Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser stadig en økende tendens i at mange brukere ikke leser trådstarters innlegg skikkelig, men kanskje skumleser, leser mellom linjene og kommer frem til konklusjoner som overhodet ikke stemmer overens med informasjonen de har fått.

Jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å slenge kallenavn, eller kjefte så voldsomt.

Av og til kan det virke som om man virkelig skal oppføre seg så uoppdragent man bare kan, fordi man har en pc man kan gjemme seg bak.

Da er det fritt fram å virkelig øse ut av seg all den dritten man kan komme på ?

Når man starter en tråd, kan man faktisk komme i skade for å glemme en opplysning.

Hvorfor da ikke spørre trådstarter om det man lurer på, istedenfor å bestemme seg for at slik er det, før man har spurt ?

Jeg har inntrykk av at det kun er hovedinnlegget som leses i mange tilfeller, og knapt nok skikkelig.

Kommer trådstarter med oppfølgende innlegg, henger folk likevel "fast" i eventuelle inntrykk de skulle få ut ifra hovedinnlegget, selv om trådstarter forklarer i senere innlegg.

Det er helt greit å være uenige, men det er også noe som heter folkeskikk, og ikke minst en saklig debatt.

Det er lov å oppføre seg som folk uten å komme med kallenavn og annen drittsleng.

Er man egentlig nødt til å være nedlatende, spydig, arrogant og hisse seg voldsomt opp før man egentlig har lest innleggene, og fått med seg hele historien ?

Og, om man skulle være veldig uenig, går det fortsatt an å si sin mening og være saklig uten å havne på barnehagenivå.

Det er ikke snakk om å kosemose, men å lese hva som står, og ikke spinne opp nye historier i tråden som aldri har eksistert i utgangspunktet.

Endret av Shagya
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har et godt og viktig poeng, Shagya! :Nikke:

Skrevet

Du har helt klart noen gode poenger. Et faktum slike steder som dette her er vel at all slags folk med vidt forskjellige bakgrunner, meninger, bagasjer og diskusjonskunnskaper kan delta. Da kan fort noen bli sårbare, nedlatende fordi de synes noen virker dumme, eller glefsete fordi noen synes å være "for smarte". Noen liker å se mange sider av en sak, andre går rett i forsvar og har ekstremt sterke meninger om et tema...

Man kan i noen tilfelle se at folk leser innlegg helt forskjellig - morsomme eksempler ser vi når noen stiller mattespørsmål - alt fra vidt forskjellige svar til påstander om at en konkret oppgave må være "synsing" og lurespørsmål dukker opp...

Og ellers at man tolker helt ville ting ut av et innlegg, og har vanskelig for å se hva den som skrev det egentlig mente. For min del synes jeg det er lett å kritisere de som tar veldig hardt i og er kjempebastante, samtidig som jeg selv har andre svakheter når jeg diskuterer. Jeg kan f eks blande inn masse fakta som tildels slår hverandre i hjel, vil se ting for positivt (eller likegyldig?) i forhold til hva som faktisk viser seg å være fakta, eller jeg kan tenne veldig når jeg synes noen virker rett ut dumme.

Det jeg synes er kjipest er når folk ikke klarer å skille sak og person. Det er flere her med sære meninger, og som kan være veldig uenige med hverandre. Mange av dem klarer likevel å holde et fornuftig nivå uten drittslenging. Jeg (sitter her visst for mye) synes også det er fint å se når folk som nettopp har diskutert så busta fyker i èn tråd, har en hyggelig tone i neste. Mye mer stusslig å se de (både gjester og faste brukere) som åpenbart legger enkeltbrukere for hat eller sjelden har noe mer fornuftig å si i en tråd at trådstarter må være dum...

Skrevet

Takk. Skulle ønske flere leste dette innlegget. Selv om man er 'gjest' og totalt anonym er man ikke forbeholdt retten til å være usaklig.

Skrevet
Takk. Skulle ønske flere leste dette innlegget. Selv om man er 'gjest' og totalt anonym er man ikke forbeholdt retten til å være usaklig.

Det finnes plenty av usaklige brukere og, så her nytter det ikke å bare klage på gjestene.

Skrevet

Ja, jeg beklager, mente ikke å henge ut alle gjester. Dere har naturligvis rett. :sjenert:

Skrevet

Jeg henger meg på oppfordringen :)

Det er jo ikke meningen å få slengt fra seg så mye dritt som mulig selv om man sitter skjult bak en pc.

Skrevet

Herregud, mener du virkelig at vi bare skal dele ut klemmer i øst og vest? Jeg tror du er bitter...

:erter:

Gjest Jalileh
Skrevet

Japp. Mange som ikke får med seg alt. Så jajajajaaa....les nøyere neste gang.

Meg inkludert innimellom. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...