Gå til innhold

Sikringsskap / automatisk strømmåler barnerom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er skeptisk til plassering av sikringsskap vegg i vegg med barnerom og seng. Dette var har ikke vært helt anbefalt tidligere. Har derfor ventet med installasjon av automatisk strømmåler, så det ihvertfall kke kommer ytterligere stråling. Nå maser nettselskapet om å få installert. Synes ikke noe om det.

Anonymkode: e35fc...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok så flytt of the grid da så slipper du å forholde deg til strømselskap og vitenskap.

Anonymkode: e2159...f79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår automatiske strømmåler står utenfor boligen, trodde at dette var relatovt vanlig?

Anonymkode: 72fe6...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har frarådet det? Og hvorfor må dere ha det på soverommet? Det går jo an å flytte det...men dere har vel uansett et ledningsnett og elektriske apparater og telefoner osb rundt i hele huset som avgir langt mer stråling enn den lille boksen i sikringsskapet, som tross alt er beskyttet inne i en stålkasse...

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vår automatiske strømmåler står utenfor boligen, trodde at dette var relatovt vanlig?

Det er vanlig å ha den i sikringsskapet. Kan jeg spør hvor ute den står?

Anonymkode: 15693...31d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vanlig å ha den i sikringsskapet. Kan jeg spør hvor ute den står?

Anonymkode: 15693...31d

Jeg har hørt at måleren sitter i sikringsskap i kjelleren i blokker men aldri at den står ute noen steder, verken i blokk eller enebolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (1 minutt siden):

Jeg har hørt at måleren sitter i sikringsskap i kjelleren i blokker men aldri at den står ute noen steder, verken i blokk eller enebolig.

Vi har måleren i sikringsskapet, både på hytta, i enebolig og i leilighet.

Anonymkode: 6d729...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er skeptisk til plassering av sikringsskap vegg i vegg med barnerom og seng. Dette var har ikke vært helt anbefalt tidligere. Har derfor ventet med installasjon av automatisk strømmåler, så det ihvertfall kke kommer ytterligere stråling. Nå maser nettselskapet om å få installert. Synes ikke noe om det.

Hva er denne skepsisen basert på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ok så flytt of the grid da så slipper du å forholde deg til strømselskap og vitenskap.

Anonymkode: e2159...f79

Hvorfor svarer du på den måten? Det koster ganske mye penger å flytte et sikringsskap, kanskje så mye som 25 000 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du på den måten? Det koster ganske mye penger å flytte et sikringsskap, kanskje så mye som 25 000 kroner...

Enklere å flytte barnesenga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det høres fornuftig ut. Kan man be om det? Nettleverandør sier de har tenkt å installere i sikringsskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enklere å flytte barnesenga?

lite rom, ikke mulighet for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (1 time siden):

Da kan jeg fortelle deg at her ble måler flyttet ut sammen med hovedsikring, da sikringskape ble rehabilitert. Og det var før de automatiske hadde ankommet.

Anonymkode: f7500...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har aldri vært noen anbefaling fra seriøse instanser om at en automatisk strømmåler skal stå langt fra barnerom. Og nå har disse målerne vært i husene våre siden 2017 eller noe, og jeg har enda til gode å høre et dokumentert tilfelle hvor folk har blitt syke av denne målern. Har noen andre?? Altså, dokumentert og bevist at de har blitt syke av akkurat den?

Hvor har du fått vite at dette ikke var anbefalt? Internettblogger? FB-sider? Naboer?

Hør med nettselskapet ditt om de kan installere en antenne som plugges i måler i sikringsskap. Da kan du med ledning plassere selve sendesignalet lengre vekk fra barnerommet. Vet noen naboer her gjorde det. Tror ikke de er klar over at mitt sikringsskap er plassert vegg i vegg med soverommet deres, for de sover SÅ BRA siden det signalet ble flytta langt vekk fra soverommet. 

Anonymkode: 77f50...965

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...