AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Jeg er kanskje litt godt vant fra tidligere. Både familie og tidligere kjæreste har pleid å overraske med en liten oppmerksomhet når jeg har vært syk, og jeg har gjort det samme til de. Liker å overraske og glede, og liker å bli overrasket på samme måte, sånne små gester gjør at man kjenner på god og varm omtanke. Det skal så lite til, Freja hjertesjokolader, eller et blad av noe slag, eller en liten bukett kanskje. Jeg har ny kjæreste nå, og han har ikke stikket innom meg med noen overraskelse nå når jeg har vært syk. Jeg må innrømme at jeg blir litt skuffet. Han har heller ikke ringt meg én eneste gang denne uken jeg har vært syk. Han sender meldinger da, spør hvordan det går, og skriver at han håper jeg snart blir frisk. Så litt omtanke er der, men bare på et helt minimum. Hvordan er deres kjæreste? Anonymkode: e5548...202 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Hadde jeg vært deg, ville jeg vært i fred. Meldinger er ok, men ikke kom med sjokolade eller blomster. Er jeg syk, vil jeg være i fred. Men nå vet jeg ikke hva som feiler deg, er forskjell på influensa og beinbrudd Hva med å snakke med kjæresten din og fortelle hva slags forventninger du har i et forhold? Anonymkode: 68353...4bf 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 Han tar kontakt og spør, det er bra. Men du vet jo at vi er ulike, og kanskje han tenker at han ikke vil være påtrengende når du er syk, og heller sjekker temperaturen med tekstmeldinger. Eller så er han ikke på den empatiske varme siden. Hvor gamle er dere forresten? Jeg er sånn som kommer med mat og oppmuntring til partnere når de er dårlige, jeg kan lage noe lite eller middag om de ønsker, og ta med en godis eller noe, de har som regel gjort det samme når jeg gjorde det først Anonymkode: fff79...4f1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde jeg vært deg, ville jeg vært i fred. Meldinger er ok, men ikke kom med sjokolade eller blomster. Er jeg syk, vil jeg være i fred. Men nå vet jeg ikke hva som feiler deg, er forskjell på influensa og beinbrudd Hva med å snakke med kjæresten din og fortelle hva slags forventninger du har i et forhold? Anonymkode: 68353...4bf Du har rett i at vi mennesker er forskjellige, og vi er visst veldig ulike på dette med å vise empati og omtanke. Har sett det i andre situasjoner også😕 Anonymkode: e5548...202
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Folk er ulike! Ditt kjærlighetsspråk er kanskje gaver? Hvis jeg var skikkelig syk, så hadde jeg satt veldig pris på å få noen oppmuntrende meldinger fra kjæresten. Telefonsamtaler og besøk hadde jeg syns var slitsomt. Tenk at han gir deg det han selv ønsker seg i samme situasjon. Hvis du vil ha noe annet enn det du får, så må du rett og slett si det til ham. Og les deg opp på kjærlighetsspråk. Anonymkode: 900b1...b20 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er sånn som kommer med mat og oppmuntring til partnere når de er dårlige, jeg kan lage noe lite eller middag om de ønsker, og ta med en godis eller noe, de har som regel gjort det samme når jeg gjorde det først Sånn er jeg også. Når han er syk, så skal jeg gjøre nettopp det. Kanskje det er håp om at han tar etter meg ved neste anledning? Jeg syns det er så viktig med de gestene, for å føle seg elsket og tatt vare på❤️ Anonymkode: e5548...202
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har rett i at vi mennesker er forskjellige, og vi er visst veldig ulike på dette med å vise empati og omtanke. Har sett det i andre situasjoner også😕 Anonymkode: e5548...202 Jeg er ikke noe omsorgsperson, vet ikke hvorfor, men det faller ikke naturlig for meg. Men jeg er ikke slem eller ufin mot andre, føler du at kjæresten din ikke er omtenksom nok i andre situasjoner også, ville jeg kanskje revurdert forholdet. Vi er forskjellige ja, men vi skal være snille med hverandre for det ❤️ Anonymkode: 68353...4bf
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er ikke noe omsorgsperson, vet ikke hvorfor, men det faller ikke naturlig for meg. Men jeg er ikke slem eller ufin mot andre, føler du at kjæresten din ikke er omtenksom nok i andre situasjoner også, ville jeg kanskje revurdert forholdet. Vi er forskjellige ja, men vi skal være snille med hverandre for det ❤️ Anonymkode: 68353...4bf Han er jo ikke slem med meg, han er generelt en snill fyr som mener vel, men viser lite omtanke og empati. Og jeg trenger det i et forhold, jeg trenger at omtanke, omsorg og empati skal gå begge veier. Anonymkode: e5548...202
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #9 Skrevet 29. januar 2024 Hvis du alltid har fått en oppmerksomhet ved sykdom var det vel ikke så overraskende mer. Nå er du overrasket, se positivt på det 😄 Anonymkode: de76a...375 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #10 Skrevet 29. januar 2024 Jeg hater, virkelig hater, å få besøk når jeg er syk... Jeg åpner ikke døra heller, hvis det ikke er noe veldig viktig, som er varslet på forhånd. Så hadde typen kommet hit, så hadde han blitt blankt avvist. Jeg vil ikke ha verken mat, godteri eller blomster på døra, jeg vil ligge på sofaen å synes synd på meg selv alene. For meg er det veldig lite omtanke i å dra på besøk til noen som er syk, med mindre de har ytret ett ønske om besøk. Anonymkode: 9eb84...57d 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #11 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er kanskje litt godt vant fra tidligere. Både familie og tidligere kjæreste har pleid å overraske med en liten oppmerksomhet når jeg har vært syk, og jeg har gjort det samme til de. Liker å overraske og glede, og liker å bli overrasket på samme måte, sånne små gester gjør at man kjenner på god og varm omtanke. Det skal så lite til, Freja hjertesjokolader, eller et blad av noe slag, eller en liten bukett kanskje. Jeg har ny kjæreste nå, og han har ikke stikket innom meg med noen overraskelse nå når jeg har vært syk. Jeg må innrømme at jeg blir litt skuffet. Han har heller ikke ringt meg én eneste gang denne uken jeg har vært syk. Han sender meldinger da, spør hvordan det går, og skriver at han håper jeg snart blir frisk. Så litt omtanke er der, men bare på et helt minimum. Hvordan er deres kjæreste? Anonymkode: e5548...202 Jeg forbinder sånt du prater om med gaver til folk innlagt på sykehus. Aldri vant med fra hvilken familie eller venner når man bare er syk hjemme hos seg selv. Og har hverken gitt eller fått når en av oss har vært syk. Har spurt om han trengte mat da. Iblant handler familien min mat for meg når jeg er syk, feks under pandemien. Jeg er heller ikke glad i besøk når jeg er syk. Anonymkode: b8784...459 3 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #12 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg hater, virkelig hater, å få besøk når jeg er syk... Jeg åpner ikke døra heller, hvis det ikke er noe veldig viktig, som er varslet på forhånd. Så hadde typen kommet hit, så hadde han blitt blankt avvist. Jeg vil ikke ha verken mat, godteri eller blomster på døra, jeg vil ligge på sofaen å synes synd på meg selv alene. For meg er det veldig lite omtanke i å dra på besøk til noen som er syk, med mindre de har ytret ett ønske om besøk. Anonymkode: 9eb84...57d Man trenger ikke dra på besøk, jeg vil jo uansett ikke smitte folk, men jeg har pleid å sette sånt utenfor døra, også ringe og si at det står en liten overraskelse utenfor døra. Sånn har jeg gjort det, og sånn har familien min gjort det til meg. Eksen kunne ringe på og levere på døra, men sa alltid fra om at han kom på forhånd, og at han bare skulle levere. Anonymkode: e5548...202
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #13 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg forbinder sånt du prater om med gaver til folk innlagt på sykehus. Aldri vant med fra hvilken familie eller venner når man bare er syk hjemme hos seg selv. Og har hverken gitt eller fått når en av oss har vært syk. Har spurt om han trengte mat da. Iblant handler familien min mat for meg når jeg er syk, feks under pandemien. Jeg er heller ikke glad i besøk når jeg er syk. Anonymkode: b8784...459 Det er nok ulike praksiser da. Sånt er veldig vanlig i min familie og blant nære venner. Anonymkode: e5548...202
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #14 Skrevet 29. januar 2024 Da jeg var liten og gikk på barneskolen, så fikk jeg jo gaver og oppmerksomhet, ved feks kusma og røde hunder..... og i voksen alder at familien/kjæreste har handlet mat og hentet medisiner for meg.......ellers foretrekker jeg å være helt alene, uten forstyrrelser, utenom en liten sms/telefon. Det er nesten så jeg synes synd på disse mennene som har kjærester som forventet gaver, ved den minste forkjølelse, halsbetennelse osv Anonymkode: fff1b...a46 3 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #15 Skrevet 29. januar 2024 Haha, jeg hadde aldri gjettet at en syk partner kunne komme til å forvente gaver. Jeg stiller gjerne opp med ærend, hvis en syk venn eller kjæreste trenger noe fra butikken etc, men kunne ikke falle meg inn å kombinere influensa med en bukett blomster, liksom. Kjæresten min har vært veldig oppmerksom med meldinger når jeg har vært syk. Jeg synes det er veldig koselig at han spør om oppdateringer om hvordan jeg har det, og sender noen støttende ord. Da føler jeg meg sett og ivaretatt. Men ville føltes rart å få gaver. Det henger sikkert sammen med kjærlighetsspråk også, men kanskje like mye kultur. Jeg tror ikke det er så vanlig for voksne å få gaver når man ligger hjemme med forkjølelse. I hvert fall har ikke jeg hørt om det før. Anonymkode: 50aff...738 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #16 Skrevet 29. januar 2024 Kommer an på hvordan syk man er. Hadde ikke forventet blomster eller sjokolade om jeg var forkjøla eller lå med influensa et par dager. Da ville jeg vært i fred og ligget og sett på serier og slappet av. Hadde jeg knekt en fot eller fått kreft og var syk over lengre tid hadde jeg selvsagt syntes det hadde vært koselig med besøk og gjerne en liten oppmerksomhet. Anonymkode: 91d11...978
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 Altså, han viser jo omtanke med å sende meldinger. At han ikke har vokst opp med at det er vanlig å gi gaver og blomster til de syke, er helt normalt. At du ønsker det må du si til han. Han er ikke synsk. Og dette har overhodet ikke noe med empati å gjøre. Anonymkode: 395b0...f0c 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #18 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis du alltid har fått en oppmerksomhet ved sykdom var det vel ikke så overraskende mer. Nå er du overrasket, se positivt på det 😄 Anonymkode: de76a...375 Nå lo jeg godt 😂😂😂 Jeg er ikke vant med å få gaver når jeg er syk, det var noe jeg fikk når jeg var barn og innlagt på sykehus men aldri som voksen. Faktisk fikk jeg kjeft hvis jeg var syk i mitt første ekteskap, jeg ble syk med vilje må man vite. Nå er jeg gift på nytt med verdens mest omtenksomme mann, han kjøper ikke gaver men passer veldig godt på meg og det holder for meg. Anonymkode: 6a982...994 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Skrevet 30. januar 2024 Det er vel du som er vant med en litt avvikende praksis, ts… Kjøper ikke en gang gaver til egne barn om de er syke. Det er ikke fordi jeg ikke kunne gått i døden for dem, om så var. Anonymkode: a53c5...7ec 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #20 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er vel du som er vant med en litt avvikende praksis, ts… Ja jeg begynner å lure på det jeg også. Greit å finne ut av. Jeg elsker å overraske kjæreste, nær familie og venner med oppmuntrende overraskelser når de er syke, og skjønner nå at jeg har vært veldig heldig som har opplevd dette selv også. Anonymkode: e5548...202
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå