AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #141 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er helt enig i at samboeren er en drittsekk. Jeg har tross alt skrevet det selv. Likevel evner jeg å skille snørr og bart. Jeg klarer å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg diskuterer - som jeg har påpekt flere ganger - det prinsipielle rundt rettferdigheten av at samboeren skulle dekket flybillettene fordi TS stiller opp med feriehus. Jeg skiller - som jeg har påpekt flere ganger - snørr og bart. Som Lars Berrum ville sagt, jeg er på nivå 2 i diskusjonen. Anonymkode: c5363...6c6 Men nå har jo ikke TS sagt at han burde betale billettene for dem, det var det en annen som sa. Og for dem som sier at om hun skal betale han tilbake de 17.000 med feriepengene, så er det ikke noe å leve for i juni, det er jo bare svada. Feriepenger er jo ekstra, som skal kunne dekke en ferietur, og det er det hun ønsker å gjøre. At han ikke vil låne henne penger er jo helt uforståelig, og gjør jo ikke akkurat familiefølelsen så veldig bra. Foreslår at TS drar på ferie alene med barna som vanlig, og vurderer om denne mannen er noe å ha med seg videre i livet. Det kommer vanskeligere ting i livet enn å bli enige om ferietur, og jeg tror ikke han kommer til å stille opp da heller. Anonymkode: 7e0a0...dbe 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #142 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En mann med barn trenger noen som leverer og henter i skole og barnehage, følger opp middag, lekser, fritidsaktiviteter osv. En karrieremann jobber ikke fra 8 til 16, og får det ikke til alene. Anonymkode: 789f6...2ed En trenger da ikke være en "karrieremann" som jobber lange dager borte fra hjemmet, for å ha god inntekt. Man kan helt fint ha høy inntekt og få til hjemmelivet alene. Anonymkode: 9bad6...a26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #143 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En trenger da ikke være en "karrieremann" som jobber lange dager borte fra hjemmet, for å ha god inntekt. Man kan helt fint ha høy inntekt og få til hjemmelivet alene. Anonymkode: 9bad6...a26 Selvfølgelig trenger man ikke det. Men en person som bare kjøper seg en jakke til 10 000 i en håndvending, har nok mer enn vanlig kontorjobb. Anonymkode: 789f6...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #144 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men nå har jo ikke TS sagt at han burde betale billettene for dem, det var det en annen som sa. Og for dem som sier at om hun skal betale han tilbake de 17.000 med feriepengene, så er det ikke noe å leve for i juni, det er jo bare svada. Feriepenger er jo ekstra, som skal kunne dekke en ferietur, og det er det hun ønsker å gjøre. At han ikke vil låne henne penger er jo helt uforståelig, og gjør jo ikke akkurat familiefølelsen så veldig bra. Foreslår at TS drar på ferie alene med barna som vanlig, og vurderer om denne mannen er noe å ha med seg videre i livet. Det kommer vanskeligere ting i livet enn å bli enige om ferietur, og jeg tror ikke han kommer til å stille opp da heller. Anonymkode: 7e0a0...dbe Veldig viktig poeng. Denne mannen er ikke en partner som stiller opp. Anonymkode: 54a1e...a8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #145 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men nå har jo ikke TS sagt at han burde betale billettene for dem, det var det en annen som sa. Og for dem som sier at om hun skal betale han tilbake de 17.000 med feriepengene, så er det ikke noe å leve for i juni, det er jo bare svada. Feriepenger er jo ekstra, som skal kunne dekke en ferietur, og det er det hun ønsker å gjøre. At han ikke vil låne henne penger er jo helt uforståelig, og gjør jo ikke akkurat familiefølelsen så veldig bra. Foreslår at TS drar på ferie alene med barna som vanlig, og vurderer om denne mannen er noe å ha med seg videre i livet. Det kommer vanskeligere ting i livet enn å bli enige om ferietur, og jeg tror ikke han kommer til å stille opp da heller. Anonymkode: 7e0a0...dbe Feriepenger er da ikke ekstra annet enn at summen er littegrann høyere enn den vanlige lønna i juni. Disse pengene skal også dekke alle ordinære utgifter i juni. Anonymkode: 9bad6...a26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #146 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samboeren og TS har felles barn. Anonymkode: 789f6...2ed Det vet jeg, men det var ikke det vi diskuterte. Vi diskuterte å bygge karriere, og til det trengs ikke barn, og barn er ikke et produkt av å bygge karriere. Derfor må man kommuniser om økonomiske spørsmål før man får barn, og stille krav om giftemål dersom man skal være hjemmeværende, slik at alle verdier må deles. Kvinner må i større grad ta økonomisk ansvar. Spesielt en kvinne som har to særkullsbarn. Det er jo direkte uansvarlig dette TS har viklet seg inn i. Anonymkode: c5363...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #147 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feriepenger er da ikke ekstra annet enn at summen er littegrann høyere enn den vanlige lønna i juni. Disse pengene skal også dekke alle ordinære utgifter i juni. Anonymkode: 9bad6...a26 Selvfølgelig. Men så har TS skrevet at hun har hatt ekstraordinære utgifter nå. Det kan være dyr reparasjon på bil eller dyre husholdningsartikler som har tatt kvelden. Anonymkode: 789f6...2ed 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #148 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vet jeg, men det var ikke det vi diskuterte. Vi diskuterte å bygge karriere, og til det trengs ikke barn, og barn er ikke et produkt av å bygge karriere. Derfor må man kommuniser om økonomiske spørsmål før man får barn, og stille krav om giftemål dersom man skal være hjemmeværende, slik at alle verdier må deles. Kvinner må i større grad ta økonomisk ansvar. Spesielt en kvinne som har to særkullsbarn. Det er jo direkte uansvarlig dette TS har viklet seg inn i. Anonymkode: c5363...6c6 Men dere ler selv at alle damer som ønsker å stille et slik krav før barn, sier at de er bridezillaer og ikke egentlig elsker samboeren sin, at de er gammeldagse og utdaterte. Anonymkode: 789f6...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #149 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig trenger man ikke det. Men en person som bare kjøper seg en jakke til 10 000 i en håndvending, har nok mer enn vanlig kontorjobb. Anonymkode: 789f6...2ed Jeg har en vanlig kontorjobb, leverer og henter i barnehagen hver dag og sparer over 20 000 hver måned. Så jeg hadde hatt null problem med å kjøpe en jakke til 10 000 om jeg plutselig fikk lyst til det. Kjøpte meg f.eks bil til 350 000 kontant i fjor. Anonymkode: 9bad6...a26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #150 Del Skrevet 30. januar 2024 anon321 skrev (11 timer siden): Det er verdens kjedeligste råd, men det eneste som fungerer er dialog. I et forhold så fungerer det ikke å si "nei" uten å begrunne det, så her må du på banen med å få samboer i tale. "Hva er årsaken til at du sier nei til dette?" "Hva kan jeg gjøre for å endre situasjonen?" "Ved å si nei til å legge ut for dette, så vil det med stor sannsynlighet bety at vi ikke kan reise på ferie ilag. Er det noen grunn til at du heller foretrekker det?" Samtidig så må du også være ydmyk og ærlig. Si at du ikke har stor nok buffer til å gjennomføre dette billettkjøpet, og at det vil være i deres alle interesse at dette kjøpet gjøres. Veldig gode råd, dette. Håper du bruker noen av disse spørsmålene til å snakke om dette. Anonymkode: 9d9cf...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #151 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig. Men så har TS skrevet at hun har hatt ekstraordinære utgifter nå. Det kan være dyr reparasjon på bil eller dyre husholdningsartikler som har tatt kvelden. Anonymkode: 789f6...2ed Om man har så svak økonomi at slike vanlige utgifter gjør at man blir blakk prioriterer man å bygge opp buffer igjen i stedet for ferie. Anonymkode: 9bad6...a26 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #152 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men dere ler selv at alle damer som ønsker å stille et slik krav før barn, sier at de er bridezillaer og ikke egentlig elsker samboeren sin, at de er gammeldagse og utdaterte. Anonymkode: 789f6...2ed Da så. Anonymkode: c5363...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #153 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om man har så svak økonomi at slike vanlige utgifter gjør at man blir blakk prioriterer man å bygge opp buffer igjen i stedet for ferie. Anonymkode: 9bad6...a26 Selvfølgelig. Men det betyr også at deres felles barn heller ikke blir med på ferie. Da må samboeren til TS dra alene. Anonymkode: 789f6...2ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #154 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da så. Anonymkode: c5363...6c6 Les både på dette forumet og bryllupsforumet. Mange slike svar, mesteparten faktisk. Anonymkode: 789f6...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #155 Del Skrevet 30. januar 2024 Sånn at du har noe å sammenligne med TS: Jeg er sammen med en mann som har tre barn fra før. Selv har jeg to. Jeg har arvet en del penger og har romslig økonomi. Av den grunn betaler jeg hele ferien for oss og våre til sammen fem barn. Fordi jeg elsker kjæresten min og tenker på oss som en familie. Anonymkode: 346e2...880 3 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #156 Del Skrevet 30. januar 2024 Ja men da vil han ikke legge ut, og da må du vurdere og si at i år drar jeg ikke. Unødvendig og måtte bruke så mye ekstra penger. Du tilater deg og bli behandlet på den måten. Men da hadde han heller ikke fått låne det feriehuset. Så får du ta med dine barn fra før på ferie et annet sted. Og så får jo han dra med barnet deres til synden. Jeg har levd med en sånn type mann, aldri mere. Barna man har fra før merker det at stefar ikke bryr seg om noe annet en seg selv og deres felles barn Anonymkode: 53e27...bc6 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #157 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skjønner det er kjipt, men synes du bør respektere det. Alternativ blir kredittkort ? Anonymkode: 906c1...377 Når de får låne feriebolig gratis fra hennes familie, så burde han ha null problem med å legge ut når han vet hun betaler tilbake(så sant som han har råd vel å merke) . Visst ikke får alle bli hjemme Anonymkode: 19bcb...045 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #158 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig. Men det betyr også at deres felles barn heller ikke blir med på ferie. Da må samboeren til TS dra alene. Anonymkode: 789f6...2ed Ja, verden går ikke under av å ikke reise til utlandet i ferien altså. Det er så merkelig hvordan det de siste tiårene er blitt slik at utenlandsreise er det eneste som er godtatt som ferie. Og likevel prater mange om hvor mye bedre alle hadde det økonomisk for noen tiår siden... Selv om det da var svært få som hadde råd til å dra til "Syden" eller andre steder i ferien. Anonymkode: 9bad6...a26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #159 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja men da vil han ikke legge ut, og da må du vurdere og si at i år drar jeg ikke. Unødvendig og måtte bruke så mye ekstra penger. Du tilater deg og bli behandlet på den måten. Men da hadde han heller ikke fått låne det feriehuset. Så får du ta med dine barn fra før på ferie et annet sted. Og så får jo han dra med barnet deres til synden. Jeg har levd med en sånn type mann, aldri mere. Barna man har fra før merker det at stefar ikke bryr seg om noe annet en seg selv og deres felles barn Anonymkode: 53e27...bc6 Hvorfor skal hun ikke få ferie med hennes yngste barn? Anonymkode: 789f6...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #160 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg tenker det også sier litt om hvordan han ser på fellesbarnet kontra de to andre barna.. Han visste at du hadde to barn fra før av. En familie er en familie, man kan ikke gjøre forskjell på barna slik når det kommer til ferie osv. Anonymkode: 11dc0...e2a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå