Gå til innhold

Er jeg ikke emosjonelt klar til dating?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner fortsatt eksen etter brudd

Tenker på gode minner med eksen

Klarer ikke se for meg å være sammen med noen andre

Ikke opplevd interesse for noen andre

Har jeg i hele tatt sjanse å møte en ny mann når jeg føler det sånn her? 

Anonymkode: 81059...535

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo fortsatt være sosial med andre menn og se om det dukker opp noe for noen. 

Anonymkode: 54c17...da4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan ha sex, men vet ikke om det er noe du vil.. 

Skrevet
svartkatt skrev (2 minutter siden):

Du kan ha sex, men vet ikke om det er noe du vil.. 

Nei, ønsker ikke uforpliktende sex. Ønsker et forhold. 

ts

• Hjerte 2
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Det har du. Noen kan sitte og savne eksen og gjerne glorifisere hvor bra han var, i årevis uten at de kommer noe videre. 

Var dere sammen lenge? 

Kanskje du må gjennom en rebound eller fler for å få ham ut av systemet. 

Men ellers, gratulerer. Du må være den første på KG noensinne som savner eksmannen. Alle andre snakker bare dritt om eksene sine. 🤪 

Anonymkode: 2da97...b33

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner også eksen. Men er relativt ny her

Anonymkode: 6215a...a58

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg savner også eksen. Men er relativt ny her

Lenge siden brudd? 

ts

Skrevet

Nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ønsker ikke uforpliktende sex. Ønsker et forhold. 

ts

Ville du gått på date med en mann du visste fremdeles savnet eksen sin?

Dropp datingen en stund! Velg heller å bli mer aktiv, få deg ny hobby, bli frivillig, oppsøk arenaer hvor du også vil møte menn, på en naturlig måte. Det tror jeg er det sunnestee for deg nå. Da fokuserer du på å skape ditt eget nye liv, stå på egne ben også sosialt, du utvider nettverket ditt og ser at du har mye mer enn du tror, du blir sikrere i deg selv, og du får mer avstand fra eksen.

I slike situasjoner, hvor du naturlig møter andre. Hvis det da utvikler seg til følelser er det fordi du da er blitt klar i prosessen.

Men om du kaster deg ut i dating når du selv ikke er emosjonelt klar, da utnytter du menn for å komme deg over eksen, og det er bare dårlig gjort mot andre som kanskje har akkurat samme håp og ønsker som det du selv egentlig har.

Anonymkode: 3b634...697

• Liker 4
Skrevet

Enig med han/hun ovenfor. Fokuser på deg selv og gjør det du har lyst til! reis til utlandet, dra på folkehøyskole, gå for en ny hobby osv. ikke legg lykken din i å ha en mann.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg var i utgangspunktet klar for dating rett etter brudd, men fokuserte likevel på å få kontroll på mitt eget liv. Uavhengig av det, så har min ekskone fortsatt påvirkning i livet, selv om det er av mer frustrerende tidstyv karakter, og tenker at man bør være ferdig med det. 

Jeg har møtt noen via apper tett på en avslutning(til og med noen som bor sammen), og de fleste av disse fremstår som litt såret eller at de ønsker noe kortsiktig, selv om de sier noe annet. Trur du må innse at du trenger å ha bearbeidet ditt tidligere forhold fra før, eller at et nytt forhold kun vil være ganske kortvarig mest sannsynlig. 

Det kan være at de å møte menn der ute fører til at du får mer tro på dating og menn, men det kan også være stor mulighet for at du vil lengte mer. Livet er en risiko, men gå inn i det positivt og du blir mer fornøyd!

• Liker 2
Skrevet

Ikke date bare for å date, fordi du må være sammen med noen. Kanskje du møter noen i det virkelige livet, utenfor nettdating? Det å trives i livet selv, uten partner, er er kjempeviktig grunnlag for å kunne ha det fint med ny partner.

Skrevet

Tusen takk til alle som tar dere tid og svarer. Mange gode tåd her. 

Til info så er det ikke et bytt brudd, er over et år siden. Har det likevel sånn her. Inatt drømte jeg at vi ble sammen igjen 😭

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Eg har det veldig likt. Har funnet ut at det hjelper å vere sosial med venner for å ikke tenke for mye på eksen. Er over et år siden det blei over og er langt i fra klar for noe nytt forhold.  drømmer ofte om å treffe eksen igjenn og finne på alle dei kjekke tinga vi gjorde før. 

Anonymkode: b985d...22e

Skrevet

Tror egentlig man burde komme dit hvor man tenker på det som var som fine minner og har kommet over det stadiet hvor man savner den man var sammen med.

Når man er kommet dit, så er man klar for å date seriøst.

For meg vil alt annet bli merkelig. Man kan gå på dates og ha det hyggelig, men da være åpen om at man ikke er klar for noe seriøst.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det finnes ikke noe svar på om du er klar eller ikke. Men her på KG elsker folk  projisere sine egne mentale havari over på andre og fortelle dem at de ikke er klare, ikke elsket, ikke bra nok og bør dumpe hvem nå enn du dater. 

På den ene eller andre måten må de se fremover, se deg selv, bygge en tilværelse du trives i. Tillate deg å le litt, treffe folk. Ha det moro. Du lever bare én gang. 

Har du lyst til å prøve litt dating, så gjør det. Hverken været, klima, kriger eller andre verdensproblemer kommer til å påvirkes av det. Det er jo helt harmløst. Hvis du ikke vile date, så la vær. 

Ikke overtenk dette. 

• Nyttig 2
Skrevet

Var på date i kveld. Var veldig hyggelig faktisk. Hjelper å komme seg litt ut å snakke med folk😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det finnes ikke noe svar på om du er klar eller ikke. Men her på KG elsker folk  projisere sine egne mentale havari over på andre og fortelle dem at de ikke er klare, ikke elsket, ikke bra nok og bør dumpe hvem nå enn du dater. 

På den ene eller andre måten må de se fremover, se deg selv, bygge en tilværelse du trives i. Tillate deg å le litt, treffe folk. Ha det moro. Du lever bare én gang. 

Har du lyst til å prøve litt dating, så gjør det. Hverken været, klima, kriger eller andre verdensproblemer kommer til å påvirkes av det. Det er jo helt harmløst. Hvis du ikke vile date, så la vær. 

Ikke overtenk dette. 

Det er ikke snakk om å overtenke. Jeg ønsker et nytt forhold men føler at det er håpløst. Fordi jeg ikke føler interesse for noen andre, og savner eksen. 

Veldig slitsomt å ga det sånn over lang tid. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke snakk om å overtenke. Jeg ønsker et nytt forhold men føler at det er håpløst. Fordi jeg ikke føler interesse for noen andre, og savner eksen. 

Veldig slitsomt å ga det sånn over lang tid. 

ts

Anonymkode: 

Føler eg har det det ganske likt som deg. Klare ikke å komme over eksen som eg ønsket mye med. Ønsker å slå meg til ro med et forhold og dele livet med men det er berre eksen eg ønsker å være med

Anonymkode: b985d...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...