Gå til innhold

Er sykdom med feber + diare alltid Covid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sykdomsfølelse, hodepine, halsvondt, muskelsmerter og lav feber (38,4), men har diare. Har ikke spist noe uvanlig, så er sikker på at det er pga. sykdom.

Er det slik at når man har diare sammen med sykdom så betyr det at det er Covid, eller kan det være annen sykdom? 

Anonymkode: e53a4...422

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har sykdomsfølelse, hodepine, halsvondt, muskelsmerter og lav feber (38,4), men har diare. Har ikke spist noe uvanlig, så er sikker på at det er pga. sykdom.

Er det slik at når man har diare sammen med sykdom så betyr det at det er Covid, eller kan det være annen sykdom? 

Når ble folk syke før Covid også så der har du vel svaret.

Anonymkode: da546...306

• Liker 9
Skrevet

Vet ikke, men toåringen her har hatt covid nå og kastet opp vanvittig mye. Kraftig diare. Redselsfullt forløp. Legen sa omikronvarianten kunne sette seg veldig i magen. 

Anonymkode: 4a530...474

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er absolutt ikke nødvendigvis Covid, nei! Vanlig sesonginfluensa kan også gi magetrøbbel.

Du får ta en test hvis du lurer.

Endret av Hedda-78
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Var folk aldri syke før 2020

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Når ble folk syke før Covid også så der har du vel svaret.

Jeg har aldri før hatt diare og feber samtidig. Derfor jeg spør😊 Hvis det kan være noe annet enn Covid, hva kan det være? Og er det sjanse for at det går over til i morgen? Det startet i natt. Har en viktig forelesning i morgen ettermiddag, men vil ikke gå hvis det er Covid. Har bestilt test på nettet men den blir ikke levert før i morgen kveld. 

Skrevet

Har du feber og diare bør du ikke gå på forelesning, uansett.

Anonymkode: 50328...2dc

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hadde alle disse symptomene med influensa a. Ble testet hos lege som sa det var vanlig å ha diare når man hadde influensa, så mulig det er det du har.

Anonymkode: a7908...242

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har aldri før hatt diare og feber samtidig. Derfor jeg spør😊 Hvis det kan være noe annet enn Covid, hva kan det være? Og er det sjanse for at det går over til i morgen? Det startet i natt. Har en viktig forelesning i morgen ettermiddag, men vil ikke gå hvis det er Covid. Har bestilt test på nettet men den blir ikke levert før i morgen kveld. 

Virus av ymse slag, inkl ulike influensavirus. Og legevakta sin favoritt her når man kommer med HØY feber og bøttevis av ulike symptomer: virus. De spesifiserer ikke nærmere inn på de mest dannsynlige kandidatene. Bare "virus, se det an, ta paracet". 

Anonymkode: 90cfd...9bb

• Liker 3
Skrevet

Omgangssyke har da alltid eksistert.

Anonymkode: 10a3a...93f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Omgangssyke

Anonymkode: caeb6...e69

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvis det ikke er Covid så er det en av de X antall andre sykdommene eller virusene som vi har hatt i mange mange år.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da vel så viktig å gå hvis det ikke er covid! Eller vil du smitte videre feberen og diareen, fordi samma det så lenge det ikke er covid?

Kan være influensa, adenovirus, osv osv. 

Syk blir en jo uansett.

Anonymkode: d442e...e27

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde definitivt ikke gått imorra, da er du skikkelig smittsomt uansett om det er covid eller noe annet. Veldig dårlig gjort mot de du potensielt smitter.

Anonymkode: c758d...9a5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ok, skjønner. Da går jeg ikke på forelesningen.
Har ikke vært så mye syk, så visste ikke helt. Har jo fått med meg at man ofte er syk bare 24 timer og at det holder med egenmelding en dag og så kan man gå på jobb neste dag. Så tenkte kanskje det kunne være noe sånt nå, og da hadde jeg kunnet gå på forelesningen. 

• Liker 1
Skrevet

Da jeg hadde covid var jeg grisedårlig i magen også. Kvalm som faen og alt jeg spiste tok sats inni magen og ut bakdøra. :ler:

Klarte så vidt å spise noe på en hel uke.. 

Skrevet

Det kan være omgangssyke. 

Anonymkode: 967bf...68e

Skrevet

Høres mer ut som Omgangssyke.

Anonymkode: 1047b...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...