AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Jeg har betalingsanmerkninger, og jeg sjekket i dag min kredittscore som naturlig nå er veldig dårlig hvor det står at det er høy/svært høy sannsynlighet til inkassogjeld igjen. Vel, nå er jeg snart ferdig med å betale all min gjeld og jeg tenker å kjøpe en bil etter at jeg blir gjeldsfri. Jeg tenker å søke i en bank om vanlig billån med bilen i pant. Vil mIn lave kredittscore ha noen betydning for innvilgelse av lånet? Vil kredittscore endre seg noe straks jeg er gjeldfri eller er det kun anmerkninger som blir fjernet straks? Anonymkode: bbc41...6cb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Anmerkning betyr at du må være ti års gjeldsfri( i pluss). Du kan snakke med ulike banker men de hater anmerkninger Anonymkode: 6e472...aef
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Anmerkning betyr at du må være ti års gjeldsfri( i pluss). Du kan snakke med ulike banker men de hater anmerkninger Anonymkode: 6e472...aef Er det ikke kredittscore du mener? Anmerkninger blir jo slettet umiddelbart i dag når gjeld er betalt. Før sto den i 5 år før den forsvant men dette er endret for mange pr siden. Kredittscore derimot vet jeg ikke noe om, og jeg vet heller ikke om banker vil se på det om bilen stilles som sikkerhet. Anonymkode: bbc41...6cb 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Hva er kredittscoren din? Anonymkode: e7491...abc
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Det enkleste er vel å spørre en eller flere banker om dette. Kanskje du får billån, men til en mye dårligere/høyere rente enn andre. Spesielt om du kjøper en bil som er dyrere enn din inntekt egentlig tillater. Kanskje kan dette rettes ved at du sparer noen måneder etter at du er gjeldfri. Da demonstrerer du en viss disiplin rundt penger og hvis jeg var banksjef ville jeg lagt vekt på det når renten bestemmes. Du kan også forhandle renten etter at billånet er tatt opp (hvis det ikke er fastrentelån) og da er det større sjanse for å få den redusert hvis du har betalt i tide hver måned. Anonymkode: d957c...9b9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det enkleste er vel å spørre en eller flere banker om dette. Kanskje du får billån, men til en mye dårligere/høyere rente enn andre. Spesielt om du kjøper en bil som er dyrere enn din inntekt egentlig tillater. Kanskje kan dette rettes ved at du sparer noen måneder etter at du er gjeldfri. Da demonstrerer du en viss disiplin rundt penger og hvis jeg var banksjef ville jeg lagt vekt på det når renten bestemmes. Du kan også forhandle renten etter at billånet er tatt opp (hvis det ikke er fastrentelån) og da er det større sjanse for å få den redusert hvis du har betalt i tide hver måned. Anonymkode: d957c...9b9 Skjønner. Joda, det har vært i tankene men jeg hadde egentlig vurdert bil fra et bilfirma hvor de annonserer med låst lav fastrente i noen år. En elbil. De firmaene jeg tenker på tilbyr dette, via deres samarbeidspartnere som igjen da er disse bankene. Jeg er bare veldig usikker på hva de vil vurdere, selv om bilen er i pant. Jeg tenker jo at den er deres sikkerhet. Anonymkode: bbc41...6cb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 Så du feirer at du er blitt gjeldsfri med å ta opp ny gjeld...?🙄 Anonymkode: e7491...abc
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anmerkning betyr at du må være ti års gjeldsfri( i pluss). Du kan snakke med ulike banker men de hater anmerkninger Anonymkode: 6e472...aef Nei, dette stemmer ikke. Når gjeld er betalt, så skal de bedre skåren ganske kjapt. Anonymkode: 1b01a...102 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå