AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #221 Del Skrevet 30. januar 2024 Traktor skrev (16 minutter siden): Det er ikke det det handler om. Mamma har rett og slett ikke råd til ferie. Ikke nødvendig å ødelegge ferien til de to andre av den grunn. Det ville bare vært barnslig. Barnet hadde savnet mamma i ferien og mistet fellesskapsfølelsen. Anonymkode: 789f6...2ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #222 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du valgte å få barn, men hadde ikke økonomi til bind og tamponger. Jeg blir helt oppgitt over hva noen tenker med, når de bestemmer seg for å få barn. Anonymkode: 2759e...9e3 Vi hadde felles økonomi og avtalte at jeg skulle studere. Så gikk han tilbake på det. Anonymkode: 789f6...2ed 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #223 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Han gir dessverre ikke det, jeg føler jeg snakker med en vegg når jeg tar det opp. Han kommuniserer dårlig på noe, bedre på annet. Han liker ikke å dele på sitt, så da er kommunikasjonen dårlig ihvertfall når det gjelder noe om det. Jeg vet ikke hva han er redd for, for han får jo såklart pengene tilbake. Jeg skjønner det bare ikke. Det føles så rart når han noen timer etterpå sitter og ser på ny jakke til seg selv til 10 lapper, når han sier nei til å legge ut for en tur som hadde gjort godt for oss alle sammen som en familie. Jeg tror vi kunne hatt en fantastisk tur sammen, vi trenger det så sårt da vi aldri gjør noe sammen. Anonymkode: bd5b6...9ef Det sier vel alt om hvor dere står på prioriteringslisten hans dessverre. Du fortjener bedre enn å leve med sånn egoisme Anonymkode: 385ca...dbc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. januar 2024 #224 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Samboeren hennes blir sikkert sur, og forlanger at han og fellesbarnet drar. Anonymkode: 789f6...2ed Siden han tenker mitt og ditt så burde ts da sagt at det er min familie sitt hus. Du får ikke låne det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. januar 2024 #225 Del Skrevet 30. januar 2024 norw skrev (1 time siden): Virker bare som at du troller. Kan ikke tenke meg at noen har en slik virkelighetsoppfatning. Sjekk gjerne hva samboer betyr. Ts samboer har jo den virkelighetsoppfatningen... Da må hun og få lov å være like kjip tilbake 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #226 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feriepenger er da ikke ekstra annet enn at summen er littegrann høyere enn den vanlige lønna i juni. Disse pengene skal også dekke alle ordinære utgifter i juni. Anonymkode: 9bad6...a26 Hun skriver også at det har vært mye ekstra i det siste som gjør at hun ikke har råd, men at hun jobber ekstra hver sommer og vet hun vil ha pengene da. Ergo, hun har råd, han er bare ikke løsningsorientert- eller snill! Anonymkode: 385ca...dbc 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 30. januar 2024 #227 Del Skrevet 30. januar 2024 Maleficenta skrev (3 minutter siden): Ts samboer har jo den virkelighetsoppfatningen... Da må hun og få lov å være like kjip tilbake Kjip tilbake, det er et elendig mindset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #228 Del Skrevet 30. januar 2024 Samboeren din er ufattelig kjip, TS. Er det pga. han dere ikke er gift? Ellers må jeg si at å ha så dårlig råd resten av året, for å sløse bort pengene på 1-2 uke luksus om sommeren kanskje ikke er så lurt? Bedre å fordele pengene utover året, ting blir ikke akkurat billigere. Men sørg for at han ikke utnytter deg, dere må betale like mye i utstyr til ungene, mat, osv. Anonymkode: bc23b...2fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. januar 2024 #229 Del Skrevet 30. januar 2024 Snublefot62 skrev (5 timer siden): Jeg synes dette er et godt (og viktig spørsmål). Hadde samboer kommet med samme forventning om at jeg hadde lånt henne penger som hen skal betale tilbake fra feriepengene så hadde jeg reagert på manglende forståelse av økonomi. Feriepenger er ikke ensbetydende med at en får uendelig med mye penger utbetalt selv om mange oppfører seg sånn. Man får 10,5 eller 12% av årslønna utbetalt den ene måneden, som resulterer i litt mer utbetalt enn vanlig men ikke enormt mye mer. Og sannsynligvis for de fleste ikke nok til å dekke 17k pluss andre reiseutgifter uten videre i tillegg til de faste utgiftene og vanlig forbruk. Men problemet er at han tjener laaaangt mer enn henne. De har ingen felles økonomi og han krever at de betaler 50/50. Han har på den måten mulighet til å spare. Ts har ikke. Tror ikke dette handler om hennes manglende forståelse av økonomi, men hun har utgifter som må betales og har ingen buffer. Hun har gått i den berømte kvinnefella dessverre og han utnytter det til det fulle 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #230 Del Skrevet 30. januar 2024 Si til samboeren din at du da dessverre må ringe og avlyse huset. Se hvordan han reagerer. Er nok det beste at denne ferien ikke blir noe av, og at du begynner å spare penger til å evt. bli alenemor igjen. Virker ikke som at han har tenkt å bli i dette forholdet så lenge, eller ser på dere som familie? Ikke la han dra alene med barnet sitt til huset i hvert fall. Anonymkode: 32cca...7a4 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #231 Del Skrevet 30. januar 2024 Såå glad for at jeg slo opp med gjerrigknarken jeg var sammen med tidligere og at vi ikke fikk barn sammen. Høres ut som mannen din er i samme gate 😆 Det er vanskelig å endre noen på det området dessverre Anonymkode: 943a1...0fb 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #232 Del Skrevet 30. januar 2024 La ham kjøpe flybilletter til seg selv og fellesbarnet, og la dem ta denne turene alene mens du gjør noe hyggelig med særkullsbarna dine. Det vil bli særdeles pinlig for ham å forklare ditt og de andre barnas fravær til familien dere fikk låne bolig av. Anonymkode: 735fc...1ad 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #233 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man ikke har råd til turen, hjelper det ikke at et hus står der "gratis" til dere. Dere må fremdeles handle mat, komme dere til og fra. Forstår mannen godt her. Hvorfoe skal han betale på dine barn, som har en far fra før. Anonymkode: fc2d2...852 Faren kan jo bidra med nada, ikke stille opp betale minste satsen på bidrag det er typ 1000 kr i mnd, kan være død mye som teller inn. Men når du velger en med barn fra før av, så følger dem med. Når du ser samboeren du selv valgte og få barn med har den holdningen. Ikke bli stemor/stefar. Dette er søsken til ditt barn også. Det at du ikke vil låne, hun har ikke bet han betale engang, da er du bare et avskum. Mens han får lov til og låne feriehus sv hennes familie. Bare ikke bli steforeldre om det er holdningene du skal gå inn i forholdet med. Min mann deler alt likt her hjemme og vi deler økonomi. Og begge får spart. Faren til mine barn betaler 1400 per barn i mnd, og bidrar aldri med noe utenom. Men som manne min sa, vi har felles barn også, dem skal bli behandlet likt Anonymkode: 53e27...bc6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #234 Del Skrevet 30. januar 2024 norw skrev (1 time siden): Kjip tilbake, det er et elendig mindset Nei, selvfølgelig. Mannfolk skal få lov til å være drittsekker, mens damer skal være tilgivende og snill tilbake. Det ble jo skrevet i en annen tråd at tilgivelse er feminint, og noe kvinner burde gjøre mer av. Nei, gutter. Tiden der dere kunne behandle damer som dritt og komme unna med det, er for lengst forbi. Anonymkode: 789f6...2ed 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #235 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Faren kan jo bidra med nada, ikke stille opp betale minste satsen på bidrag det er typ 1000 kr i mnd, kan være død mye som teller inn. Men når du velger en med barn fra før av, så følger dem med. Når du ser samboeren du selv valgte og få barn med har den holdningen. Ikke bli stemor/stefar. Dette er søsken til ditt barn også. Det at du ikke vil låne, hun har ikke bet han betale engang, da er du bare et avskum. Mens han får lov til og låne feriehus sv hennes familie. Bare ikke bli steforeldre om det er holdningene du skal gå inn i forholdet med. Min mann deler alt likt her hjemme og vi deler økonomi. Og begge får spart. Faren til mine barn betaler 1400 per barn i mnd, og bidrar aldri med noe utenom. Men som manne min sa, vi har felles barn også, dem skal bli behandlet likt Anonymkode: 53e27...bc6 Nettopp. Han får lov til å låne feriehus av hennes slekt, uten å måtte betale noe, men nekter å låne penger til samboer for deres felles ferie, som hun skal betale tilbake? Hvor er logikken? Anonymkode: 789f6...2ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 30. januar 2024 #236 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og dere skal låne et hus fra din familie gratis? Da burde han betalt for alles billetter uten en diskusjon. For en mann Anonymkode: 3ba10...671 Hvorfor skal han da betale for alle sine billetter? At de får låne gratis er jo en gode for alle. Bare fordi det er hennes familie så er det ikke slik at han skal stå for resten av ferien og måtte ta «ulempen». Enten låner man ut bolig gratis for å glede alle som skal bo der i ferien eller så gjør man det ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #237 Del Skrevet 30. januar 2024 Maleficenta skrev (53 minutter siden): Men problemet er at han tjener laaaangt mer enn henne. De har ingen felles økonomi og han krever at de betaler 50/50. Han har på den måten mulighet til å spare. Ts har ikke. Tror ikke dette handler om hennes manglende forståelse av økonomi, men hun har utgifter som må betales og har ingen buffer. Hun har gått i den berømte kvinnefella dessverre og han utnytter det til det fulle Nettopp. Separat økonomi når man er samboere er ofte slik at man bidrar etter EVNE, eventuelt prosentfordeling, en viss prosent av inntekten. Det er urimelig å kreve at en som tjener 3 millioner i året og en som tjener 450 000 i året skal spleise 50/50 på alt, inkludert mat og utgifter til felles barn. Anonymkode: 789f6...2ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #238 Del Skrevet 30. januar 2024 Luckiness skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal han da betale for alle sine billetter? At de får låne gratis er jo en gode for alle. Bare fordi det er hennes familie så er det ikke slik at han skal stå for resten av ferien og måtte ta «ulempen». Enten låner man ut bolig gratis for å glede alle som skal bo der i ferien eller så gjør man det ikke. INGEN sier at han skal betale for alles billetter. Det er snakk om et LÅN. Anonymkode: 789f6...2ed 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #239 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): La ham kjøpe flybilletter til seg selv og fellesbarnet, og la dem ta denne turene alene mens du gjør noe hyggelig med særkullsbarna dine. Det vil bli særdeles pinlig for ham å forklare ditt og de andre barnas fravær til familien dere fikk låne bolig av. Anonymkode: 735fc...1ad Hvorfor i huleste skal hennes familie låne bolig til en fremmed for dem person? Anonymkode: 789f6...2ed 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #240 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg har ikke lest tråden, men jeg tenker vel imiddelbart at han kanskje ikke har disse pengene og ikke helt tør å innrømme det. Det kan være at han har mindre penger enn du tror... Anonymkode: e30be...951 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå