AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Del Skrevet 29. januar 2024 Vi er en familie på 5. Jeg har to barn fra før og sammen har vi et felles. Vi har fått låne et feriehus i utlandet gratis av min familie til sommeren. Greia er at jeg ikke har råd før feriepengene kommer å betale for flybillettene for meg og mine to barn, han sier han skal betale for seg og fellesbarn. Jeg spør om han kan legge ut i mens da han absolutt har pengene til det og han vil ikke merke det i "lommeboka". Så får han pengene igjen i juni. Han sier nei og atter nei uten å gi noen grunn annet enn nei. Det betyr at hvis vi skal bestille i juni er nok flybillettene så dyre at jeg ikke har råd likevel i forhold til prisene som er nå. Jeg har ikke lånt penger av han før heller, så er ikke det at jeg ikke betaler tilbake. Samboer vil gjerne dra han også, så er heller ikke det. Jeg blir lei meg over dette. Hva tenker dere her om saken? Anonymkode: bd5b6...9ef 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg tror dere må snakke mer sammen. Anonymkode: 8937b...e87 25 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Del Skrevet 29. januar 2024 Synes det høres rart ut. Hvorfor kan han ikke legge ut, om han ikke merker det på lommeboka og også får pengene igjen? Ender jo opp med at han og barnet må dra alene… Anonymkode: 640ad...910 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 Populært innlegg #4 Del Skrevet 29. januar 2024 Og dere skal låne et hus fra din familie gratis? Da burde han betalt for alles billetter uten en diskusjon. For en mann Anonymkode: 3ba10...671 115 3 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 Populært innlegg #5 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg tenker at han er en dust, som ikke ser på dere alle som familie. Anonymkode: c2e13...727 54 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Del Skrevet 29. januar 2024 Skjønner det er kjipt, men synes du bør respektere det. Alternativ blir kredittkort ? Anonymkode: 906c1...377 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Del Skrevet 29. januar 2024 Trivelig for de to eldste at han er så tydelig motvillig også - fremstår ikke akkurat som en samlet familie 😔 lite hensynsfullt og rett og slett kaldt synes jeg, all den tid dere faktisk er en familie. Anonymkode: 385ca...dbc 30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 29. januar 2024 #8 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg tenker han er helt tulling. Hadde jeg vært din mann hadde jeg kjøpt billetter til alle 5, ferdig snakka. Hva sier han selv, hva er grunnen? Annet enn nei nei og atter nei... 19 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 29. januar 2024 #9 Del Skrevet 29. januar 2024 Smålig av han. Jeg hadde revurdert forholdet hvis mannen hadde vært så lite generøs, dere er tross alt en familie. 42 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #10 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er en familie på 5. Jeg har to barn fra før og sammen har vi et felles. Vi har fått låne et feriehus i utlandet gratis av min familie til sommeren. Greia er at jeg ikke har råd før feriepengene kommer å betale for flybillettene for meg og mine to barn, han sier han skal betale for seg og fellesbarn. Jeg spør om han kan legge ut i mens da han absolutt har pengene til det og han vil ikke merke det i "lommeboka". Så får han pengene igjen i juni. Han sier nei og atter nei uten å gi noen grunn annet enn nei. Det betyr at hvis vi skal bestille i juni er nok flybillettene så dyre at jeg ikke har råd likevel i forhold til prisene som er nå. Jeg har ikke lånt penger av han før heller, så er ikke det at jeg ikke betaler tilbake. Samboer vil gjerne dra han også, så er heller ikke det. Jeg blir lei meg over dette. Hva tenker dere her om saken? Anonymkode: bd5b6...9ef Tenker du kan gjøre som alle andre uten sparepenger; kjøpe billetter på kreditt og løse det inn når feriepengene kommer. Anonymkode: 0ae75...0e6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 Populært innlegg #11 Del Skrevet 29. januar 2024 Du får be han dekke leie for huset da, for seg og sine barn, siden du trenger disse pengene til flybilettene dine. Anonymkode: 19652...041 42 1 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 Populært innlegg #12 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg hadde avlyst ferien. Når man ikke drar lasset sammen, ser jeg ingen grunn til å reise på ferie som en samlet familie. Han viser jo helt tydelig at dere ikke er det. Anonymkode: e3129...844 71 2 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 29. januar 2024 #13 Del Skrevet 29. januar 2024 Send ham regning for 2/5 av feriehuset. Han bør betale markedspris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #14 Del Skrevet 29. januar 2024 Høres helt utrolig ut. Handler egentlig ikke om penger, men mer en splittelse i en familie. Hvis samboer med felles barn ikke hadde ønsket mer felles økonomi en det du beskriver, hadde jeg ønsket parterapi. Anonymkode: 85d3b...5f7 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon321 Skrevet 29. januar 2024 #15 Del Skrevet 29. januar 2024 Det er verdens kjedeligste råd, men det eneste som fungerer er dialog. I et forhold så fungerer det ikke å si "nei" uten å begrunne det, så her må du på banen med å få samboer i tale. "Hva er årsaken til at du sier nei til dette?" "Hva kan jeg gjøre for å endre situasjonen?" "Ved å si nei til å legge ut for dette, så vil det med stor sannsynlighet bety at vi ikke kan reise på ferie ilag. Er det noen grunn til at du heller foretrekker det?" Samtidig så må du også være ydmyk og ærlig. Si at du ikke har stor nok buffer til å gjennomføre dette billettkjøpet, og at det vil være i deres alle interesse at dette kjøpet gjøres. 35 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #16 Del Skrevet 29. januar 2024 Om man har så dårlig råd at man ikke har råd til flybilletter for ferien før man får feriepenger så bør man rett og slett droppe å reise bort i ferien. Anonymkode: 9bad6...a26 31 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #17 Del Skrevet 29. januar 2024 Du er bedre enn meg, skulle samboer sagt at han legger av for seg selv og felles barn men ikke de to andre... Da ville det blitt månelyst. Er det mulig. Anonymkode: 42ca8...08e 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #18 Del Skrevet 29. januar 2024 Snakk sammen ja. Tror jeg hadde hatt vansker med å bli i et slikt forhold. Synes ikke det er hans ansvar at du får kjøpt billetter, men jeg antar at dette ikke er noe du spør om hele tiden? Da synes jeg det er ekstremt smålig av ham (og ufornuftig) å si nei til å låne bort. Det er jo bedre for begge at du får kjøpt billetter når prisene er lavere. Anonymkode: 38dd1...bd4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #19 Del Skrevet 29. januar 2024 Synes ikke man skal kjøpe en ferie man ikke kan betale. Derfor skal han betale deg for å bo i sommerhuset. Enig med ar han skal betale markedspris. Anonymkode: fe098...59a 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #20 Del Skrevet 29. januar 2024 Kan det være at han ikke har så god økonomi som du tror? Dersom han ikke kan/vil låne deg pengene så får dere legge andre planer. Da har ikke dere råd! Anonymkode: 27519...95b 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå