Gå til innhold

Hvordan kan en MANN se etter red flags i damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange irrelevante og dumme tråder her om "red flags". Så derfor kommer det her en tråd om skikkelige red flags med en twist

Jeg er mann, og vanligvis er det ikke menn som blir oppfordret til å se etter faresignaler. Men saken er at for lenge siden var jeg i et forhold med en eksepsjonell manipulator. Dette har gitt meg trust issues.

Så spør jeg derfor om dere har noen råd til meg? Er det noen "klassiske" tegn fra damer som man burde se opp for? Er det noe de sier eller gjør? Hva eksakt burde jeg være varsom på?

Anonymkode: 0d36b...562

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne fått mine, men usikker på hvordan de fremstår. 

Skrevet
miss summers skrev (Akkurat nå):

Shoot

Skrevet

Jeg kan komme med noen av mine:

1. Pirking og kommentarer på alt du gjør allerede tidlig i forholdet.

2. Masse spørsmål om hvorfor gjorde du sånn hele tiden.

3. Testing og tilrettelegging for å se om du kaster fra deg alt du holder på med for å møte henne.

4. Et unaturlig behov for bekreftelse.

5. Blir fort lei seg med en gang noe ikke går som planlagt. Rødt flagg dersom merkbart allerede tidlig i forholdet.

6. Kun hennes behov gjelder, ikke dine.

Listen er lang, så jeg stopper her.

Anonymkode: 77f36...77a

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Veldig individuelt dette, men onlinedating her:

- bilder av unger i bilder og pakka i SoMe.

- duckface eller masse filter/glitrer

- overstaga bilder

- kun bilder av ansikt

- for fokus på trening/fjellturer/vinglass

- ingen humor 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Shoot

Vil du skytes? Røde flagg og tillitsproblemer fungerer fint å si på norsk. 

Anonymkode: 863cf...668

Skrevet

Veganer 

Anonymkode: 79f31...55a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men saken er at for lenge siden var jeg i et forhold med en eksepsjonell manipulator. Dette har gitt meg trust issues.

Problemet er at alle mennesker kan ha noen røde flagg. Det viktigste du kan gjøre er å se innover i deg selv og få sterkere grenser. Ikle vegg, men grenser. Trygghet i en relasjon finmer du ikke hos den andre parten, men i deg selv. Med tydelige grenser så vet du at du er trygg og står opp for deg selv uansett hva som vil skje.

Finn ut hvorfor du selv valgte å være med en manipulator så lenge som du var. Hvilke tegn var det du overså i den relasjonen og hvordan kan du selv handle annerledes hvis du møter en som ligner. 

Endret av ennivk
Skrevet

Ikke villig til å kommunisere.

Snakker veldig stygt om andre, men om du også gjør det er dere jo en god match. 

Anonymkode: 72fe4...63a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Shoot

Jeg er veldig skadet av tidligere relasjoner og klarer ikke ta signaler (blitt fortalt dette nylig), veldig usikker på meg selv og har ptsd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er mange irrelevante og dumme tråder her om "red flags". Så derfor kommer det her en tråd om skikkelige red flags med en twist

Jeg er mann, og vanligvis er det ikke menn som blir oppfordret til å se etter faresignaler. Men saken er at for lenge siden var jeg i et forhold med en eksepsjonell manipulator. Dette har gitt meg trust issues.

Så spør jeg derfor om dere har noen råd til meg? Er det noen "klassiske" tegn fra damer som man burde se opp for? Er det noe de sier eller gjør? Hva eksakt burde jeg være varsom på?

Kvinner som fremstår enten ekstremt tøffe og sterke eller ekstremt omsorgsfulle og sårbare. Begge er relasjonsskadet, men på ulike måter.

De «ekstremt tøffe» er kvinner som ofte blir sjalu, eiesyke og dominerer. De ekstremt omsorgsfulle er potensielt kvinnelige psykopater som  «groomer» offeret sitt til å skape tilknytning til henne for så å styre dem, og til slutt «den sårbare» som trigger «sloss for meg» knappen i mange menn, og styrer dem via denne.

miss summers skrev (14 minutter siden):

mener du at du selv er dysfunksjonell? 

• Liker 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Kvinner som fremstår enten ekstremt tøffe og sterke eller ekstremt omsorgsfulle og sårbare. Begge er relasjonsskadet, men på ulike måter.

De «ekstremt tøffe» er kvinner som ofte blir sjalu, eiesyke og dominerer. De ekstremt omsorgsfulle er potensielt kvinnelige psykopater som  «groomer» offeret sitt til å skape tilknytning til henne for så å styre dem, og til slutt «den sårbare» som trigger «sloss for meg» knappen i mange menn, og styrer dem via denne.

Jeg er langtfra perfekt og er et rødt flagg for tiden. 

• Hjerte 1
Skrevet

For å finne skikkelige røde flagg, så pleier jeg spørre dama om å ta med alle flaggene på første date. 

Om man så kommer videre til hjemmedate. Noe som er lite sannsynlig etter å ha bedt dama ta med flaggsamlingen på første date. Så pleier jeg å ta en ekstra kikk i alle kroker. Gjerne mens dama ser på. Etter dette pleier datinga å ende.. Deretter starter jakten på damer uten røde flagg på nytt.

Takker KG for at jeg er blitt så bevisstgjort på å lete etter røde flagg. Hadde nok gått på en smell om ikke.

Anonymkode: 87023...459

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Ikke sett deg på lenge forresten 🌹

Skrevet

Jeg kunne gitt deg en hel liste, men skal nøye meg med det ene røde flagget jeg anser som det aller største og viktigste:

Er det drama i livet hennes?

Dette ene røde flagget omfavner en hel masse:

Er det drama i familien hennes? Folk som ikke snakker med hverandre? Arvetvister? Fiendskap?

Er det drama med ekser? Ekser som har behandlet henne dårlig? Traumer? 

Er det drama med venner? Lise-Lotte er bare sååå ego, og stiller ikke opp når andre har problemer? Og Kari tror hun er the shit?

Er det drama på jobben? Sjefen er bare så kjip, og kollegaer er bare inkompetente?

Kort oppsummert: Er hun stadig et offer for eksterne faktorer?

Anonymkode: 2a7e7...8f2

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ville ikke spurt om dette på et forum som i bunn og grunn "eies" av damer. De er gjerne ikke klar over disse selv. Skulle gjerne "sendt" deg videre til manneguiden.no men der er det ikke akkurat aktivitet. Og designet inviterer ikke akkurat til bruk heller. Når du sier at du var sammen med en eksepsjonell manipulator, er dette tilfelle, eller var det bare en vanlig dame med vanlige shit tests?

På generelt grunnlag er min opplevelse at du bør styre unna damer med kraftig lebestift, damer med katteøynebriller, damer med kort farget hår, vel, damer som gjør feminisme til hele sin personlighet i det hele tatt. Dette er jo da åpenbare røde flagg man ser med en gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å finne skikkelige røde flagg, så pleier jeg spørre dama om å ta med alle flaggene på første date. 

Om man så kommer videre til hjemmedate. Noe som er lite sannsynlig etter å ha bedt dama ta med flaggsamlingen på første date. Så pleier jeg å ta en ekstra kikk i alle kroker. Gjerne mens dama ser på. Etter dette pleier datinga å ende.. Deretter starter jakten på damer uten røde flagg på nytt.

Takker KG for at jeg er blitt så bevisstgjort på å lete etter røde flagg. Hadde nok gått på en smell om ikke.

Anonymkode: 87023...459

😡 Typisk menn, vil se på flaggene før dere så vidt husker navnet vårt. 

Anonymkode: 72fe4...63a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Luksusbia
Skrevet

Om hun sier jeg elsker deg for og lovebomber deg. Eller er varm og kald om hverandre. Har flyttet myr og holder mye sjult( snakker lite eller aldri om helse/ økonomi/ barn/ exer osv)

Skrevet

Jeg gikk fra å være et grønt flagg til å bli et vandrende rødt flagg. 
Men det ser ut som om gutter liker jenter med rødt flagg bedre enn jenter med grønt flagg. 
Jo galere å bedre tydeligvis. 
Jeg har ikke hadd noen problemer med å få meg kjæreste . 
1. snik sjalu. 
2.problemer med følelser. 

3. manipulativ. 
4.psykopatisk eks. 
5. ikke er i stand til å tillate seg å elske noe . 
6. stikker når ting blir vanskelig. 
Jenter kan ha like mange røde flagg som gutter . 

Anonymkode: 46352...afe

• Liker 1
Skrevet

Hvordan hun oppfører seg mot andre tilfeldige mennesker. Er hun anerledes mot servitører eller butikkansatte, kan du bare glede deg til den dagen det er rettet mot deg.

Om hun tidlig begynner å skulle kontrollere hva du gjør vet du at det ikke vil bli noe bedre.

Om sexlivet bare er middels i begynnelsen vil det også bare bli verre. 

Lever hun over evne? Har hun dyre vesker, sko, smykker eller klær som er mye dyrere enn som kan forsvares ut fra hva hun selv tjener tyder det på én av to ting: Hun forventer at du skal gi henne dyre gaver, eller at hun har dårlig økonomisk sans. Begge deler er greit å unngå.

Duckface, Onlyfans eller omtaler seg selv som influenser - løp, dette er ei dame med lav intelligens. For stor interesse for influensere eller lignende er også tegn på dette.

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...