Gå til innhold

Hjemmehjelp hos svigers

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du kan ikke forandre dem (svigers og kjæreste). Bare sette grenser for hva du finner deg i. Her kommer du til å bli utnyttet mye. Hvorfor bor han enda i kollektiv? Hvordan tror du livet ditt blir med han, som er vokst opp med de?

Anonymkode: dd076...4c7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 18.18):
  Vis skjult innhold

Nå i helga var jeg hos svigerforeldrene mine og støvsugde, strøk duk, pyntet bordet og fant frem service og bestikk til bursdagsfeiring til svigermor. Jeg er ikke konfliktsky og sier ifra til kjæresten min når jeg ikke er komfortabel med at svigerfar sprader rundt i boxeren eller sier ifra når svigerfar roper og skriker til sønnene sine for ingenting mens jeg står i rommet og lager pizza til ALLE sammen med kjæresten min. Svigermor er ufør og svigerfar er lat. Og når gjestene dro fikk alle med seg kaker, men vi ikke fikk med oss noe. Vi spurte ikke, men jeg la bare merke til det. Jeg er hjelpsom og kan godt hjelpe til med ting. Men dette var mange timers arbeid. Jeg har også støvsugd, tørket støv og pyntet juletre tidligere hos dem. Partneren min sier at jeg må si ifra til dem om ting. Men jeg er ikke komfortabel med å si til svigerfar at han skal ta på seg bukser i sitt eget hjem for eksempel. De er begge i 50 årene og kunne ha gjort alt dette selv. Partneren min blir lei seg over at jeg ikke besøker han i hjembyen oftere, men da må jeg anten være i student-kollektivet hans (selv om han har lønn nok til å bo alene og at begge snart er 30 år), eller være hushjelp hos svigers, og jeg merker at det ikke er så fristende. Han ønsker å bo i denne byen i fremtiden, men jeg ser for meg at jeg skal vaske mye oppe hos dem, mens vi ikke får noe tilbake. Har noen lignende erfaringer med svigerforeldre? Og hvordan håndterte dere det?

Anonymkode: 8abee...eb8

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg hadde en lignende erfaring, men mye verre. Jeg har fått barn med denne mannen men vi bor heldigvis langt unna. Ikke bo i nærheten!!

Anonymkode: 8abee...eb8

Hvorfor svarer du deg selv? 

• Nyttig 1
Skrevet

Gjett hvordan det blir å få barn med kjæresten din.

Anonymkode: 2ef3a...5e6

Skrevet

Du får si ifra at du ikke ønsker å være hushjelp uten å få noe igjen for det. Svigermor har vel hjemme hjelp ? En sjelden gang går an å vaske der men ikke hver eneste gang. De tenker vel at du er en slags familie og at familie hjelper hverandre. Men du er jo ikke datteren i huset heller. Så si ifra at du føler deg utnyttet som hjemmehjelp.

Anonymkode: d6224...a00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...