Gå til innhold

Vi har ikke sex lenger, er forholdet dømt til å mislykkes?te

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre andres erfaringer. 

Vi er ca 40 år, vært sammen i ca 10 år. 2 små barn. Aldri vært sex som har holdt oss sammen, og var ikke en sterk seksuell kjemi som gjorde at vi valgte hverandre. 

Vært lite søvn på begge de siste årene pga små barn , og vi har delt oss ; der vi har hatt ansvar for hvert vårt barn på natta og dermed ikke sovet sammen på lenge. Ikke noe stort savn for hverken han eller meg 

Har det fint sammen, mye humor, gode samtaler og fungerer bra som familie - jeg føler vi har det bedre sammen , enn jeg tror vi ville hatt hver for oss (snakker for meg selv), og det gjelder også barna. 

Jeg har ikke merket at jeg trekker mot andre, det samme er jeg så sikker man kan føle seg, også gjelder for ham

Likevel kan jeg kjenne usikkerheten smyger seg på når jeg leser om at sex-løse forhold er dømt nedenom og hjem. 

Jeg har vært i forhold der sex var omtrent den eneste basisen vi hadde - og det gikk til et punkt ; men så ble det lilsom «tomt». 

Har alle mye sex; år etter år; eller begrenser det seg etterhvert som man ikke minst blir eldre sammen ?

Anonymkode: e42d5...2a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke mengden sex i seg selv som avgjør om man er fornøyd med sexlivet eller om det kommer til å påvirke forholdet, poenget er hvorvidt dere begge er fornøyde. Hvis begge to føler at dere har det bra sammen så er mengden sex uvesentlig, men om den ene ønsker mer/mindre har dere et problem. Det er viktig å snakke med hverandre og finne ut av slike ting. Slike artikler om at sexløse forhold går dunken har vanligvis som premiss at det er en ubalanse i form av at partene ikke er på samme nivå hva gjelder sexlyst, og ubalanse kan fort bli et problem i et forhold, men det virker jo ikke som om det er der dere er. 

Jeg tenker at forhold er like ulike som mennesker. Noen har alltid mye sex selv etter årevis sammen, for noen dabber det av og for noen tar det seg opp. Hvor mye sex alle andre har er uansett ikke viktig, det viktige er at dere to er fornøyde. :) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Vi har ikke sex lenger, og vi har det kjempefint sammen. Nærmer oss 50 begge to. Det er så travelt i livene våre, vi har ett barn som har en diagnose som gjør oss fullstendig utmattet, men jeg opplever at vi er hverandres klippe i livet, har aldri kranglet, er bestevenner, men sex, det har jeg ikke lyst på rett og slett, og han tar heldigvis aldri initiativ heller. Vi finner på masse sammen, reiser på storbyferie et par ganger i året når vi får barnevakt, , går ut på kino/pubtur/teater etc oftere enn noen andre jeg kjenner, så det står ikke på det. :)

Anonymkode: 8f450...570

• Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil gjerne høre andres erfaringer. 

Vi er ca 40 år, vært sammen i ca 10 år. 2 små barn. Aldri vært sex som har holdt oss sammen, og var ikke en sterk seksuell kjemi som gjorde at vi valgte hverandre. 

Vært lite søvn på begge de siste årene pga små barn , og vi har delt oss ; der vi har hatt ansvar for hvert vårt barn på natta og dermed ikke sovet sammen på lenge. Ikke noe stort savn for hverken han eller meg 

Har det fint sammen, mye humor, gode samtaler og fungerer bra som familie - jeg føler vi har det bedre sammen , enn jeg tror vi ville hatt hver for oss (snakker for meg selv), og det gjelder også barna. 

Jeg har ikke merket at jeg trekker mot andre, det samme er jeg så sikker man kan føle seg, også gjelder for ham

Likevel kan jeg kjenne usikkerheten smyger seg på når jeg leser om at sex-løse forhold er dømt nedenom og hjem. 

Jeg har vært i forhold der sex var omtrent den eneste basisen vi hadde - og det gikk til et punkt ; men så ble det lilsom «tomt». 

Har alle mye sex; år etter år; eller begrenser det seg etterhvert som man ikke minst blir eldre sammen ?

Nei dere er ikke dømt til å misslykkes.

Det er mange som kan nikke gjennkjennende til det du skriver.

Alle er selvfølgelig ikke avhengige av et aktivt seksualliv for å trives og ha det bra.

For meg personlig er sex underordnet mye annet. Jeg er overhode ikke avhengig av sex for at forholdet skal være bra.

mann

Anonymkode: 1201d...d76

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Arkana skrev (3 timer siden):

Det er jo ikke mengden sex i seg selv som avgjør om man er fornøyd med sexlivet eller om det kommer til å påvirke forholdet, poenget er hvorvidt dere begge er fornøyde. Hvis begge to føler at dere har det bra sammen så er mengden sex uvesentlig, men om den ene ønsker mer/mindre har dere et problem. Det er viktig å snakke med hverandre og finne ut av slike ting. Slike artikler om at sexløse forhold går dunken har vanligvis som premiss at det er en ubalanse i form av at partene ikke er på samme nivå hva gjelder sexlyst, og ubalanse kan fort bli et problem i et forhold, men det virker jo ikke som om det er der dere er. 

Jeg tenker at forhold er like ulike som mennesker. Noen har alltid mye sex selv etter årevis sammen, for noen dabber det av og for noen tar det seg opp. Hvor mye sex alle andre har er uansett ikke viktig, det viktige er at dere to er fornøyde. :) 

Nettop. Kompabilitet er nøkkelen. Om man er kompatible, så spiller det ingen rolle om man har sex en gang for dagen eller en gang i året.

Anonymkode: 1201d...d76

• Liker 5
Skrevet

Ikke gjør det til ett problem hvis ikke det er ett problem. Vi har ikke sex vi heller men vi lever utrolig godt sammen som par allikevel.

Anonymkode: 75c71...a25

• Liker 4
Skrevet

Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, og alder. Vi har det også veldig fint sammen som familie. Mye kjærlighet, tulling, smil og latter. Godt samarbeid, god fordeling om huslige ting og barna. Vi har sex kanskje 2. eller 3. hver mnd. Har ikke noe spesielt behov for det. Vi prøver å mer holde rundt hverandre og kysse jevnlig. Det er også fint. Og bra for barna å se at vi er glad i hverandre. Men vi har ingen planer om skillsmisse😉. Det er faktisk lov å leve livet sammen uten så mye sex. Så lenge begge synes det er ok.

Anonymkode: 9df4f...dff

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

De har sex andre steder som partneren ikke vet. Onlyfans, tinder, prostituerte. Menn som ikke har sex med kona har sex og sexter med andre. Menn må ha kvinner, hele tiden. De får i pose og sekk om kona hjemme ikke vil. 

Anonymkode: 81c54...f0f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For oss hadde det fungert dårlig, da jeg liker å ha sex flere ganger i uken, og hadde syns det var leit om mannen ikke hadde hatt lyst på meg. Men vi er heldigvis like.. 

Men om det funker for dere, så er det jo ikke noe å lage problemer av.

Anonymkode: 64b64...222

Skrevet

Har dere ikke noe sex i det hele tatt?

Skrevet

Uten intimitet så er det vel ikke et kjæreste/kjærlighetsforhold? Dere har et godt vennskap,men holder det? Hva sier mannen din? Har ikke han noe savn etter nærhet og sex heller?

Anonymkode: 85d40...293

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner meg igjen.. Vi har vært sammen i femten år, flere barn. Sexlivet har aldri vært en stor del av livet vårt, men vi hadde et. De siste tre åra har det vært helt fraværende. Vi har snakket mye om det. At begge egentlig vil, men vi sliter med å ta opp tråden igjen. Vi har et godt samliv utenom det, og vårt forhold er ikke misslykket 😊

Anonymkode: 1e678...737

Skrevet

Nei absolutt ikke dødsdømt.. 

Sex er det siste både jeg og mannen tenker på..  Små barn, hus,hjem, familie, sykdom, helse, våkennetter, bleier, tenner etc tar på.. 

Man kan fint være kjærlig og omsorgsfull mot hverandre uten sex. Stiller seg noe vanskeligere selvsagt dersom den ene parten savner seksuell kontakt mer enn den andre. 

Anonymkode: d723c...2ab

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Uten intimitet så er det vel ikke et kjæreste/kjærlighetsforhold? Dere har et godt vennskap,men holder det? Hva sier mannen din? Har ikke han noe savn etter nærhet og sex heller?

Anonymkode: 85d40...293

Hvem har bestemt at sex er det som gjør det til et forhold? 

Anonymkode: ac57f...462

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De har sex andre steder som partneren ikke vet. Onlyfans, tinder, prostituerte. Menn som ikke har sex med kona har sex og sexter med andre. Menn må ha kvinner, hele tiden. De får i pose og sekk om kona hjemme ikke vil. 

Anonymkode: 81c54...f0f

Menn kan gjøre dette uavhengig av hvor mye sex de får hjemme. Det handler om hvordan mannen er, ikke noe annet. 

Anonymkode: 90fa1...4b7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, ikke dødsdømt. Det kommer bare an på hva man er enige om og at man har akseptert og slått seg til ro med at det er sånn. 
Mannen og jeg hadde sex de første 2,5 år vi var sammen. Nå er det +20 og vi er fremdeles gift og er gode venner og ingen gnisninger om noen ting. Det er viktig. 
Vi har heller ingen fysisk kontakt i det hele tatt. Går helt fint. Begge er fornøyd med sånn det er nå. 

Anonymkode: 98785...553

Skrevet

Kjenner en som levde i et slikt forhold, alt vel i flere år. Inntil han falt pladask for en kollega..

Anonymkode: 9f9ca...599

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem har bestemt at sex er det som gjør det til et forhold? 

Akkurat dette har jeg lurt på og. Jeg ser folk hevder det, men hvorfor har sexen definisjonsmakten? Hvis alt annet fungerer fint og ingen av de savner sexen, er de vel et par like godt som alle andre?

Vi er for øvrig akkurat som dere, ts. Det er 6 måneder siden sist nå. Men det er okei. Ingen av oss savner det vi fungerer fint ellers. Jeg ser her inne at folk mener vi bør bryte, men hvorfor det?

Anonymkode: 6ac94...dfa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat dette har jeg lurt på og. Jeg ser folk hevder det, men hvorfor har sexen definisjonsmakten? Hvis alt annet fungerer fint og ingen av de savner sexen, er de vel et par like godt som alle andre?

Vi er for øvrig akkurat som dere, ts. Det er 6 måneder siden sist nå. Men det er okei. Ingen av oss savner det vi fungerer fint ellers. Jeg ser her inne at folk mener vi bør bryte, men hvorfor det?

Anonymkode: 6ac94...dfa

Det har blitt en slags forventning om at man må ha sex, ellers kan man bare slå opp. Det kan gå både 3 og 4 mnd mellom hver gang jeg og samboeren har sex, men plutselig kan vi ha sex 3 ganger på en uke. Det går veldig opp og ned ut fra livssituasjonen vår, og det plager ingen av oss. 

• Liker 2
Skrevet

Takk for mange kloke svar. 

Må bare understreke at jeg tenker på par som har vært sammen i mange år her (ikke de som evt har byttet partner - da vil naturlig nok sexlivet få en løft..) som gjerne har levd et livsløp med forelskelse , bli kjærester, flytte sammen, få barn med alt det innebærer.  Om det da er naturlig å alltid være på samme stadie eller om forholdet også kan utvikle og overleve godt ved at sex ikke lenger er like sentralt. 

Dette i lys av artikler og tråder hvor man får inntrykk av at sexlivet skal holde seg stabilt over hele livet

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...