Gå til innhold

Samboer som ikke vil legge ut for flybilletter til felles ferie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (25 minutter siden):

Ts forteller at han satt på nettet og så på denne jakken etter at ts spurte om han kunne legge ut så alle fikk reist sammen og han sa nei uten forklaring? En jakke er viktigere enn å ha det kjekt med familien sin? Og hvem i h... Trenger en så sinnsykt dyr jakke? 10000 for et klesplagg er hinsides. Om han har så mye penger som det høres ut er han direkte slem 

Så fordi han kjøper en dyr jakke til seg selv så kan han ikke la vær å legge ut mange tusen kroner i flybilletter ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dorma skrev (1 time siden):

Hva om det var TS som ønsket å reise på denne hytta ? Kan ikke alltid anbefale å bli alene pga uenigheter. Jeg selv hadde nok ikke ønsket å legge ut for partner sine barn uavhengig om jeg hadde vært kvinne eller mann. De barna er hennes ansvar, og om hun ikke har råd her og nå til å kjøpe billettene, nei vell da får de finne på noe annet å gjør i ferien.

Nettopp. Derfor bør du ikke bli sammen med noen som har barn.

Anonymkode: 789f6...2ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi han kjøper en dyr jakke til seg selv så kan han ikke la vær å legge ut mange tusen kroner i flybilletter ? 

Disse to bør ikke bo sammen. De bør splitte opp og finne partnere som er like seg selv økonomisk og holdningsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Disse to bør ikke bo sammen. De bør splitte opp og finne partnere som er like seg selv økonomisk og holdningsmessig.

Hva om det er TS som har ønsket separat økonomi. Hva da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorma skrev (Akkurat nå):

Hva om det er TS som har ønsket separat økonomi. Hva da ?

Det høres ikke slik ut. Men uansett, dette forholdet er ikke liv laga. Han blir ikke med dem på familieaktiviteter, han ser ikke på TS og hennes barn som familie, han er ikke raus osv. De er bare to mennesker som har pult, fått barn og bor tilfeldigvis under samme tak.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Derfor bør du ikke bli sammen med noen som har barn.

I mange tilfeller funker det helt supert å bli sammen med noen som har barn fra før. Jeg tror ikke hele historien er forklart fra TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres ikke slik ut. Men uansett, dette forholdet er ikke liv laga. Han blir ikke med dem på familieaktiviteter, han ser ikke på TS og hennes barn som familie, han er ikke raus osv. De er bare to mennesker som har pult, fått barn og bor tilfeldigvis under samme tak.

Det er ingenting som TS har skrevet som kan gi en indikasjon på hvem som har ønsker separat økonomi. Men du tar det bare som en selvfølge at det er mannen som har ønsket det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorma skrev (15 minutter siden):

Det er ingenting som TS har skrevet som kan gi en indikasjon på hvem som har ønsker separat økonomi. Men du tar det bare som en selvfølge at det er mannen som har ønsket det.

Han er fornøyd, hun er misfornøyd. Han ønsker ikke å dele, og han tjener mest. Med mindre TS er masochist, er det nok han som forlangte det.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kan jobbe 60-80 timer per uke og har null problem med verken husarbeid eller det å levere ungen i bhg. Moren til dattera gikk bort for et par år siden og til tross for det så klarer vi oss helt utmerket. Kan nevnes at hun også jobbet før slutten, like mye som meg, om ikke mer.

Om jeg hadde blitt kalt utakknemlig og/eller frekk for å ha en person boende hjemme som argumenterer for at husarbeid og/eller barnepass = tilsvarende bidrag som en inntekt.. Totalt latterlig.

Skaff deg en jobb.

Anonymkode: 4ada3...a87

Hvordan får du hverdagen til å gå opp om du er alene med barn, og jobber så mye? Her er det noe som skurrer.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når man ikke har råd til turen, hjelper det ikke at et hus står der "gratis" til dere. Dere må fremdeles handle mat, komme dere til og fra. Forstår mannen godt her. Hvorfoe skal han betale på dine barn, som har en far fra før. 

Anonymkode: fc2d2...852

Når man velger å bli sammen med, flytte sammen med, og få barn sammen med en som har barn fra før, da velger man hele pakken. Nå mener jeg ikke nødvendigvis at en ny mann skal betale ferie for alle, men en ordentlig mann som har valgt hele pakken, inkluderer alle i familien. Kanskje denne faren ikke er i bildet? 

norw skrev (6 timer siden):

Hvis man har separat økonomi er det ingen grunn til at mannen skal betale alles flybilletter bare fordi hun har snill familie som låner bort feriested gratis.

Jeg skjønner meg ikke på slike menn som er så redd for pengene sine, og griner om de må bruke penger på kjæresten sin. 

Traktor skrev (5 timer siden):

Så beleilig for deg da at du har funnet en mann til å fø på ditt barn. Ikke alle som er så heldige...

Fortsatt beleilig. 

Beleilig? Tror du jeg jaktet en godtroende mann slik at han skulle fø barnet mitt? Og at jeg skjøt gullfuglen?😂 Jeg klarer helt fint å fø barnet mitt selv. Mannen min er en ordentlig mann, som har valgt begge, og ser på det som naturlig å bidra med alt. Han ser på barnet som sitt eget, de har et nært og trygt forhold, der barnet ser på han som en ekstra omsorgsperson. Og det var helt naturlig for mannen at vi har felles økonomi. 

Noe jeg synes TS burde tillate. 

Er du virkelig seriøs nå? Mener du virkelig at denne "mannen" skal belønnes for å være ego og en drittsekk, ved å sende han alene til hennes families feriested, mens hun og barna blir hjemme?? Ts bør ta alle barna med på en ferie, uten mannen. For du har fått med deg at det er slik hun ellers har gjort det?

Jeg slutter aldri å bli overrasket over enkelte.

Traktor skrev (4 timer siden):

Det er ikke det det handler om. Mamma har rett og slett ikke råd til ferie. Ikke nødvendig å ødelegge ferien til de to andre av den grunn. Det ville bare vært barnslig. 

Det som er barnslig er at en mann velger å bli familie med barn fra før, også oppføre seg som han gjør.

norw skrev (4 timer siden):

Kjip tilbake, det er et elendig mindset

Hva tenker du at ts bør gjøre da?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke har råd til flybiletter en gang så burde du holde deg hjemme, eventuelt hvis du absolutt vil reise så får du betale med kredittkort. 
Skjønner godt at han ikke vil låne deg penger når du har så dårlig økonomi.

Anonymkode: c6644...636

Fikk du med deg at ts har hatt ekstra utgifter nå? Du bare går utifra at ts "har så dårlig økonomi".

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja her er det nok mye som ikke har kommet frem ja...

Anonymkode: c593d...d90

Er nok mye av historien som mangler

Hvorfor tror dere det? Er det virkelig umulig at mannen er en ego og en dust?

Anonymkode: c2e13...727

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er fornøyd, hun er misfornøyd. Han ønsker ikke å dele, og han tjener mest. Med mindre TS er masochist, er det nok han som forlangte det.

Merkelig at du automatisk kan trekke en konklusjon over at det er mannen som er utfordringen og som har ønsket separat økonomi. Finnes mange kvinnfolk som vil at mitt er mitt og ditt er mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorma skrev (2 minutter siden):

Merkelig at du automatisk kan trekke en konklusjon over at det er mannen som er utfordringen og som har ønsket separat økonomi. Finnes mange kvinnfolk som vil at mitt er mitt og ditt er mitt.

Vel, du tror automatisk at TS juger. Ikke noe bedre, med andre ord.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du blir skuffet over samboer som bevisst velger bort felles ferie med familien. Og attpåtil gnir inn at han har pengene ved å kjøpe seg en hinsides dyr jakke! 

Jeg er litt i samme posisjon som din samboer. Jeg har ett barn og mannen min har fire barn. Jeg tjener godt, så jeg kunne valgt å bruke penger på hinsides dyre klær til meg selv. Men jeg har valgt å danne en FAMILIE og da velger jeg også å dele på økonomien. Jeg betaler derfor halvparten av alt, slik at vi som familie skal ha det bra. Og har null problem med å betale mer ved behov. 

Anonymkode: 871c6...714

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer logisk at det er han mtp at han er den som vinner på det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mange tilfeller funker det helt supert å bli sammen med noen som har barn fra før. Jeg tror ikke hele historien er forklart fra TS

Hvilken plausibel forklaring tror du ligger bak?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nettopp. Separat økonomi når man er samboere er ofte slik at man bidrar etter EVNE, eventuelt prosentfordeling, en viss prosent av inntekten. Det er urimelig å kreve at en som tjener 3 millioner i året og en som tjener 450 000 i året skal spleise 50/50 på alt, inkludert mat og utgifter til felles barn.

Hvorfor det? Hva hadde den med 450 000 gjort om partner hadde like lav inntekt da?

Anonymkode: 9bad6...a26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorma skrev (2 timer siden):

Jeg syns at han prioriterer feil når han velger en så dyr jakke han ikke trenger foran å reise på tur med familien sin. Og han er faktisk utakknemlig som ikke vil legge ut når ts familie har vært så greie og låner ut feriehuset sitt gratis. Blir jo en sykt kjip ferie. Kona og to unger hjemme. Han og en unge som da ikke får med seg noen andre barn å leke med med han alene. Høres koselig ut du. Nei. Er tydelig at han ikke er glad i ts. Han tenker bare på seg og sitt. Og hun skulle jo betale tilbake

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Hva hadde den med 450 000 gjort om partner hadde like lav inntekt da?

Da hadde begge hatt likt utg punkt. Når det er skjevfordelt risikerer man at den som tjener mest kan unne seg masse ting utenom, mens den andre må telle kroner og øre. Så da vil den rikeste være glad og lykkelig mens den som tjener minst alltid stresse ifht økonomi. Og dersom den som tjener minst f eks må dekke gaver og bursdager til eget barn hun har fra før men ikke har like god råd til den som tjener mest til å ta dette helt ut når felles barn har bursdag... Hvordan vil det føles for det barnet som får myyyye mindre enn søskenet sitt? 

Det er ikke rom for å være gnien i et parforhold.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi er en familie på 5. Jeg har to barn fra før og sammen har vi et felles. Vi har fått låne et feriehus i utlandet gratis av min familie til sommeren. 

Greia er at jeg ikke har råd før feriepengene kommer å betale for flybillettene for meg og mine to barn, han sier han skal betale for seg og fellesbarn. Jeg spør om han kan legge ut i mens da han absolutt har pengene til det og han vil ikke merke det i "lommeboka". Så får han pengene igjen i juni.

Han sier nei og atter nei uten å gi noen grunn annet enn nei. Det betyr at hvis vi skal bestille i juni er nok flybillettene så dyre at jeg ikke har råd likevel i forhold til prisene som er nå. 

Jeg har ikke lånt penger av han før heller, så er ikke det at jeg ikke betaler tilbake. 

Samboer vil gjerne dra han også, så er heller ikke det. 

Jeg blir lei meg over dette. Hva tenker dere her om saken? 

Anonymkode: bd5b6...9ef

Hør med han om det er økonomiske problemer som du ikke vet om. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Lagt seg på mye mer nøktern livsstil.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (8 timer siden):

Kjip tilbake, det er et elendig mindset

Mens det å begynne å være kjip er et fantastisk mindset?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...