Gå til innhold

Mellom barken og veden her ang. Bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konfliktsky som bare det, så jeg trenger noen saklige tips til hvordan jeg skal formulere meg til mine søstre.

saken er slik: min halvsøster bor i Oslo og har stordag som jeg og min helsøster skal nedover å feire (vi bor i Nordland)
Samboeren hennes skal kjøre nedover så det blir billigst mulig, og da vil min helsøster gjerne reise tirsdag/onsdag og bli til søndag. Hun har ingen barn å ta hensyn til, men mine yngste er 12 og 10 og jeg er avhengig av at noen passer de - pappaen er ikke et alternativ (komplisert historie, han ser de 14 dager i året av eget valg og bor ikke her). Min helsøster tar det som en selvfølge at min samboer ikke blir med (da hun ikke liker ham) og passer de to yngste. Min samboer synes dette er leit at han ikke får være med, men at min helsøster’s samboer får det. Min helsøster liker ikke min samboer pga problemer vi har hatt i vårt forhold - men jeg tenker at de problemene var våre og ikke mellom ham og henne, så ingen grunn for henne å ikke ville være i samme rom som ham. Hun og hennes samboer har hatt sine problemer, men jeg har ingen problem med å oppføre meg mot ham - ikke min business.

hva gjør jeg… Hva sier jeg? Kreve at samboer også får være med, og spørre barnas mormor i Tr.heim om å passe de der noen dager eller bare ikke dra…? For om jeg setter meg i hans situasjon, så synes jeg ikke det er greitt. Mens helsøster kommer ikke til å skjønne at det et et problem.

Anonymkode: a09a2...a46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke spørre mormor om hun kan passe barnebarna noen dager?

Anonymkode: 56940...084

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke du og kjæresten ta fly eller kjøre alene uten helsesøster og samboer? 

Tar dere fly kan dere være kortere. 

Er begge to invitert av din halvsøster til feiringen?

Anonymkode: 211f0...779

Skrevet

Kan din samboer ta fri fra jobben så mange dager? Ønsker han å være med?

Hvordan blir overnattingen hvis han blir med? Har du en avtale med søsteren din om at dere deler hotellrom?

Hvis han blir med, skal du da betale for hans fly-/tog-billett? Høres ut som at du uansett ikke kan sitte på i den bilen som drar tirsdag, og må reise en senere dag. Er det da tanken din å reise på fredag, og ta med ungene? Er det plass til deg, ungene og samboer på ett hotellrom eller må du betale for to rom?

Anonymkode: b68cf...0c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde funnet barnevakt :) 

Anonymkode: cae6f...f14

Skrevet

Jeg hadde funnet barnevakt og ordnet annen transport. Kjørt til Trondheim og levert barna, og ordnet eget hotellrom til samboer og meg.

Anonymkode: fda82...bae

Skrevet

Jeg hadde ordnet pass til ungene og så fly og hotell med mannen fredag til søndag

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...