AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Hei! Jeg er 9+3 idag, og var til tidlig ultralyd privat idag. Jeg har bakovervendt livmor, og lurer på andres erfaringer som har vert på tidlig ultralyd. Legen tok først utvendig ultralyd på magen, kunne se hjertet slå, samt fosteret. Tok innvendig ultralyd også, for å få bedre bilde. Legen påpekte da at jeg har bakovervendt livmor (som jeg er kjent med fra tidligere undersøkelser). På den innvendige ultralyden kunne vi se at fosteret beveget seg, hjertet slo, armer. Legen sa også at organer som urinblæra (eller urinsystemet) samt magen hadde utviklet seg fint. Legen målte CRL, der han fikk 1,9 cm. Dette tilsvarer ca svangerskapsuke 8+4. På grunn av at jeg har bakovervendt livmor, mente legen at jeg likevel kunne vere 9+3, da CRL trolig ikke var 100% korrekt, grunnet det var vanskelig å få det til rett og slett, mtp plasseringen av livmoren. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 96ef8...28d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Oi, interessant! Jeg er selv gravid med bakovervendt livmor, og fikk termindato skjøvet hele 12 dager! (I følge menstruasjonsberegning er termin 4., og er nå flytta til 16.!) Så kanskje det er samme situasjon her, at UL-måling av termin er usikkert? Jordmoren sa ikke noe om det, da … Anonymkode: 9d9d3...072 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Oi, interessant! Jeg er selv gravid med bakovervendt livmor, og fikk termindato skjøvet hele 12 dager! (I følge menstruasjonsberegning er termin 4., og er nå flytta til 16.!) Så kanskje det er samme situasjon her, at UL-måling av termin er usikkert? Jordmoren sa ikke noe om det, da … Anonymkode: 9d9d3...072 Var du sikker på eggløsning og befruktning? Anonymkode: 2df1a...547
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #4 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, interessant! Jeg er selv gravid med bakovervendt livmor, og fikk termindato skjøvet hele 12 dager! (I følge menstruasjonsberegning er termin 4., og er nå flytta til 16.!) Så kanskje det er samme situasjon her, at UL-måling av termin er usikkert? Jordmoren sa ikke noe om det, da … Anonymkode: 9d9d3...072 Ja det kan være! Jeg var ganske sikker på eggløsning tidspunkt, men nå kjenner jeg at jeg er usikker hehe. Hadde SA i juli, og syklus ble noe forlenget ett par måneder, med noen dager grunnet dette, men trodde syklusen var gått tilbake til normalen denne måneden jeg ble gravid. Men kan rett og slett vere dette som er årsaken ELLER pga. bakovervendt livmor. Spennende uansett! Skal til samtale med jordmor om noen dager, så blir interessant hva hun kan si om det. Alt så iallefall fint ut på ultralyden, så er takknemlig for det❤️ TS Anonymkode: 96ef8...28d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 Jeg har bakovervendt og -bøyd (retrovert og retroflex) livmor, og har aldri opplevd at noen har fortalt meg at det påvirket målingene. De har vært korrekte i henhold til antatt eggløsning i begge graviditeter. Anonymkode: 65c12...2df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå