AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Hva sier dere når dere når folk spør? Tenker både på stigmatiserende psykiske og fysiske diagnoser. Jeg ble litt overrasket over at folk faktisk spør hva jeg er uføretrygdet for(kanskje fordi jeg er ung?). Jeg har endt opp med å ufrivillig lyve men jeg synes det er ubehagelig. Hva gjør dere? Anonymkode: d6b7f...dcb 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Jeg sier at fiseringen sprakk under hard core anal sex, og jeg ble merket for livet🥶🤪Og bor på toalettet🤓 Anonymkode: b707a...c1c 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): overrasket over at folk faktisk spør hva jeg er uføretrygdet for hvorfor er du det da? Jeg er nysgjerrig. Og her er du anonym. Anonymkode: 8c6fe...2d6 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Jeg lyver og sier jeg ikke vet hva jeg vil med livet. Det er jo også sannt, håper egentlig å komme ut av uføretrygd. Tror faktisk jeg sliter mer med å inrømme jeg er uføre enn å fortelle diagnosen min, men begge deler er stigmatisert. Bruker å le bort så mye som mulig, også for å virke som en hyggelig, ufarlig og normal kvinne, som jeg også på mange måter er og føler meg som. Anonymkode: 9ec1a...16c 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg sier at fiseringen sprakk under hard core anal sex, og jeg ble merket for livet🥶🤪Og bor på toalettet🤓 Anonymkode: b707a...c1c Sier du det?😂 Jeg skulle ønske jeg hadde en så avslappet holdning til det, men bærer på en del skam så det gjør det nok verre. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg lyver og sier jeg ikke vet hva jeg vil med livet. Det er jo også sannt, håper egentlig å komme ut av uføretrygd. Tror faktisk jeg sliter mer med å inrømme jeg er uføre enn å fortelle diagnosen min, men begge deler er stigmatisert. Bruker å le bort så mye som mulig, også for å virke som en hyggelig, ufarlig og normal kvinne, som jeg også på mange måter er og føler meg som. Anonymkode: 9ec1a...16c Ja, det er dessverre mye skam koblet til det å være ufør.. Når sykdommen er av det intime slaget er det enda verre. Jeg kjenner jeg unngår steder der jeg møter nye folk pga dette. Er du veldig ung da siden du kan si at du ikke vet hva du vil med livet uten at folk stiller spørsmålstegn? Anonymkode: d6b7f...dcb 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Jeg greier ikke se for meg en eneste diagnose som jeg ville vært flau over å fortelle om. Anonymkode: df706...4aa 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 Hvorfor blir du overrasket over at folk spør? Man spør jo for at man vil bli kjent med deg. Er du ikke komfortabel med å svare så sier du det. Ikke verre enn det. Anonymkode: e5d8b...c28 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #8 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor blir du overrasket over at folk spør? Man spør jo for at man vil bli kjent med deg. Er du ikke komfortabel med å svare så sier du det. Ikke verre enn det. Anonymkode: e5d8b...c28 Mange spør fordi de er nysgjerrige, og den sulten må stilles... Anonymkode: 3ba1e...6bb 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg greier ikke se for meg en eneste diagnose som jeg ville vært flau over å fortelle om. Anonymkode: df706...4aa Da er du heldig. De få gangene jeg har nevnt min blir folk ukomfortable. Anonymkode: d6b7f...dcb 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor blir du overrasket over at folk spør? Man spør jo for at man vil bli kjent med deg. Er du ikke komfortabel med å svare så sier du det. Ikke verre enn det. Anonymkode: e5d8b...c28 Da blir det jo spekulasjoner i stedet. Ikke så gøy det heller. Sier ikke alle er slik, men mange begynner å snakke seg i mellom, så da er det nesten bedre å ha noe å si. Anonymkode: d6b7f...dcb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Skrevet 30. januar 2024 Hører ikke denne mer hjemme på kropp og helse? Men ja, jeg kjenner på det samme, jeg sier bare at jeg jobber innen helse om det er noen jeg vet jeg ikke kommer til å treffe igjen. Anonymkode: cb6fe...3c2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva sier dere når dere når folk spør? Tenker både på stigmatiserende psykiske og fysiske diagnoser. Jeg ble litt overrasket over at folk faktisk spør hva jeg er uføretrygdet for(kanskje fordi jeg er ung?). Jeg har endt opp med å ufrivillig lyve men jeg synes det er ubehagelig. Hva gjør dere? Anonymkode: d6b7f...dcb Enkelte har ikke antenner og tenker at dette er privat og ikke noe man deler med andre uten at man vil det selv! Bare si det er privat! Anonymkode: af860...9f6 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg sier at fiseringen sprakk under hard core anal sex, og jeg ble merket for livet🥶🤪Og bor på toalettet🤓 Anonymkode: b707a...c1c Hahahaha fy faen jeg lo høyt, dette skal jeg prøve en gang! 😂 Anonymkode: a6bcb...252 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Skrevet 30. januar 2024 Sier at jeg er arbeidssky. Det er litt flaut men men det er jo sannheten Anonymkode: 18594...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sier at jeg er arbeidssky. Det er litt flaut men men det er jo sannheten Anonymkode: 18594...fbe Hva slags diagnose har du som gjør at dette er sant for deg? Det hørtes jo litt trist ut ❤️ Anonymkode: cb6fe...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg lyver og sier jeg ikke vet hva jeg vil med livet. Det er jo også sannt, håper egentlig å komme ut av uføretrygd. Anonymkode: 9ec1a...16c Nei, ikkje sei det. Det høyrest jo berre for dumt ut og vil auke fordommane for både deg og andre uføre. Anonymkode: ce51d...d7c 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva slags diagnose har du som gjør at dette er sant for deg? Det hørtes jo litt trist ut ❤️ Anonymkode: cb6fe...3c2 Kronisk latskap knyttet til arbeid. Jeg er heldigvis ikke like syk til andre områder i livet så det går bra tross alt❤️ Anonymkode: 18594...fbe
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #18 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kronisk latskap knyttet til arbeid. Jeg er heldigvis ikke like syk til andre områder i livet så det går bra tross alt❤️ Anonymkode: 18594...fbe Regner med du er ironisk her, da det er ingen som blir uføre grunnet kronisk latskap. Du utviser bare en forakt for en svak gruppe, noe som i beste fall gjør deg psykisk syk og i verste fall til et dårlig menneske. Anonymkode: cb6fe...3c2 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Regner med du er ironisk her, da det er ingen som blir uføre grunnet kronisk latskap. Du utviser bare en forakt for en svak gruppe, noe som i beste fall gjør deg psykisk syk og i verste fall til et dårlig menneske. Anonymkode: cb6fe...3c2 Nei da ikke psykisk syk og det hadde gjort livet enklere om det var det. Kronisk latskap er mye tøffere å leve med. Anonymkode: 18594...fbe
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #20 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei da ikke psykisk syk og det hadde gjort livet enklere om det var det. Kronisk latskap er mye tøffere å leve med. Anonymkode: 18594...fbe Ja det vil jeg tro ettersom du da må leve på sosialen, men godt du trives med ditt begrensede liv. ❤️ Anonymkode: cb6fe...3c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå