Gå til innhold

Når slutter man å kjøpe gave til barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I min familie er det vanlig at vi slutter med gave til barn da de er konfirmert/har nådd konfirmasjonsalder. Vi har ganske mange nieser og nevøer, så det har passet oss utmerket.

Eldste datteren til en av mine nærmeste venninner konfirmerte seg i 2023. Hun fikk julegave og bursdagsgave det året, men i fjor fortalte jeg at det var stopp. Jenta fikk bursdagsgave siden dagen ble feiret (det er jo naturlig), men det ble ingen julegave. Jeg tror jenta selv forsto det godt, men min venninne syntes at det var fryktelig urettferdig, spesielt siden minstemann fikk (yngste er 9 år, og er også mitt fadderbarn). Hun syntes at jeg enten får gi til begge eller ingen, og da slutter hun også å kjøpe til mine to (5 og 8 år, hun er fadder til eldste).

For meg er det ingen krise om barna mine ikke får gaver derfra, men syns det er litt trist at det her skulle bli en større ting enn jeg antok. Jeg hadde håpet at det med gavekjøp ville dø litt naturlig ut da de blir eldre, men det virker jo ikke sånn. Det er jo ikke store greia om jeg kjøper et toalettsett eller ei bok, men føles så skjeivt da vi ikke kjøper til nieser og nevøer (kun om bursdager blir feiret med selskap).

Er jeg urettferdig? Bør jeg bare kjøpe gave videre?

Anonymkode: 478ad...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg forklart at dere har denne ordningen overfor nieser og nevøer også, så du er redd for at det kan bli urettferdig dersom det blir gjort forskjell. Dersom hun sier at hun stopper å kjøpe gave til dine barn, så hadde jeg svart at det er helt ok, vi kan jo bare droppe hele gavestyret 😉 Så kjøper du ikke lenger til noen av hennes barn, og hun slipper å tenke på gaver til dine. 

Endret av sommerkroppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...