AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Butikk som selger vintage vesker. Hvis noen kan noe om kjøpsloven, vennligst kommenter. Anbefaler alle og ikke handle der. Jeg snakket med de om jeg veske jeg ville de skulle få tak i. De fant den og jeg sa vi må ha avtale om at jeg får den for da selger jeg mine andre to chaneler raskt og billigere for og ha råd til den ene chanelen de hadde. Det var i orden og vi hadde avtale på det. Så når de mottok vesken overførte jeg alle pengene. Og fikk ordrebekreftelse og kvittering. Så spurte de om de skulle sende og jeg sa ja. Senere på kvelden hadde de ikke sendt og ikke dagen etter, så jeg måtte bytte adresse siden den da ikke ville rekke og komme fram den dagen søsteren min kunne hete. (Er syk og ligger på sykehjem så får ikke hentet selv) Men da de fikk den andre adressen hevet de kjøpet og sa de ikke orket mere, og at de selger den til noen andre😳 jeg sa nei jeg har gledet meg i to uker og har solgt de andre kun for ha råd til denne. De sa de hevet kjøpet for jeg nektet betale frakt. Dette stemmer ikke, da dee sa de kunne spandere frakt så det er ikke sant OG jeg har alt skriftelig, takk og lov. Vi tok kontakt med forbrukerrådet som så igjennom meldinger og mente dette var ulovelig heving av kjøp, men at sakstiden deres er 4 mnd, de skal uten tvil opprette sak og jeg har heldigvis alt skriftelig. Er det noen her som kan om lover og regler angående kjøpsloven? De overførte pengene tilbake så det er i orden. Men de hevet er bindende kjøp og det har jeg tapt mye på. Noe som kan hjelpe meg? Hvordan få justice i dette? setter pris på svar🤍 Anonymkode: 5f7ea...2d4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Først og fremst må du vite at du skal forholde deg til FORBRUKERKJØPSLOVEN, ikke kjøpsloven. Anonymkode: 8ad54...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå