AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 De skal kalle inn til ut utviklingssamtaler i bhg. Jeg er førstegangsmor og aner ikke hva det betyr. Kjenner det er flaut å spørre hva de mener med det, føler det er sånt en bare bør vite. Er det noe vi bør forberede eller tenke igjennom i forkant? Er barnet med på samtalen? Skal både mor og far være med? Barnet trives i bhg og utvikler seg helt normalt Anonymkode: b3def...4f4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: De skal kalle inn til ut utviklingssamtaler i bhg. Jeg er førstegangsmor og aner ikke hva det betyr. Kjenner det er flaut å spørre hva de mener med det, føler det er sånt en bare bør vite. Er det noe vi bør forberede eller tenke igjennom i forkant? Er barnet med på samtalen? Skal både mor og far være med? Barnet trives i bhg og utvikler seg helt normalt Anonymkode: b3def...4f4 Dette er noe de gjør med alle. De vil fortelle hvordan det går i barnehagen, hva de har observert, hvordan språk utvikler seg, motorikk, hva de tror barnet liker, hvem de leker med, hvordan de spiser osv. Kanskje de nevner hva de jobber med barnet - for eksempel «Lise blir urolig når vi skal ta på sko, men det jobber vi med hver morgen. Kanskje dere også kan jobbe litt med det hjemme?». Bare for å ta et enkelt eksempel. Eller at «Lisa liker ikke å være ute i snøen, men de siste ukene har vi funnet ut hun liker å leke med spade». De vil gi dere tilbakemelding så dere vet hvordan det går og bli kjent med dere, samt at dere får mulighet til å stille spørsmål til dem også. Rett og slett tid satt av til dere. Barnet er ofte i barnehagen på den tiden; dere velger selv hvem som deltar av dere eller begge. Anonymkode: e4f02...783
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 Bhg der mine går kaller det foreldresamtale. De vil bare prate om hvordan det går i bhg med barnet deres, fortelle hva de ser/opplever osv ☺️ Ikke noe farlig og helt normalt. Tipper dere får et skjema eller noe å fylle ut også før møtet. Det kan være lurt å tenke over om det er noe dere lurer på/vil snakke om. Anonymkode: 24bee...43a
Sententia Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Dere har en samtale om hvordan barnet har det i barnehagen Eneste du bør forberede, er om du selv er usikker på noe. Vi har møtt begge to hver gang, bortsett fra siste samtale med mellomste. Da passet det ikke for far Stort sett er barnet ikke med. Lettere å snakke sammen uten barnet Eneste jeg har tatt opp selv, er språkutvikling hos ene barnet + mobbing av et annet barn.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Aha, da skjønner jeg! Litt som de foreldresamtalene jeg husker fra jeg selv gikk på barneskolen da. Det bør vel gå fint 😊 Kjekt å vite at det er på dagtid også 👍🏼 Anonymkode: b3def...4f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå