Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Permisjonen er over og jeg har begynt å jobbe igjen, jeg ammet 5-6 ganger i døgnet mot slutten av permisjonen men nå som jeg jobber så rekker jeg kun 3 ganger. 
Jeg er så redd for at produksjonen skal reduseres såpass at jeg ikke vil ha noe melk til slutt, for 3 ganger er veldig lite?

Burde jeg pumpe på jobb for å holde produksjonen? 
Jeg fikk ikke ammet førstemann og setter derfor veldig stor pris på den nærheten og kosen dette gir, og vil derfor ikke at ammingen skal ta slutt fordi jeg ikke produserer nok.

Vil puppene regulere seg slik at det vil være ‘’nok’’ de få gangene vi ammer?

andre tips?

Anonymkode: d9d0d...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet 2 ganger og pumpet 1 gang etter at jeg hadde starta i jobb. Altså 3 ganger slik du planlegger. For meg gikk det helt fint, jeg hadde nok melk. Men dette her kan vel være individuelt?

Anonymkode: dab3a...df3

Skrevet

Hvor gammelt er barnet, skal du ha noe ammefri etter arbeidsmiljøloven (en time daglig inntil barnet er ett år de dagene du jobber mer enn sju timer) og har du rett på utvidet ammefri i evt. tariffavtale?

Jeg følte nesten jeg ammet mer etter å ha gått tilbake i jobb enn rett før. Tidlig morgen, før jobb, etter jobb, leggetid og natt, ville minste ha i mange måneder etterpå. 

Er det et alternativt at den andre forelderen (hvis denne har permisjon) kommer med barnet til deg?

Skrevet

Snakket med lege som sa kroppen regulerer dette helt fint selv. Sønnen min er nå 1,5 og vil nesten bare amme skikkelig på morgenen, pluss noe (svært begrenset) på ettermiddagen.

Min fantastiske kropp produserer derfor etter hans behov slik at jeg har masse melk på morgenen og litt mindre utover dagen. Produksjonen er ikke dårligere, bare tilpasset barnets behov ❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Husk å benytt deg av ammefri om du kan! Jobber du i staten får du 2 timer fri hver dag, til barnet er 2 år ❤️ Jeg ammet før jobb, pumpet midt på dagen og så med en gang jeg var hjemme. Nattammer enda, baby er 13 mnd. Tror det er amming på natt som har mest å si for melkeproduksjon. Husk å sjekk ammehjelpen, der får du profesjonell hjelp 🥳

Endret av KaraThrace
Skrevet

Jeg pumpet i lunsjpausen i tillegg til 2 timer ammefri. Pumpet til nesten 16 måneder rundt der før jeg prøvde uten. Det gikk fint. Er nesten 18 mnd nå og ammes før jobb, rett etter, et par ganger til før leggetid, ved legging og 1-2 ganger til på kvelden og så hele natta nesten.  Aldri merket noe problemer med produksjonen selv etter pumpestopp.

Anonymkode: 12f94...568

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg merket aldri noe problem med produksjonen, selv da jeg ammet bare 1 gang om dagen i flere måneder.

Anonymkode: d0f63...eaa

Skrevet

Dette gikk helt fint for meg :) Etterhvert trappet jeg ned til å kun amme 1 gang i døgnet og det gikk også fint, gjorde det i noen måneder. 

Anonymkode: aa7be...5ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Permisjonen er over og jeg har begynt å jobbe igjen, jeg ammet 5-6 ganger i døgnet mot slutten av permisjonen men nå som jeg jobber så rekker jeg kun 3 ganger. 
Jeg er så redd for at produksjonen skal reduseres såpass at jeg ikke vil ha noe melk til slutt, for 3 ganger er veldig lite?

Burde jeg pumpe på jobb for å holde produksjonen? 
Jeg fikk ikke ammet førstemann og setter derfor veldig stor pris på den nærheten og kosen dette gir, og vil derfor ikke at ammingen skal ta slutt fordi jeg ikke produserer nok.

Vil puppene regulere seg slik at det vil være ‘’nok’’ de få gangene vi ammer?

andre tips?

Anonymkode: d9d0d...652

Jeg pumpet på jobb.

Anonymkode: 681fc...670

Skrevet

Jeg mistet til slutt melken etter jobbstart så vil definitivt si at det er noe en bør være bevisst på. Husk at du har rett på ammefri! Det varierer litt hvor mye du har rett på. Hvis du vil skrive type jobb/sektor så kan jeg gjerne hjelpe med mer informasjon. 

Anonymkode: 4e6c4...298

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...