvinnen (tilsengs). Anonymkode: 0c848...5c7 1
1000x Skrevet 3. mars 2024 #14 Skrevet 3. mars 2024 (endret) Du aksepterer at slik er det akkurat nå. Men samtidig lar du hen forstå at slik vil du ikke at det skal være. Så hjelper du hen litt i gang, og håper at hen etter hvert klarer å vise mer initiativ på egen hånd. Hvis det viser seg at dette klarer hen aldri, det bør jo være ekte skal det ha noen verdi, da må du tenke om dette er godt nok. Endret 3. mars 2024 av 1000x
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #15 Skrevet 3. mars 2024 Fioljenta skrev (På 30.1.2024 den 13.55): At partner ikke tar initiativ, betyr ikke at hen ikke vil ha deg eller begjærer deg! Hos oss er det mannen min som tar mest initiativ. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi han som regel blir klar før meg. Vi kan sitte hver for oss i stua og så plutselig er han klar. Jeg har ikke den bryteren som plutselig slår seg på. Jeg må liksom «varme opp» tankene og kroppen min litt. Vi har rett og slett forskjellig tenningsmønstre. Heldigvis er det flere måter å vise begjær på enn ved å ta initiativ. 🙂 Mann her. Har det akkurat likedan. Jeg tar initiativ i de fleste tilfeller. Desverre ender det med avvisning i 9 av 10 tilfeller og jeg har sluttet ta initiativ fordi jeg ikke ønsker avvisning hver gang. Det gir ikke en god selvfølelse og man får en følelse at den ene gangen man ikke blir avvist er det kun for å gi en tilfredsstillelse. Mulig jeg tar feil her. Vi har snakket mye om dette og enig om at vi trenger mer nærhet, lekenhet og kjærestetid til å få familien på beina igjen. Desverre ser det ikke ut til at vi får det til. Anonymkode: 86aa8...c76
Fioljenta Skrevet 3. mars 2024 #16 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mann her. Har det akkurat likedan. Jeg tar initiativ i de fleste tilfeller. Desverre ender det med avvisning i 9 av 10 tilfeller og jeg har sluttet ta initiativ fordi jeg ikke ønsker avvisning hver gang. Det gir ikke en god selvfølelse og man får en følelse at den ene gangen man ikke blir avvist er det kun for å gi en tilfredsstillelse. Mulig jeg tar feil her. Vi har snakket mye om dette og enig om at vi trenger mer nærhet, lekenhet og kjærestetid til å få familien på beina igjen. Desverre ser det ikke ut til at vi får det til. Anonymkode: 86aa8...c76 Trist å høre, men prøv å ikke gi opp. 💜 Vi har vært der… Vår erfaring er at planer er mer effektivt enn intensjoner. Vi kan være enige om at vi ønsker f.eks. mer nærhet, men hvis vi ikke planlegger noe, skjer det ikke. Planlegging høres kanskje ikke romantisk ut, men det blir akkurat det dere gjør det til. Da barna var små, hadde vi faste datekvelder hjemme. Vi la det inn i kalenderen og byttet på å ha ansvar for planleggingen, dvs. bestemme hva vi skulle gjøre. Noen ganger kunne vi tenne stearinlys, sitte inntil hverandre og bare prate. Andre ganger hadde vi karaoke i stua. Eller full kroppsmassasje på kjøkkenbenken. Eller et rollespill. Ofte endte det med sex. Men vi måtte faktisk rydde plass i kalenderen og planlegge det. Og når et av barna ikke ville sove, måtte vi rebooke avtalen. Vi har også laget noen lister med småting (2-5 minutters oppgaver) vi ønsker å gjøre med partneren eller at partneren skal gjøre med oss. Og så prøvd å gjøre en om dagen eller i uka. Ideen er at når vi er slitne, så er kreativiteten litt lav og innsatsviljen lavere. Men hvis vi har en liste å velge fra (gjerne plukke en tilfeldig oppgave), ja, så er det lettere. Ja, og en ting til: senk skuldrene! Jeg kan gjerne ta imot f.eks. en fotmassasje nesten nårsomhelst. Men, hvis jeg er sliten og jeg tror han forventer at fotmassasjen skal føre til at vi har en full runde i sengen, ja, da er det ikke alltid jeg orker begynne en gang. Det må være greit å kunne nyte nærheten i øyeblikket uten at det MÅ føre til sex. Hvis jeg tror at tilbudet om nærhet må føre til sex, er sjansen større for at jeg avviser. Men når jeg nyter øyeblikket uten press, får lysten min rom til å vokse og da får jeg kanskje også lyst på sex etterhvert. Når jeg er sliten eller opptatt med dagen, er det mye lettere for meg å ta initiativ til litt nærhet enn å ta initiativ til sex. 1
Elaine Marley Skrevet 3. mars 2024 #17 Skrevet 3. mars 2024 Tråden er ryddet for brukerangrep. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 20.31): Kjøper deg en tidsmaskin. Så reiser du tilbake til tiden du traff mannen på tinder og velger en av mennene som snakket om sex fra første melding. De du valgte bort fordi du følte deg objektivisert vettu. Anonymkode: 6c0a1...faf Dette er et interessant poeng. Menn som synes uinteressert i sex er mer sexy i datingfasen. Men hvis man da ender opp med en lavseksuell mann, var det en god strategi? Anonymkode: a730f...3b9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #19 Skrevet 5. mars 2024 Sannsynligvis tar du initiativ såpass ofte at det føles mer som mas. Det er veldig slitsomt for den som ikke har lyst på sex døgnet rundt eller hver dag. Hvis du er mann og hun er kvinne: kvinner trenger ofte mer tid på å bli kåt. Menn kan plutselig bli kåt og er da klar for å ta initiativ raskt. For kvinner blir det da stressende om man føler at man må ta initiativ uten å være ordentlig kåt først. Trekk deg litt tilbake. Gi nærhet i form av stryk, berøring, massasje, men ikke av seksuell karakter. Avvent til hun tar neste steg, og viktigst av alt: godta at det kan gå mer enn et par dager før hun tar initiativ. Anonymkode: 3cbd2...0a1 1
carlberner1 Skrevet 7. mars 2024 #20 Skrevet 7. mars 2024 On 3/3/2024 at 12:53 PM, Fioljenta said: Vi har også laget noen lister med småting (2-5 minutters oppgaver) vi ønsker å gjøre med partneren eller at partneren skal gjøre med oss. Takk for å dele erfaring og konkrete forslag, notert! Formuleringen om hva "partneren skal gjøre med oss" traff sinnet mitt, noe med "vi" og "partner" ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå