Gå til innhold

Det er så vondt når barnehagen inviterer foreldre midt i arbeidsdagen hver måned og jeg ikke har anledning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter alle arrangementene i desember og månedene før har har barnehagen nok en gang invitert foreldre klokken halv 10 til å bli med barna på vinteraktiviteter. 

Jeg har absolutt ingen mulighet for å være borte en halv arbeidsdag for å bli med på dette og det gjør så vondt at barnet da blir uten sin foreldre, nok en gang. 

Anonymkode: 8a0c0...ebc

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, syns det er en uting. Spesielt at det er så ofte. Det er utrolig sårt for de barna som har foreldre som ikke har mulighet til å stille..

Anonymkode: b3665...d9f

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg er helt enig. 

Jeg jobber selv i en barnehage og har ikke mulighet til å delta på sånt fordi da blir vi under grunnbemanning. Det er veldig sårt for ungene mine at jeg aldri er der. 

Anonymkode: 67c65...7a2

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Utrolig. Er dette vanlig??? har ikke barn selv, men tror jeg hadde blitt passe irritert😩

Anonymkode: 52e2a...c01

• Liker 3
Skrevet

Jobber i barnehage og dette har jeg faktisk aldri hørt om. Det som er vanlig her er tidlig foreldre frokost eller noe fra kl 15 og utover. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Har dere noe besteforeldre som er pensjonister eller annen familie i nærheten? 

Anonymkode: c08b7...838

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere noe besteforeldre som er pensjonister eller annen familie i nærheten? 

Nei da hadde jeg sent de. 

• Liker 1
Skrevet

Oj det var ofte. Vår barnehage har bare noe for foreldre 5 ganger hele barnehageåret og da er det fra 15 eller 1530 til 1630 sånn ca, så for de fleste blir det ikke en halv arbeidsdag borte (de fleste i vår barnehage henter senest 16 ser det ut til)

Kan en besteforelder eller noe være med? Barnets andre forelder? Tante/onkel?

Anonymkode: 630c3...a4a

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei da hadde jeg sent de. 

Min erfaring er at de voksne i barnehagen tar ekstra godt vare på barnet. Jeg tenker det viktigste er å si at du skulle gjerne ha vært der og være ekstra interessert etterpå. Be barnet fortelle, vær engasjert og lev deg inn!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Oj det var ofte. Vår barnehage har bare noe for foreldre 5 ganger hele barnehageåret og da er det fra 15 eller 1530 til 1630 sånn ca, så for de fleste blir det ikke en halv arbeidsdag borte (de fleste i vår barnehage henter senest 16 ser det ut til)

Kan en besteforelder eller noe være med? Barnets andre forelder? Tante/onkel?

Anonymkode: 630c3...a4a

Synes det er mye også om det er uten foreldremøter og foreldresamtaler

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min erfaring er at de voksne i barnehagen tar ekstra godt vare på barnet. Jeg tenker det viktigste er å si at du skulle gjerne ha vært der og være ekstra interessert etterpå. Be barnet fortelle, vær engasjert og lev deg inn!

Barnet snakker ikke enda, er på småbarnsavdeling. 

Skrevet

I barnehagen til barnebarna, der inviterer de besteforeldre til slikt, og det er helt ok om andre stiller opp også. Om besteforeldre ikke kan. 

Da låser man ikke for de barna der forhåndsbestemt inviterte ikke har mulighet.  Ja viktig at  barna kan vise sin hverdag osv. Men noen kan bare ikke ta seg ekstra fri fra jobb. Vi var to stk i butikken. Og deler av dagen bare en. Så umulig å bare ta seg fri sånn

Anonymkode: bc247...7ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Utrolig. Er dette vanlig??? har ikke barn selv, men tror jeg hadde blitt passe irritert😩

Anonymkode: 52e2a...c01

Ikke vanlig i "vår" barnehage. 

Anonymkode: 8ec5b...fe0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det ikke snakker en gang så bryr det seg ikke

Anonymkode: f258d...e68

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I barnehagen til barnebarna, der inviterer de besteforeldre til slikt, og det er helt ok om andre stiller opp også. Om besteforeldre ikke kan. 

Da låser man ikke for de barna der forhåndsbestemt inviterte ikke har mulighet.  Ja viktig at  barna kan vise sin hverdag osv. Men noen kan bare ikke ta seg ekstra fri fra jobb. Vi var to stk i butikken. Og deler av dagen bare en. Så umulig å bare ta seg fri sånn

Anonymkode: bc247...7ff

Jo da men hvem skulle det vært, besteforeldre bor langt unna, tanter og onkler har egene barnehagebarn, venner er også på jobb.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da bryr det seg nok ikke. Og du kan uansett prate med barnet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da bryr det seg nok ikke. Og du kan uansett prate med barnet? 

Prater med barnet,synes bare det er så unødvendig av barnehagen å arrangere slikt og spesielt for de minste som ikke for noe særlig ut av de oppleggene som arrangeres med foreldre.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Prater med barnet,synes bare det er så unødvendig av barnehagen å arrangere slikt og spesielt for de minste som ikke for noe særlig ut av de oppleggene som arrangeres med foreldre.

Kan ikke barna ha det hyggelig i barnehagen?… 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Etter alle arrangementene i desember og månedene før har har barnehagen nok en gang invitert foreldre klokken halv 10 til å bli med barna på vinteraktiviteter. 

Jeg har absolutt ingen mulighet for å være borte en halv arbeidsdag for å bli med på dette og det gjør så vondt at barnet da blir uten sin foreldre, nok en gang. 

Én gang i måneden? Det var ofte. Hensikten er vel godt å å involvere foreldrene mer i barnehagehverdagen for å bedre foreldresamarbeidet, men det kan bli for mye av det gode også for noen. Ta det opp i FAU!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er problemet da? Barnet bryr seg jo ikke

Anonymkode: f258d...e68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...