AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Vi bor i ett veldig hyggelig område og har en omsorgsbolig i nærheten hvor det bor mennesker med forskjellige omsorgsbehov. Den ene brukeren er ofte ute i gatene og snakker høyt og usammenhengende og sier til tider ganske upassende ting. Personen er helt klart psykisk syk. I går traff jeg på personen på vei til butikken og h*n sparket i trærne i hagene ved de forskjellige husene, ropte høyt ut at «det ligger folk å puler her», «det er mennesker jeg har begravd under her» i tillegg til mange ubehagelige ord mot meg når jeg gikk forbi. Har flere ganger truffet personen på busstoppet når datteren min og jeg har ventet på bussen og da har personen flere ganger sagt høyt at «du har ett ekkelt svart barn» (vi er utenlandske), «dere er ekle». På bussen har det flere ganger vært utaggering og roping uten å være direkte aggressiv men svært ubehagelig. Flere andre i nabolaget har fortalt meg at personen har oppsøkt små barn på vei til skolen og spurt om de liker sex osv og det er mange som syntes situasjonen er veldig ukomfortabel. Personen står ofte utenfor hagen vår og andres og river i trær og roper ut alle mulige ting. Det har blitt så ille at jeg ikke er komfortabel med at datteren min er ute å leker alene da jeg er redd for at denne personen skal dukke opp. Er det noe man egentlig kan gjøre med dette? Kontakte kommunen eller omsorgsboligen? Jeg skjønner selvfølgelig at denne personen er syk men dette skjer så ofte at det har gått ut over trivselen/tryggheten og jeg vurderer rett og slett å flytte. Noen som har erfaringer med noe lignende? Anonymkode: 16083...bb1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Anmelde. Kontakte omsorgsbolig. Kontakte kommunen. Kontakte aviser. Det er åpenbart at vedkommende ikke er frisk nok til å rusle rundt alene. Anonymkode: 6a36b...f5e 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anmelde. Kontakte omsorgsbolig. Kontakte kommunen. Kontakte aviser. Det er åpenbart at vedkommende ikke er frisk nok til å rusle rundt alene. Anonymkode: 6a36b...f5e Takk for tilbakemelding. Godt å se at jeg ikke er den eneste som tenker at man må ta dette videre. Anonymkode: 16083...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Anmeld igjen og igjen, ring politiet ved direkte trusler og ufin oppførsel i offentlig rom og ta kontakt med omsorgsboligen ved hver eneste hendelse. Dessverre det som må til Anonymkode: 08803...d94 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå