Gå til innhold

Noen som har en liten hund som ikke bjeffer på alt og alle??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke rase er det, eller hva har dere gjort for å få det til?

Anonymkode: 194ac...f18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekekassen.no

Anonymkode: 73c33...f38

• Hjerte 1
Skrevet

Hva definerer du som liten?

Vi har en Shiba på 10-11 kg. Det er vel en «medium» størrelse, men jeg synes nå han er liten sammenlignet med mye annet.

Har nesten ikke hørt han bjeffe. Hvis han hører noen komme, og føler behovet for å varsle så er det som om han bjeffer «inni seg» med munnen lukket. Noen få grynt liksom.

Det er ikke noe vi har trent særlig mye på, det er vel bare en rolig rase. 

Anonymkode: 1ce48...495

• Hjerte 1
Skrevet

Har en bichon frise. Han bjeffer, men ganske lite. Han er en rolig og tålmodig liten fyr. 

Han bjeffer når noen banker på døra og på enkelte andre hunder, ellers er han stort sett stille. 

Anonymkode: 20329...b2d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva definerer du som liten?

Vi har en Shiba på 10-11 kg. Det er vel en «medium» størrelse, men jeg synes nå han er liten sammenlignet med mye annet.

Har nesten ikke hørt han bjeffe. Hvis han hører noen komme, og føler behovet for å varsle så er det som om han bjeffer «inni seg» med munnen lukket. Noen få grynt liksom.

Det er ikke noe vi har trent særlig mye på, det er vel bare en rolig rase. 

Anonymkode: 1ce48...495

Joda, 10-12 kg er også «liten» i mine øyne😊

Takk for tips❤️ Jeg er bare vant med store hunder som ikke bjeffer, men bortimot alle små hunder jeg treffer bjeffer😩 Har ikke helse til stor hund lenger.

ts

Skrevet

Mange små hunder er avlet for å varsle, men ikke alle. 

Noen raser bjeffer lite av natur, som shiba og whippet. 

Anonymkode: 43f89...acd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange små hunder er avlet for å varsle, men ikke alle. 

Noen raser bjeffer lite av natur, som shiba og whippet. 

Morsomt. Naboene mine har shiba og den bjeffer nærmest konstant. Er det utypisk for rasen altså? 

Skrevet

Jeg har en Labrador (stor hund) som bjeffer og knurrer mye. Poeng: rase sier ikke alt.

Anonymkode: 721c6...df4

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Morsomt. Naboene mine har shiba og den bjeffer nærmest konstant. Er det utypisk for rasen altså? 

Ja, de er kjent for å bjeffe lite i forhold til mange andre raser. Det er selvfølgelig variasjon der som i alle andre raser

Skrevet

Jeg har en Labrador (stor hund) som bjeffer og knurrer mye. Poeng: rase sier ikke alt.

Anonymkode: 721c6...df4

Fullt klar over dette.

ts

Skrevet

Har en cavalier spaniel, kan faktisk ikke husket sist gang hun bjeffet, var vel kanskje i fjor en gang

Anonymkode: 92552...18e

Skrevet

Har en cavalier spaniel, kan faktisk ikke husket sist gang hun bjeffet, var vel kanskje i fjor en gang

Anonymkode: 92552...18e

Den har kanskje så vondt så den ikke orker å bjeffe. 

Anonymkode: 3a68d...ccd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har mellompuddel. Bjeffer hvis han er redd og engstelig, ellers ikke. Og redselen for ting har vi jobbet med siden han har liten, så nå er det sjelden han bjeffer i det daglige. 

Anonymkode: 8c413...9b0

Skrevet

Jeg har også en Shiba som bjeffer lite.

Anonymkode: c94ec...d70

Skrevet

Har Cocker Spaniel. Han bjeffer av og til når det ringer på. Han bjeffer også når han møter enkelte andre hunder som han kjenner fra før, og som har bjeffet på ham tidligere (han bærer tydeligvis nag 😆). Utenom dette er det sjelden bråk.

Anonymkode: 10b3f...ef8

• Hjerte 1
Skrevet

Aldri møtt en liten hund som ikke bjeffer på alt og alle😅 Kan ikke en gang gå til skolen "i fred" i nabolaget om noen er ute med en liten hund, den bjeffer garantert. Slitsomt med små hunder 🙈

Anonymkode: dad97...ad3

Skrevet

Det er individuelt. Har 2 pomeranian. En bjeffer og varsler, en gjør ikke det. De bare er sånn. Jeg har minimalt med bjeffing fordi jeg ikke roper "nei! Fy!", når de bjeffer. Jeg ber dem om å sitt, også får de ros og godbit. Da lærer de å sitte i stede for å bjeffe. Det nytter ikke å si nei og korrigere dårlig adferd, uten å vise dem hva du ønsker fra dem og gir de ros for det. Det er elementær hundeoppdragelse. Har ingenting med rase å gjøre. 

Det at noen hunder varsler mer av natur, gjør at terskelen for å varsle med bjeffing er høyere enn hos andre raser. Men det er ingen selvfølge at en varsler bjeffer, slik som med min pomeranian. For de som ikke vet det, pomeranian er en varsler av natur. 

Men, det vil alltid være noe lyd i han ene, for han er bare sånn. Men jeg lærer han å boffe lavt med innestemme og å sitte, i stede for å gaule mot døren i en halvtime. Han er 10 mnd og lærer fortsatt. Han andre har jeg aldri behøvd å gjøre noe med, for han bare er stille av seg selv.

Har hatt 2 chihuahua som ikke bjeffet de første årene. Han ene ble bjeffete mot andre hunder etter å ha blitt angrepet av en annen hund. Det var da nervøsitet og frykt, ikke fordi han var en bjeffete hund. Han andre bjeffet ikke, bortsett fra i fryktperioder i valpestadiet og da trente vi på det.

Anonymkode: 0fa52...688

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har selv og vet om andre som har Yorkshire terrier som ikke bjeffer. 
Husk at det er ikke bare rasen som avgjør om en hund bjeffer, det handler også om oppdragelsen og hva eier tillater. 
Ingen raser er garantert bjeffefri, men noen har det mer i genene enn andre. 

Anonymkode: 0368a...699

Skrevet

Har en chihuahua på 11 år. Kjempesnill og bjeffer nesten aldri. Eneste gangene hun bjeffer er hvis vi er hjemme og noen hun ikke aner hvem er plutselig kommer inn i huset. Da skal hun sikkert advare oss mot personen som er fremmed for henne og "beskytte" oss litt. 

Anonymkode: dd48c...d42

Skrevet

Har to terriere på under 10 kg som aldri bjeffer på andre hunder, heller ikke de som utagerer når vi går forbi på tur. Det kan komme litt lyd fra han ene når det ringer på, men det er bare i noen sekunder. 

Har ikke gjort så mye, annet enn kanskje kontakttrening ved passeringer når de har vært små, de har heller aldri hilst på alt og alle og har da heller ikke en forventning om å hilse. 

Anonymkode: 5c7b4...205

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...