AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Er det noen her med 3+ stk barn som har studert sykepleie på deltid, og samtidig jobbet turnus? Vil gjerne høre erfaringer og om det er verdt det ifht tid, økonomi og fordeler. Anonymkode: 8cc18...926
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #2 Skrevet 26. desember 2024 Jeg er ikke ts, men dytter denne opp igjen da jeg lurer på det samme. Det er ikke nødvendig med 3 barn for å svare, da 😜 Anonymkode: 50302...7f9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #3 Skrevet 26. desember 2024 Verdt det utvilsomt for min del. Tror jeg hadde valgt deltid av utdannelser nå uavhengig av om jeg hadde barn eller ikke, med tanke på muligheten for å kunne jobbe ved siden av studiene. Håper det kommer veldig. mye mer deltidsutdannelser. Anonymkode: 6e570...5c7
Huldraisør Skrevet 26. desember 2024 #4 Skrevet 26. desember 2024 Har 4 barn, jobbet litt og tok vernepleie å deltid. Kjør på. Tøft mens det står på, men absolutt mulig. Husk å skille godt mellom studietid og fritid, og si fra deg alle verv og ekstra ting som du ikke må være med på.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #5 Skrevet 26. desember 2024 Ikke deltid, men kjenner flere som har tatt det på heltid med barn. De har hatt en partner hjemme som har tatt my ansvar, og selv vært veldig strukturert med studeringen, så det har gått bra. Praksisperiodene er like uansett om du tar det heltid eller deltid, så anbefaler deg å ta heltid. Deltid er i praksis ett år mer uten inntekt og med lån, det straffer seg øknonmisk i det lange løp. Anonymkode: a8833...e46
ms. Perfect Skrevet 27. desember 2024 #6 Skrevet 27. desember 2024 Jeg har to små, jobber deltid og studerer sykepleie på deltid. Det er genialt med turnus, for jeg studerer kun på dagtid mens ungene er i barnehagen. Jeg søker permisjon noen vakter på jobb innimellom for å få det til å gå i hop😊
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Skrevet 29. desember 2024 ms. Perfect skrev (På 27.12.2024 den 20.55): Jeg har to små, jobber deltid og studerer sykepleie på deltid. Det er genialt med turnus, for jeg studerer kun på dagtid mens ungene er i barnehagen. Jeg søker permisjon noen vakter på jobb innimellom for å få det til å gå i hop😊 Hvor lang tid i forveien får du søkt permisjon for enkeltvakter på jobben din? 😊 Jeg jobber allerede turnus i helsevesenet og vurderer deltid sykepleie. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal løse det best mulig uten for stort økonomisk tap 😊 Anonymkode: 50302...7f9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Skrevet 29. desember 2024 4 barn og turnus på sykehus, tar vernepleie på deltid, funker gull! Anonymkode: 315da...7c8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Skrevet 29. desember 2024 2 barn. Jobber 100% og tar sykepleien på deltid. Alt går, men du må være dedikert og forberedt på at du har ikke tid til mye annet! Anonymkode: 3a4dc...4aa
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): 2 barn. Jobber 100% og tar sykepleien på deltid. Alt går, men du må være dedikert og forberedt på at du har ikke tid til mye annet! Anonymkode: 3a4dc...4aa Hvordan løser du det med jobb, både i praksisperiodene og utenom praksisperiodene? Anonymkode: 50302...7f9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Skrevet 29. desember 2024 Utenom praksis så er det å studere på all ledig tid man har. I praksis så er det enten doble vakter eller å ta ut ferie. Anonymkode: 3a4dc...4aa
ms. Perfect Skrevet 29. desember 2024 #12 Skrevet 29. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor lang tid i forveien får du søkt permisjon for enkeltvakter på jobben din? 😊 Jeg jobber allerede turnus i helsevesenet og vurderer deltid sykepleie. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal løse det best mulig uten for stort økonomisk tap 😊 Anonymkode: 50302...7f9 Jeg ville ha snakket med arbeidsgiver. De kan fort være veldig positive til en slik kompetanseheving. Noen kommuner har også lønnet permisjon eller stipendordninger mot binding i max 2 år (de kan ikke kreve mer etter aml). Det er også både lang sommerferie, samt jule- og påskeferie, som du kan jobbe fullt. Jeg sender oversikt over studiedager så fort jeg har oversikt, altså rett før hvert semester starter. Dersom jeg skulle ha mer behov gir jeg beskjed så snart som mulig, men om det er rene lesedager jeg trenger så er jeg ganske ydmyk mht behovet for folk på jobb og hvor lett/nødvendig det er med vikar. Om ikke du får lønnet permisjon der du jobber kan du søke ulønnet studiepermisjon. Da kan du for eksempel jobbe 60 %, og levere oversikt til arbeidsgiver når du har det. Siden du jobber fullt jul, påske og på sommeren så utgjør det mer enn 60/40 % i studietiden. Endret 29. desember 2024 av ms. Perfect
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå