AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Feberen er borte nå, bare masse snørr og hoste som henger igjen. Ikke klar for bhg enda. Hadde lege til å se på barnet, fant ut at det var et litt kraftig virus og måtte bare gå sin gang. Nå har både jeg og faren til barnet blitt syke, rett etter barnet begynner å bli frisk. I forrige uke brukte jeg 3 sykt barn dager. I går begynte jeg å få feber og skjønte at nå blir jeg syk. Dro til privat lege på kvelden og fikk sykemelding i tre dager. Tviler sterkt på at jeg blir frisk innen da. Er så fortvilet over at jeg snart har vært to uker borte fra jobb, andre må ta mine oppgaver. Både meg og samboer er syke og må bytte på her, for barnet begynner bli rastløs og energisk. Føler nesten man kollapser når man har hatt en uke uten søvn, så blir kraftig febersyk selv og ikke kommer seg på jobb. Har noen opplevd noe lignende? Følte dere på fortvilelse? Jeg føler meg helt nedpsyket akkurat nå. Og jobben henger over meg og er en ekstra belastning. Men hva skal jeg gjøre? Anonymkode: edb6e...a2e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Bare å legge fra seg skyldfølelse og fortvilelse, du kan faktisk ikke gjøre noe med sykdom! Slet lenge sjøl med det klassiske flink-pike fenomenet, men altså man må bare ta innover seg at sykdom er utenfor din kontroll og at du ikke kan gjøre noe utover hvile. Anonymkode: f6478...9c5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 Ja. Vi opplevde dette med vår mellomste. Hadde først en periode der han hadde feber i 11 dager før jeg selv ble syk med influensa en uke. Etter det var vi begge mindre motstandsdyktige og var ofte syke en lang periode. Hadde det ikke vært for doble sykt barn dager under koronaperioden hadde jeg brukt opp de før mars det året. Vi med 3 barn har vanligvis 15 dager hver i året. Landet på 29 sykt barn dager det året🫣 Pluss egen sykdom oppå det. Huff. Men det er ikke noe å gjøre med det. Feber og oppkast/feber må man nesten være hjemme med. Anonymkode: ebe6b...2c6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Dette kan du ikke gjøre noe med. Senk skuldrene! Dere blir friske til slutt. Anonymkode: f00d9...c44
Hedda-78 Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 De fleste opplever dett en eller annen gang. Det er absolutt ikke gøy å være syk selv og samtidig passe på en urolig smårolling som krever oppmerksomhet og aktivisering. Sånn er det bare. Det går over. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 Har vært det samme her, bare at arbeidsgiver er irritert på meg. Har fått sykemelding og beskjed fra legen om å ta det med ro til jeg er frisk, får bare en kald skulder og null god bedring ønsker når jeg ringer inn og forklarer situasjonen til jobb. Håper de er mer forståelsesfulle hos deg ts. Her nekter de å innse at med barn i bhg er man utsatt for å bli syk, og det er ikke kjekt å sitte med feber og dårlig samvittighet! Anonymkode: 31f25...3af
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Feberen er borte nå, bare masse snørr og hoste som henger igjen. Ikke klar for bhg enda. Hadde lege til å se på barnet, fant ut at det var et litt kraftig virus og måtte bare gå sin gang. Nå har både jeg og faren til barnet blitt syke, rett etter barnet begynner å bli frisk. I forrige uke brukte jeg 3 sykt barn dager. I går begynte jeg å få feber og skjønte at nå blir jeg syk. Dro til privat lege på kvelden og fikk sykemelding i tre dager. Tviler sterkt på at jeg blir frisk innen da. Er så fortvilet over at jeg snart har vært to uker borte fra jobb, andre må ta mine oppgaver. Både meg og samboer er syke og må bytte på her, for barnet begynner bli rastløs og energisk. Føler nesten man kollapser når man har hatt en uke uten søvn, så blir kraftig febersyk selv og ikke kommer seg på jobb. Har noen opplevd noe lignende? Følte dere på fortvilelse? Jeg føler meg helt nedpsyket akkurat nå. Og jobben henger over meg og er en ekstra belastning. Men hva skal jeg gjøre? Anonymkode: edb6e...a2e Føler det helt likt:/ Utrolig slitsomt rett og slett Føler med deg Vi er friske akkurat nå men gi oss et par uker Max.. så er vi der igjen.. Hadde jeg vunnet i Lotto hadde jeg gått hjemme noen år, hvertfall jobbet kraftig redusert.. Er likestilligsforkjemper til margen, men føler ikke det blir noe produktivitet, kreativitet og stas med jobb når det bare blir fravær, dårlig samvittighet etc. Føler også på at barna har behov for å være hjemme ikke bare når de er febersyke på det verste men også når de er halvsyk.. det tar tid å komme seg Anonymkode: df35d...b74 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Skrevet 29. januar 2024 Livet skjer. På godt og vondt. Du skal legge vekk skyldfølelse og plikt, og bli frisk. Det hjelper deg ikke å stresse med jobb og fravær fra jobb for å bli frisk. Sykdom er umulig å gjøre noe med. Og du får tenke på det slik: hva er en uke eller to i et jævla langt maraton av et arbeidsliv? Det sier jeg ofte til meg selv når jeg blir stressa. Det utgjør en dråpe i havet. Anonymkode: 9a5e3...369
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #9 Skrevet 29. januar 2024 Forresten - bytt på å underholde barnet. Det er dessverre slik at barn kan være syke, men likevel ha et aktivitetsnivå som voksne ikke klarer henge med på. Legger dere på madrass på gulvet, legg frem leker, ty til litt tv her og der og prøv å overleve Anonymkode: 9a5e3...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå