Gå til innhold

Kattunge. Første tid i nytt hjem. Hva gjør dere med den på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 7.04):

Så du er en sånn allviter altså 😊? Vet bedre enn alle andre som har dyr?

Anonymkode: 2b524...df8

Ja det var akkurat det jeg🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 2dff3...3a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 14.25):

Når jeg ser at folk skaffer seg dyr uten at man i i det hele tatt leser seg opp så sier jeg ifra. Det er snakk om et levende vesen som er helt avhengig av oss og jeg vil alltid være på parti med dyrene.

Om du faktisk er på parti med dyrene, så kommer du med gode råd i en vennlig tone. Å rakke ned på andre er ikke å gjøre det beste for dyrene, det er bare å hevde deg selv. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har man skaffet seg dyr så er det ens eget ansvar å lese seg opp i forkant.

Og å be om råd fra andre mennesker, som TS her gjør🙂

Anonymkode: b66bb...a33

• Liker 2
Skrevet

Hadde den på soverommet første natta for at den skulle bli trygg. Det var den tydeligvis allerede, for om morgenen fant vi den på stua sovende i sin egen seng. Har sovet der om natta siden 😅

Anonymkode: d48e4...376

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og å be om råd fra andre mennesker, som TS her gjør🙂

Det at man i det hele tatt tenker at det er OK å sprrre en kattunge som er nettopp har tatt fra moren sin inn i et lite bur viser at man ikke har lest seg særlig mye opp før man gikk til anskaffelse av et dyr.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det at man i det hele tatt tenker at det er OK å sprrre en kattunge som er nettopp har tatt fra moren sin inn i et lite bur viser at man ikke har lest seg særlig mye opp før man gikk til anskaffelse av et dyr.

Så da er det helt supert at TS spør så hun lærer.

Mennesker som føler seg så smarte at de må rakke ned på andre sine spørsmål er de ekleste menneskene som eksisterer.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 9.22):

Hvorfor så ufin, TS ber jo om råd for å gjøre det beste for kattungen

Anonymkode: dca4d...a8f

Ts gjorde det jo klart i hi at det ikke var aktuelt og gjøre det beste for kattungen, så hvordan skal min gi råd uten og råde ts til og ikke ta til seg kattungen? 

Anonymkode: 4a3d2...200

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts gjorde det jo klart i hi at det ikke var aktuelt og gjøre det beste for kattungen, så hvordan skal min gi råd uten og råde ts til og ikke ta til seg kattungen? 

Anonymkode: 4a3d2...200

Feil, det eneste TS gjorde klart i HI var at hun ikke skulle ha katten i senga, utover det spurte hun om råd og tips. Det utelukker feks ikke at TS sover på stua sammen med katten de første nettene. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Feil, det eneste TS gjorde klart i HI var at hun ikke skulle ha katten i senga, utover det spurte hun om råd og tips. Det utelukker feks ikke at TS sover på stua sammen med katten de første nettene. 

Dette ja. Katter MÅ ikke i senga. Jeg har hatt katt i 6 år uten at de har vært mer enn sikkert maks en time sammenlagt i senga mi. De er veldig fornøyde likevel. Jeg har mitt sted og de har sitt sted.

Skrevet

Når vi skaffet oss to kattunger, så sov jeg i stuen med de første natten. Etter det så sov de i sengen med oss (vi har ikke et så voldsomt stort hjem, så det gikk helt fint). For oss var det helt naturlig at de fikk sove i sengen vår. Når vi gikk og la oss for kvelden, så tok det ikke lange tiden før de kom inn i sengen til oss 🥰 (vi sover med døren åpen). 

Men jeg ville ikke stengt den inne på et rom alene eller stengt den inne i et reisebur. Jeg ville sovet sammen med den. Kattungen, som du sier, er ikke vant til å være alene og du må gjøre sånn at katten skal føle seg trygg i sitt nye hjem og blir vant til dere og lukten av dere. Den er på et helt nytt sted, trenger nærhet og noen trygge personer som er med den de første dagene. 

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på hvor gamle de er, men er det sånn standard 8-12 uker - så synes jeg det er hjerterått å ikke la de være/sove der ønsker, spesielt mtp. at de har blitt revet vekk ifra mor og søskenflokk :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så da er det helt supert at TS spør så hun lærer.

Mennesker som føler seg så smarte at de må rakke ned på andre sine spørsmål er de ekleste menneskene som eksisterer.

Nei vet du hva enkelte ting leser man seg opp på i forkant av anskaffelse av et annet levende levende vesen.

• Nyttig 1
Skrevet

Vi la oss på Stua sammen med den. Etter hvert flyttet vi tilbake på soverommet men med døra på gløtt.

Anonymkode: da7c7...22f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei vet du hva enkelte ting leser man seg opp på i forkant av anskaffelse av et annet levende levende vesen.

Spiller det noen rolle for deg om hun «leser seg opp» om kattens første natt i nytt hjem ved å spørre her eller leser de samme tipsene et annet sted? Utfallet er det samme. Bortsett fra at hun her får lite nyttige kommentarer fra deg og dine like.

All ære til TS som faktisk spør fordi hun ønsker å gjøre katten trygg i nytt hjem. Du og dine like kan heller bruke tiden deres på de som IKKE bryr seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiller det noen rolle for deg om hun «leser seg opp» om kattens første natt i nytt hjem ved å spørre her eller leser de samme tipsene et annet sted? Utfallet er det samme. Bortsett fra at hun her får lite nyttige kommentarer fra deg og dine like.

All ære til TS som faktisk spør fordi hun ønsker å gjøre katten trygg i nytt hjem. Du og dine like kan heller bruke tiden deres på de som IKKE bryr seg.

Ja for det forteller meg at de har null kunnskap om katter og det er viktig å få frem at dyr også har en egenverdi og at man er pliktig til å sette seg inn i deres behov før man anskaffer seg et dyr.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja for det forteller meg at de har null kunnskap om katter og det er viktig å få frem at dyr også har en egenverdi og at man er pliktig til å sette seg inn i deres behov før man anskaffer seg et dyr.

Håper du aldri får barn som lurer på ting😂 «Hvorfor har du ikke googla det?? Hvorfor skal du ha på jakke om du ikke en gang klarer å kneppe igjen? Skaff deg informasjon fra et googlesøk først, det er tåpelig å spørre!!»

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Håper du aldri får barn som lurer på ting😂 «Hvorfor har du ikke googla det?? Hvorfor skal du ha på jakke om du ikke en gang klarer å kneppe igjen? Skaff deg informasjon fra et googlesøk først, det er tåpelig å spørre!!»

Ja Ts er kanskje som et barn da.

Skrevet

Vi hadde dem på soverommet med oss de første nettene. Døra sto åpen så de kunne utforske litt i gangen hvis de ville mens vi sov, men de tilbragte mesteparten av den første natta sammen med oss i senga, sammenkrøllet på en egen pute mellom hodeputene våre. Våre falt nok litt raskere til ro i huset siden de var to kullsøsken sammen, men merket at den ene ble raskere trygg enn den andre, så det er jo forskjeller i personlighet også.

Nå er de forlengst voksne, og vi har installert katteluke i soveromsdøra så de kan komme og gå som de vil på nattestid. Ofte vil katter gjerne bare sjekke at menneskene er ok når vi sover, fordi vi sover mye tyngre enn katter gjør, så de er nok ikke helt overbevist om at vi er trygge uten at de ser til oss nå og da. Vi har dermed også vekke-service hver morgen, det er konsert i økende volum, med poter i fjeset ved behov, fra 06.30-07.00 hver morgen, året rundt ;) Veldig mye hyggeligere enn vanlig vekkerklokke, tross alt!

Anonymkode: 7da44...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...