Gå til innhold

Fri for barn som bor hos mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vet ikke om jeg la dette til riktig sted…men prøver.

lurer enkelt og greit på om man har rett til å bruke egenmelding eller noe for barn som bor hos den andre foreldren? 

alrså, barna bor hos meg. Jeg er nå veldig syk med oppkast og diaré, min ex (far til barn) er hqn som hjelper meg. Tok fri i dag for min del, og jeg hqr sovet hele dagen, veldig dårlig. Men han har ikke råd til dette i flere dager. Har han krav på noe? 

Anonymkode: 24d28...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syk barnepasser-dag, kanskje? 

Anonymkode: fba48...611

Skrevet

Men bor ex hos deg? Tar han fri fra jobben for å hjelpe deg?

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Men bor ex hos deg? Tar han fri fra jobben for å hjelpe deg?

Han er hos neg veldig mye for å være med barna, vi har et godt forhold enda… 

ja, han tok fri for å hjelpe meg med barna sine.. 

Skrevet

Egenmelding gjelder bare egen sykdom.

Dersom barna ikke skulle vært i barnehage/skole, men hjemme sammen med deg, kan han bruke omsorgsdager (syk barnepasser). Han kan ikke få fri med lønn for å ta vare på deg.

Anonymkode: a05ec...b33

• Liker 1
Skrevet

Er du hjemme med barna på fulltid til vanlig, de er ikke i barnehage/skole? I så fall er det vel syk barnepasser som gjelder. Hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor han trenger å ta fri fra jobben.

Anonymkode: 0394d...a60

• Liker 1
Skrevet

Han kjørte de i bhg i dag. Men jeg bor i såpass avstand fra hjem-barnehage og i forhold til hans jobb, at i det han jobber som rekker han så vidt å starte jobben før han må pakke å dra igjen. Hvis dere skjønner? 

han er ikke her for å passe på leg. Jeg klarer meg selv, men jeg har sovet konstant, og da jeg er våken sitter jeg fast på do, så det sier seg selv at jeg ikke får kjørt barna til bhg eller vært alene med de😅 eller klarer andre å ta vare på barna til tross for å sitte fast på do? De er fortsatt små… 

Skrevet

Du vil helt sikkert være bedre i morgen uansett. 

ellers så må han jo bruke «syk barnepasser»-dag.

Anonymkode: bb540...dc8

Skrevet

Hvis dere ikke har overført alle omsorgsdager ("sykt barn"-dager) til deg så har han 10 dager han kan bruke på sånt. Dette tenker jeg ville gått under syk barnepasser som er samme kvota som sykt barn. 

Anonymkode: ae756...2a9

• Liker 1
Skrevet

En annen løsning er jo at du kan ta barna en annen gang for ham så han kan jobbe inn igjen det han gikk glipp av, om det går an. Og han har en del samvær. 

Anonymkode: ae756...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...