Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er straks 5mnd og tar helst ikke flaske. Far har prøvd mens jeg er en tur på butikken etc., da drikker hun bittelitt for så å spise mye når jeg eeendelig er hjemme igjen. Jeg trenger å komme meg ut og lufte vettet litt oftere, samt begynner på jobb deltid om 1mnd så det hadde vært greit om hun kunne få mat av noen andre enn meg. 

Er det noen triks her?

Har prøvd flasker fra Medela og MAM, hvilke andre finnes og kan det være at hun liker noe annet bedre?

Anonymkode: 9b377...d2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avent har flasker som skal minne mer om et bryst (i teorien). De har dem på apotek, natural heter de. Ellers så er det jo de som aldri tar flaske, prøv heller tutkopp feks 

Anonymkode: 8cd6b...cc6

• Nyttig 1
Skrevet

Vår likte Dr Browns best. Det er litt teit, men man må prøve litt ulike flasker. Akkurat som med smokk!

Anonymkode: 55224...dbe

• Nyttig 2
Skrevet

Prøv å smøre litt maltekstrakt på flasketuten😊

Anonymkode: 78e06...1ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Avent har flasker som skal minne mer om et bryst (i teorien). De har dem på apotek, natural heter de. Ellers så er det jo de som aldri tar flaske, prøv heller tutkopp feks 

Takk for tips. Hun er ikke for liten til tutekopp? Verdt et forsøk  :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi begynte leke med det fra 4-5 mnd, men det gikk ikke kjempebra ned :ler:

Anonymkode: 55224...dbe

Skrevet

Min nektet både smokk og flaske. Men drakk fra tutekopp fra han var 4 mnd, en vi kjøpte på apoteket. Vi begynte også med fast føde da han var 4 mnd

Anonymkode: 17877...b10

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forvent søl, men med øving og bare litt og litt melk så kan det gå fint :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Babyen er straks 5mnd og tar helst ikke flaske. Far har prøvd mens jeg er en tur på butikken etc., da drikker hun bittelitt for så å spise mye når jeg eeendelig er hjemme igjen. Jeg trenger å komme meg ut og lufte vettet litt oftere, samt begynner på jobb deltid om 1mnd så det hadde vært greit om hun kunne få mat av noen andre enn meg. 

Er det noen triks her?

Har prøvd flasker fra Medela og MAM, hvilke andre finnes og kan det være at hun liker noe annet bedre?

Jeg la til bryst og lurte inn en flaske. Gikk etter en stund

Anonymkode: 4b5af...6a1

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her drak de av kopp ved 5 mnd alder. Spesielt yngste som heller ville ha av det. Spiste og grøt, brødskive og middagsmat

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 18.04):

Er det noen triks her?

Passer du på at du ikke har ammet rett før du drar ut da? Ungen må først å fremst være sulten, og at hun spiser masse når du kommer hjem igjen er ikke nødvendigvis for at hun er sulten, men at du har vært borte og hun har behov for den tryggheten og nærheten når du er tilbake 😅

Ellers kan dere prøve å smøre på litt malt eller vaniljesukker på flasketuten. 

Hvis ikke dere får det til å funke med flaske før du skal ut i jobb så kan dere begynne rett på fast føde.

Ungen min spiste både grøt, brødskiver, grønnsaker, frukt / bær og enkel middagsmat i den alderen… 

Anonymkode: f24b7...79f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...