AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvordan gjør man det rent praktisk med dupp når man tar tog? Skal reise 5 timer med tog sammen med barnet på 1 1/2 år. Togturen er fra cirka 8 til cirka 13. Barnet pleier å sove cirka 11-11:30 til 13-14. Vogna er jo sammenslått i bagasjehylla og vi har bare ett sete. Så til dere som har gjort dette før - hvordan løste dere det? Anonymkode: d37b8...aca
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Er det familievogn der? Pleier å være bedre plass hvor man kan slå opp en reisevogn. Evt så sovner han i fanget mitt. Eller ikke sover i det heletatt 😅 Anonymkode: 23d96...c03 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 Skal dere sitte i familievogn? Vi gjorde det den ene gangen og da var det plass til vogner i kupeen så da sov hun der. De andre gangene sov hun i fanget eller i sete ved siden av om det var ledig. Anonymkode: c40fa...eb2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 sønnen min kunne bare ligge i fanget, men noen barn trenger mer hjelp med feks vogn, så du får nesten se hvilke muligheter du har og hva barnet ditt trenger. Anonymkode: 54eb3...404
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Hvorfor har dere bare ett sete…? Det vil du angre på i løpet av de timene på toget. Skal du ha barnet på fanget i 5 timer tenkte du..? Med to seter, et lite pledd og en pute, så sov våre i setet ved siden av oss. Mye mer behagelig reise for både liten og stor Anonymkode: 3dffe...f4f 2
Pjaf Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 Jeg lurer også på hvorfor dere bare har 1 sete. Barn under 4 år reiser gratis med 1 voksen men får et eget sete. 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 Vi har alltid fått eget sete til barna, vanlige seter eller i familievogn. De sover i sitt sete, på fanget, eller ligger litt på tvers. Erfaringsmessig blir de søvnige av gyngingen og roen. Anonymkode: 67241...db8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Skrevet 29. januar 2024 Min kunne sovne på fanget da hun var 1,5. Prøvde ikke hele duppen på fanget på den alderen men hadde sikkert gått fint. Men hun har alltid likt å sove på meg da og gjort det mye som baby. Jeg har sett venninner reise med tog med litt mindre babyer og de hadde vogna oppe.. Er det kanskje bare for de yngre babyene det er lov? Ville og forsøkt å få eget sete til barnet. Anonymkode: e5257...2cd
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #9 Skrevet 29. januar 2024 Tusen takk for mange gode svar! Angående ett sete så trodde jeg at man ikke fikk eget sete til så små barn - men det hjelper jo absolutt veldig med eget sete til barnet så det skal jeg passe på at vi får. - ts Anonymkode: d37b8...aca
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #10 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min kunne sovne på fanget da hun var 1,5. Prøvde ikke hele duppen på fanget på den alderen men hadde sikkert gått fint. Men hun har alltid likt å sove på meg da og gjort det mye som baby. Jeg har sett venninner reise med tog med litt mindre babyer og de hadde vogna oppe.. Er det kanskje bare for de yngre babyene det er lov? Ville og forsøkt å få eget sete til barnet. Anonymkode: e5257...2cd Det er ikke plass til barnevogn på fjerntogene, unntatt i familievogn. Man får automatisk sete til barn under fire år når de legges inn i bestillingen (gratis). Vanskelig å få etterpå hvis toget er fullt, men mulig Entur kan bistå. Anonymkode: 67241...db8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #11 Skrevet 29. januar 2024 Det er ganske god plass i familievogna til barnevogner. Det er 4 seter med barnevognplass, der det gjerne bare er 2 vogner. (Så er ofte plass til 2 ekstra vogner der bare for soving) Også er der romslig i andre enden også, sikkert plass til 4-6 vogner om man samarbeider. Anonymkode: 6bec4...4bb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #12 Skrevet 29. januar 2024 Vår sov i vogn i familievognen ☺️ Anonymkode: fed1a...84f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #13 Skrevet 29. januar 2024 Min første tanke var også at du kommer til å få sete til barnet også, selv om det reiser gratis Nå har jeg bare tatt nattog med kupé med barna de to siste årene, men innen det har i hvert fall barna også automatisk fått sete. Jeg har forøvrig reist med en på omtrent 1,5 som ikke sovnet på turen mellom Oslo og Trondheim, fordi det var alt for spennende og rart. Det gikk bra, men jeg var rimelig svett de siste timene. Og da var jeg veldig glad vi var i familievogna hvor det var litt takhøyde for overtrøtte ettåringer. Så familievogn, bøker og blåbær (eller noe annet barnet elsker og lar seg bestikke med), det anbefaler jeg på det varmeste å ha med. Anonymkode: 8d22e...6f7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #14 Skrevet 29. januar 2024 Vi tok lang flytur da ungen var 1,5 år. Han sov i setet, det var ikke et problem. Men han nektet å sovne når han vanligvis legges. Da ble det grining. Vi ventet til han ble så trøtt at han sovnet av seg selv. Anonymkode: 4a9ca...678
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #15 Skrevet 29. januar 2024 Jeg reiste mye med tog da min var i den alderen. Hadde med bæresele og gikk litt rundt i barnevogna og i ganga. Min var vant til å sovne i bæresele da, og når hun sov kunne jeg sette meg ned og slappe av noe timer. Så flere som brukte bæresele, og og en del har med vogn og legger de der. I barnevogna er det god plass til vogner. Anonymkode: 5f2d8...9d8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #16 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvordan gjør man det rent praktisk med dupp når man tar tog? Skal reise 5 timer med tog sammen med barnet på 1 1/2 år. Togturen er fra cirka 8 til cirka 13. Barnet pleier å sove cirka 11-11:30 til 13-14. Vogna er jo sammenslått i bagasjehylla og vi har bare ett sete. Så til dere som har gjort dette før - hvordan løste dere det? Anonymkode: d37b8...aca Det du kan gjøre Er og sette deg inntil veggen av toget og ha med en reiserute du legger på nedrene leggene ig legg barnets hode oppå så vugger og synger du og kabom. Barnet sovner. Jeg gjorde det ofte på fly hvis barnet ikke fikk sovet. Det har hjulpet hver gang. Ha med et lite teppe også da 😍 de må holdes varme Anonymkode: 7c814...be1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #17 Skrevet 29. januar 2024 Ps. om du bruker sele, så lurt med den typen med "soveklaff", så de blir litt mørkt og skjermer for utsyn. Anonymkode: 5f2d8...9d8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #18 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du kan gjøre Er og sette deg inntil veggen av toget og ha med en reiserute du legger på nedrene leggene ig legg barnets hode oppå så vugger og synger du og kabom. Barnet sovner. Jeg gjorde det ofte på fly hvis barnet ikke fikk sovet. Det har hjulpet hver gang. Ha med et lite teppe også da 😍 de må holdes varme Anonymkode: 7c814...be1 Syng også ved og nynne. Toget vugger også så det vil gå ganske fort. Ellers kan du la barnet sette seg på fanget ditt mot deg i koala stilling så gynger du kroppen frem og tilbake som en gyngestol og kabom barnet bil.sovne. de blir slitne tro du meg så en måte finner du . Men forsøk disse to.alternativene så skal du se Anonymkode: 7c814...be1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #19 Skrevet 29. januar 2024 Bæresele/sjal på magen, så stod jeg og vugget eller gikk litt til barnet sov, så satte jeg meg. Anonymkode: 4fc35...d6b
kjærring Skrevet 29. januar 2024 #20 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvordan gjør man det rent praktisk med dupp når man tar tog? Skal reise 5 timer med tog sammen med barnet på 1 1/2 år. Togturen er fra cirka 8 til cirka 13. Barnet pleier å sove cirka 11-11:30 til 13-14. Vogna er jo sammenslått i bagasjehylla og vi har bare ett sete. Så til dere som har gjort dette før - hvordan løste dere det? Anonymkode: d37b8...aca du setter deg på familievogna ( som er der av en grunn) og slår opp vogna. eller der det er anvist plass til rullestol/ barnevong
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå