Gå til innhold

Uke 34, kjennes ut som noen har sparka meg i skrittet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt ved all bevegelse, på begge sider av tissen og i lysken liksom.. er dette bekkenløsning liksom, eller noe annet??

Anonymkode: 5fc4c...4f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn, særlig med siste nå. Symfysesmerter. En del av bekkenløsningen. Det jeg har lært etter siste svangerskapet, bekkenløsning har ingen ende. Tenkte med nummer 2 at nå hadde jeg hatt bekkenløsningssmerter alle steder som jeg kan ha. Så fikk jeg bekkenløsningssmerter med nummer 3, nye stedet annenhver uke. Og ble sjokka. Det kan du virkelig ha alle steder rundt bekkenet.

Anonymkode: 6ed08...d86

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde det sånn, særlig med siste nå. Symfysesmerter. En del av bekkenløsningen. Det jeg har lært etter siste svangerskapet, bekkenløsning har ingen ende. Tenkte med nummer 2 at nå hadde jeg hatt bekkenløsningssmerter alle steder som jeg kan ha. Så fikk jeg bekkenløsningssmerter med nummer 3, nye stedet annenhver uke. Og ble sjokka. Det kan du virkelig ha alle steder rundt bekkenet.

Anonymkode: 6ed08...d86

Har liksom tenkt at det er nedpress eller noe sånt, men det er altså bekkenløsning?? 😭 Så vondt, bare å snu seg i senga er smertefullt i tissen og lysken..! Gjør vondt å gå, men det er kanskje likevel anbefalt med bevegelse? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har liksom tenkt at det er nedpress eller noe sånt, men det er altså bekkenløsning?? 😭 Så vondt, bare å snu seg i senga er smertefullt i tissen og lysken..! Gjør vondt å gå, men det er kanskje likevel anbefalt med bevegelse? 

Jeg klarte til slutt ikke å snu meg i senga uten å gråte 🥲 var definnitivt værst når jeg lå. Jeg fulgte kroppens signaler. Jeg ble værre av å gå mye, vondt nok å ta en rolig handletur. Gå gjerne til fysioterapeut for å få råd om bevegelse. Og aldri gå ut av seng, bil etc med en fot først, vri deg rundt så du planter begge beina i bakken likt. 

Anonymkode: d5cda...02f

• Hjerte 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke anbefalt å være sengeliggende; og ikke bevege seg, man kan faktisk få blodpropp. Men man skal ikke overanstrenge seg heller. Dog, når du går, hvis du har vondt, er det ofte man spenner seg mer som gjør enda mer vondt. Så et tips jeg fikk fra fysio er å gå som på catwalk med store bevegelser :) 

Anonymkode: 42d9e...1d1

• Hjerte 2
Skrevet

Uff, stakkar❤️det hadde jeg og. Begynte i uke 30. var helt forferdelig!! Alt var vondt. 
Forsvant med en gang da ungen var ute😆

Anonymkode: 1a2ec...4ca

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde også slike smerter da jeg var gravid. Har det fremdeles 5 måneder etter fødsel🥲 det er MYE bedre, men gjør vondt når jeg går lengre avstander og står på ett bein.

• Hjerte 1
Skrevet

Bekkenløsning. Det var veldig irriterende og vondt. Det var vondt å gå, det var vondt å sitte, stå- var helt umulig, ligge. Det var liksom ikke bra uansett. Det ga seg da barnet kom her. Jeg hadde det merkelig nok ikke med nummer 2 eller 3. Bare litt på slutten med nummer 2. Men det var skikkelig ille med nummer 1, og det begynte langt tidligere enn uke 30. 

Anonymkode: 1d714...b64

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde det samme. Det kommer fra bekkenet ja. For meg ble det verre når jeg gikk, og jordmor sa det var best å unngå å gå mye da. Man kan jo holde seg i ro uten å ligge så mye av døgnet at det blir fare for blodpropp. Smertene kommer jo av at bekkenet "løsner" for å klargjøre til fødsel, det er jo ikke noe som fikses av bevegelse.. 

Pass på når du skal reise deg at du har begge føttene i bakken og dytter fra med armene og når du skal ut og inn av bilen, senga osv så må du slenge begge beina ut og ta føttene godt i bakken før du reiser deg. Fikk og tips om satenglaken for å lettere få snudd seg i senga. 

Her satt det igjen litt etter fødsel og men bra iløpet av de første 5 månedene (men ikke på langt nær så ille som det var i graviditenen, var mye bedre allerede etter 2 dager og etter 2 mnd kjente jeg det bare om jeg gikk langt)

Anonymkode: d6692...093

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har så vondt ved all bevegelse, på begge sider av tissen og i lysken liksom.. er dette bekkenløsning liksom, eller noe annet??

Hodet har festa seg bak skambeinet. 

Anonymkode: c2952...871

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...