Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg skjønner dette er litt tullete, men må bare få det ut 🙈😅  Per dags dato bor vi leilighet med ett soverom, lite, så det får bli som det blir. Vi skal flytte, det tar tid bla bla.

Alternativ 1 - Moewo bedside crib. Denne så jeg for meg fra start. Men ser den ikke anbefales å bruke etter 6 mnd. Så hadde vært kjekt med en seng som kan brukes noe lengre enn det i alle fall. 

Alternativ 2 - Stokke Sleepi mini. Denne sååå fin!! Men er heller ikke anbefalt å bruke etter ca. 6 mnd. Har heller ikke plass når forelengerne settes på. 

Alternativ 3 - Maxi-Cosi Iora. Denne markedsføres som en reiseseng som også er fin som frittstående barneseng. De skriver at man justere dybden, slik at den kan brukes lengre enn cam 6 mnd. Og siden den er enkel å reise med, er den fin å pakke med oss på hytta eller overnatting hos besteforeldre.

Så jeg skjønner så alternativ 3 er det lure og kanskje billigste valget, men så syntes jeg Stokke er så fin! Haha så klarer rett og slett ikke bestemme meg 🙈😅 

Hva ville dere gått for?

Anonymkode: 7cd20...0a2

Skrevet

Jeg hadde gått for en sprinkelseng som du kan ta av siden på.

Da varer den fra nyfødt til 4+

Anonymkode: e7015...82b

• Liker 1
Skrevet

Vi var fornøyd med Stokke sin. Da kunne jeg trille med meg babyen rundt omkring også; hadde den på soverommet på natta og stua på dagtid :) 

Anonymkode: b8a94...130

Skrevet

Hadde gått for alternativ 3 :)

Anonymkode: 64e5b...c22

Skrevet

Av disse ville jeg valgt alternativ 3.

Skrevet

Vi har Maxi cosi iora og er veldig fornøyd med den. Babyen har sovet godt i den helt fra start. Babyen er 8 mnd nå, og vi skal nå bytte til sprinkelseng fordi hun begynner å bli litt for stor for den. Hun har begynt å stille seg opp på alle fire og rocke frem og tilbake så hele senga gynger😅 Men frem til nå har den vært veldig god som bedside crib, og da hun begynte å kravle litt fremover rundt 5-6 mnd, lukket vi den på sidene, men har den fortsatt ved siden av senga. Vi hadde den bare med på hyttetur én gang før vi innså at hun like gjerne kunne sove i vognbagen, og foreldrene våre har en egen reiseseng til henne. Men det går absolutt fint å ta den med på tur, selv om det er litt drass. 

Anonymkode: 37f0a...082

• Liker 1
Skrevet

Søkte opp Maxi-Cosi Iora og skjønner ikke helt at den kan passe til barn over 6 måneder? Den er jo veldig liten?

Har du målt om dere har plass til vanlig sprinkelseng forresten? De er ca. 60x120 cm. Jeg trodde ikke vi hadde plass til det så kjøpte en sånn liten bed side, men da baby ble større og vi kjøpte vanlig sprinnkelseng så fikk den plass likevel, den var mindre enn jeg trodde :) 

Anonymkode: cded3...9c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søkte opp Maxi-Cosi Iora og skjønner ikke helt at den kan passe til barn over 6 måneder? Den er jo veldig liten?

Har du målt om dere har plass til vanlig sprinkelseng forresten? De er ca. 60x120 cm. Jeg trodde ikke vi hadde plass til det så kjøpte en sånn liten bed side, men da baby ble større og vi kjøpte vanlig sprinnkelseng så fikk den plass likevel, den var mindre enn jeg trodde :) 

Anonymkode: cded3...9c9

Meg som skrev over her; babyen vår på 8 mnd er 65 cm og veier et sted mellom 7 og 7 1/2 kg. Og det går fortsatt helt fint, men vi tenker det er på tide å bytte til sprinkelseng nå da. Men hun er jo litt i nedre del av skalaen størrelsesmessig.

Anonymkode: 37f0a...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...