Gå til innhold

Betale regning med kontanter i banken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor regning og mye kontanter. Går det greit å gå i lokalbanken med kontanter å betale regningen? Jeg har  dnb, men det er ikke i nærheten. Vil det føre til gebyr evn? 

Anonymkode: 79896...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor regning? Tror matbutikkene tok over banktjenester. Spar har dnb tjenester her jeg bor. Sist jeg betalte regninger kontant kostet det 100kr pr regning ca..

Anonymkode: d9302...c1f

• Liker 1
Skrevet

Det er svært få banker i våre dager som tar imot kontanter. Sjekk om det finnes en minibank for innskudd noe sted i nærheten eller sett inn via en butikk som tilbyr kontanttjenester.

Anonymkode: 48015...b58

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har en stor regning og mye kontanter. Går det greit å gå i lokalbanken med kontanter å betale regningen? Jeg har  dnb, men det er ikke i nærheten. Vil det føre til gebyr evn? 

Du kan risikere problemer med å betale større beløp kontant i forhold til mistanke om hvitvasking. Du må ha en god forklaring på hvor pengene kommer fra.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
petterm skrev (1 time siden):

Du kan risikere problemer med å betale større beløp kontant i forhold til mistanke om hvitvasking. Du må ha en god forklaring på hvor pengene kommer fra.

Snakk om 40 000. Spart opp over tid med jul/bursdager samt større bidrag fra div familie for å betale ned gjeld. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakk om 40 000. Spart opp over tid med jul/bursdager samt større bidrag fra div familie for å betale ned gjeld. 

Da kan du dessverre komme til å bli mistenkt for hvitvasking. Kanskje det er mulig å gi tilbake noe av kontantene, og be giverne sette inn på konto til deg? 

Endret av MyMichelle
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det enkleste ser ut til å være å sette inn opp til 20 000 i butikker som tilbyr tjenesten. Merk at du i utgangspunktet maksimalt kan sette inn 25 like sedler pr gang.

https://www.dnb.no/dagligbank/tjenester/kontant-i-butikk

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du sikker på at alle kontantene fremdeles er gyldige? 

Anonymkode: 0846a...569

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du sikker på at alle kontantene fremdeles er gyldige? 

Anonymkode: 0846a...569

De kan evt byttes i Norges Bank, men det er litt tungvint..

Skrevet

Spart opp 40 000 - i kontanter??

Om du går i banken med en koffert med 40k, så ringer for alarmen der. Om du ikke klarer å gjøre rede for hvor de kom fra, så kan det rapporteres til økokrim. Det er bare narkolangere og de som jobber svart som går rundt med så mye i kontanter. 

Og hvorfor har du de i sparebøssen/madrassen som en person fra 1922? Sett inn pengene i bank i butikk, vel. Det burde du jo bare gjort kontinuerlig, om det er sant at det er over flere år og mange bidrag. Alarmen hadde ikke gått om det var spredd over tid. Men nå kan det være den går da også. Jeg vet ikke hva som er grensa før algorimtene til DnB reagerer på innskudd og rapporterer. 

Hvem fader gir penger cash nå til dags.. det er bare kriminelle og konfirmanter som driver med fysiske tusenlapper. Historien din henger ikke på greip for meg, og da sikkert ikke for banken heller..

Anonymkode: fc504...818

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du går i banken med en koffert med 40k, så ringer for alarmen der. Om du ikke klarer å gjøre rede for hvor de kom fra, så kan det rapporteres til økokrim. Det er bare narkolangere og de som jobber svart som går rundt med så mye i kontanter. 

Og hvorfor har du de i sparebøssen/madrassen som en person fra 1922? Sett inn pengene i bank i butikk, vel. Det burde du jo bare gjort kontinuerlig, om det er sant at det er over flere år og mange bidrag. Alarmen hadde ikke gått om det var spredd over tid. Men nå kan det være den går da også. Jeg vet ikke hva som er grensa før algorimtene til DnB reagerer på innskudd og rapporterer. 

Hvem fader gir penger cash nå til dags.. det er bare kriminelle og konfirmanter som driver med fysiske tusenlapper. Historien din henger ikke på greip for meg, og da sikkert ikke for banken heller..

Tror ikke du trenger en koffert for 40'000. Ihvertfall ikke om det er litt større valør med nye flate sedler. 

Men det enkleste er vel å gjøre innskudd i en post-i-butikk, og betale regningen elektronisk i nettbank. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her vifter du med din uvitenhet. 

40.000 trenger ikke en koffert, det får jeg nedi lomma mi. 

Anonymkode: d9302...c1f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg solgte mye greier på FINN en periode og endte opp med rundt 35 000 NOK i cash liggende, jeg gikk rett og slett ned i DNBs automat hvor man kan sette cash rett inn på konto via automat (Karl Johan) og så lenge man har hvit mel i posen er det ingen som reagerer på et slikt beløp.

Tror jeg så ei som satte inn 25 000 cash på MENY en gang og det gikk også (på Grønland)

Banken har ikke skranker hvor de gjør sånt lengre etter det jeg kan se.

Endret av NakenPanda
  • Nyttig 1
Skrevet

Bli med i politikken da kan du hærje så mye du vil med kontanter uten at noen som helst løfter et øyebryn.

Anonymkode: 561c7...adc

Skrevet

Heldigvis lever vi i et land der økokrim evt. må sannsynliggjøre at pengene stammer fra hvitvasking. At man blir mistenkt for det er irrelevant.

Ganske mange her i landet bruker fortsatt kontanter, for øvrig.

Anonymkode: fc680...1b2

• Nyttig 2
Skrevet

Alarmene går ikke av en sum på 40000🤣

KG altså, hysteriske høns som bare skal hause opp til panikk for alt mellom himmel og jord.

Det går helt fint å få satt inn de pengene om du nå greier å finne noen som tar imot innskudd. Det enkleste er å kontakte banken man har å følge deres råd derfra. Forbered deg på litt i gebyr bare og at det tar litt lengre tid enn om det hadde  vært snakk om vipps.

Anonymkode: 5ed4e...741

Skrevet
NakenPanda skrev (11 minutter siden):

Jeg solgte mye greier på FINN en periode og endte opp med rundt 35 000 NOK i cash liggende, jeg gikk rett og slett ned i DNBs automat hvor man kan sette cash rett inn på konto via automat (Karl Johan) og så lenge man har hvit mel i posen er det ingen som reagerer på et slikt beløp.

Tror jeg så ei som satte inn 25 000 cash på MENY en gang og det gikk også (på Grønland)

Banken har ikke skranker hvor de gjør sånt lengre etter det jeg kan se.

Det er vel gjerne de som går rundt med hvitt "mel" i poser som har slike beløp i kontanter...😂 

• Liker 2
Skrevet
newman01 skrev (45 minutter siden):

Tror ikke du trenger en koffert for 40'000. Ihvertfall ikke om det er litt større valør med nye flate sedler. 

Men det enkleste er vel å gjøre innskudd i en post-i-butikk, og betale regningen elektronisk i nettbank. 

Nå sluttet posten med banktjenester i 2020. 
Og maksimalt innskudd på banktjenester i butikk er 20 000,- hver fjerde dag. 

40 000 er for øvrig den øvrige grensen for hva forhandlere har lov til å ta imot i kontanter ved handel. 

Anonymkode: d88ff...77e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er vel gjerne de som går rundt med hvitt "mel" i poser som har slike beløp i kontanter...😂 

Det er vel litt varierende, noen er fremdeles i "cash" business samt mange som får gaver i cash. Min svigermor bruker å komme med 1000vis at EURO/USD om gangen, men jeg ser hva du mener.

Skrevet

Kan hende banken er smartere enn deg... en bitteliten mulighet.

Anonymkode: 7f68b...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...