Gå til innhold

Storm til beavær - valper og dotrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et hjertesukk. 

Det gikk så bra med å døtrene valpen på 11 uker. Mange dager har vi ikke uhell, noen ganger ett. Jeg er veldig aktiv på å ta henne ut. Hun har ikke begynt å gi beskjed om at hun vil ut selv. 

Men nå har det først blitt masse regn og sørpe og nå er det storm. I dag har jeg ikke kunnet ta henne ut langs veien, for hun blåser bort og blir redd. Har plassert henne på plattingen. Men hun går ikke på do der med mindre hun må svært mye, men egentlig selv ikke da. Hun har bæsjet der to ganger i dag, men tre ganger har hun nå tisset inne for hun holder seg ute. Og hun synes været er skummelt. 

Håper ikke dagen i dag og kanskje i morgen ødelegger all jobben vi har gjort. Men at det fortsetter der vi slapp når været er bedre. 

Flere som sliter med sine valper i stormen? 

Anonymkode: c22a6...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde et tilsvarende problem da min valp var like gammel bortsett fra at det dreide seg om ekstrem kulde, men det gikk helt fint! Med andre ord ikke noe jeg ville ha tenkt så mye på :)

• Liker 1
Skrevet
Leo skrev (31 minutter siden):

Jeg hadde et tilsvarende problem da min valp var like gammel bortsett fra at det dreide seg om ekstrem kulde, men det gikk helt fint! Med andre ord ikke noe jeg ville ha tenkt så mye på :)

Selv om hun nå bare vil tisse inne? Ødelegger det ikke for den framgangen vi hadde? Skal jeg fortsette å ta henne ut eller bare la henne holde på i dag? Skal i hvert fall bli litt bedre i morgen. Men om det er bra nok til at hun vil være ute vet jeg ikke.

Skrevet

Det vil ikke ødelegge. Hun er bare 11 uker.

Om oppdretter brukte avispapir eller noe annet underlag når valpene var der, kan du forsøke å legge det på plattingen eller rett innenfor døra om hun er redd for været.

Anonymkode: a8021...279

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selv om hun nå bare vil tisse inne? Ødelegger det ikke for den framgangen vi hadde? Skal jeg fortsette å ta henne ut eller bare la henne holde på i dag? Skal i hvert fall bli litt bedre i morgen. Men om det er bra nok til at hun vil være ute vet jeg ikke.

Av og til kan man ikke velge, som når det er 35 minusgrader eller blåser orkan, så da må man neste bare la det stå til. Vi brukte et gammelt håndkle med søppelsekk under ved døren og så begynte vi å gå helt ut igjen når den verste kulden ga seg. Merket ingen forskjell før og etter og renslig ble hun. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det vil ikke ødelegge. Hun er bare 11 uker.

Om oppdretter brukte avispapir eller noe annet underlag når valpene var der, kan du forsøke å legge det på plattingen eller rett innenfor døra om hun er redd for været.

Anonymkode: a8021...279

Har lagt et tissekladd på gulvet, men hun bare leker med det og tisser ved siden av. Fikk henne til å tisse på plattingen i stad, men det brukte vi lang tid på. Stoppet henne flere ganger når hun holdt på å sette seg ned. Så fikk hun masse ros og godbit så klart. 

Leo skrev (3 minutter siden):

Av og til kan man ikke velge, som når det er 35 minusgrader eller blåser orkan, så da må man neste bare la det stå til. Vi brukte et gammelt håndkle med søppelsekk under ved døren og så begynte vi å gå helt ut igjen når den verste kulden ga seg. Merket ingen forskjell før og etter og renslig ble hun. 

Nei det er sant det. Håper på bedre vær snart. Bare det ikke har skremt henne sånn at vi må bruke masse tid på å gjøre ute trygt igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...