AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #41 Skrevet 29. januar 2024 Du må jo sette deg i respekt. Eller flytte langt unna. Jeg skjønner ikke folk som argumenterer med at «ja men, da blir hun sint» - javel, så la henne bli sint da. Bli sint selv! Det høres jo helt crazy ut slik som du lar henne herje med deg. Anonymkode: a8c50...66f 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #42 Skrevet 29. januar 2024 Ja, hva er greia med svigermødre? Min svigermor er helt fantastisk. Hadde det noen gang blitt en konflikt mellom oss, så hadde min mann, hennes sønn, fikset opp i det. Hans mor, hans ansvar. Jeg tar meg av "drama" på min side av familien. Når jeg leser om "fæle" svigermødre, så tenker jeg alltid at det er den konfliktsky sønnen som er problemet. Anonymkode: 0a7b8...903 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #43 Skrevet 29. januar 2024 Jeg kjenner ikke så mange med svigermødre fra helvete, egentlig vet jeg bare om en som var mer rar enn fæl. Trur at det er flere som har behov for å lette på trykket om svigermor her på kg, mens vi sjeldent hører om flotte svigermødre. Tror også at man aksepterer så utrolig mye mer fra familien enn fra svigerfamilien og da blir det lettere konflikt. Hadde jeg trodd kg burde over halvparten av mine venninner vært klin gærne siden vi er i svigermorkategori. Min svigermor er super på alle måter, og hun elsker barna mine like høyt som meg. Anonymkode: 6c347...088 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #44 Skrevet 29. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke folk som argumenterer med at «ja men, da blir hun sint» - javel, så la henne bli sint da. Bli sint selv! Det høres jo helt crazy ut slik som du lar henne herje med deg. Anonymkode: a8c50...66f Dette. 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi vil ikke besøke henne så ofte, hun tvinger oss. Lager et helvete på jord om vi sier nei til middag. Ringer andre i familien og forteller hvor utakknemlige vi er Anonymkode: 1d998...1c9 La henne ringe så mange hun orker. Tror du de gidder høre på henne når det er åttende gang denne måned? Anonymkode: 45c65...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #45 Skrevet 29. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Som svigermor kan jeg vare si at svigerdatter ikke bare er hyggelige, men jeg prøver å oppføre meg ordentlig. Jeg har et nært forhold til mine sønner, og savner det å ha dem på tomannshånd. Blir derfor glad når de kommer på besøk uten kjæresten/kona. Anonymkode: e9f79...e4f Sikkert hyggelig for svigerdatter og barnebarn når det skinner igjennom at svigermor egentlig bare er interessert i sønnen sin Anonymkode: d9779...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #46 Skrevet 29. januar 2024 Min svigermor er ingen heks, men forholdet mellom oss er veldig vanskelig. Hun har vanskelig for å snakke om følelser og sette ord på behov, så jeg trodde i mange pr at hun bare ikke likte meg. Hun har kalt meg kald, ugjestmild, har sagt at jeg prøver for hardt og hatt raserianfall på besøk hos oss. Jeg har aldri forstått dette, for vi/jeg har alltid tatt godt imot dem, på besøk, gitt god bevertning, lyttet til alt de forteller, og generelt vært veldig fokusert på at de skulle føle seg velkomne. Så en dag sier mannen til meg at svigermor ønsker seg et forhold til meg som om hun var moren jeg aldri hadde. Det er ikke noe jeg kan gi henne, for jeg har en god mor, og er såpass privat av meg at det skal litt til å opparbeide den tilliten som skal til for å oppføre meg mot henne som om hun var min mor. I årene etter den kommentaren fra mannen, har det hele ligget i bakhodet og modnet, og jeg mistenker at dette egentlig bare er en veldig, veldig sår greie for svigermor. Hun har bare sønner. Kan det hende at hun har sett frem til å få svigerdøtre å ha et mor/datter-forhold til? Også føler hun seg avvist når jeg ikke behandler henne på lik linje som min egen mor? Jeg vet virkelig ikke. Alle kommentarene hennes opp i gjennom årene har truffet hardt, men jeg innser at det ikke kommer fra et ondt sted. Hun føler seg nok avvist, og det er vondt. Jeg har forsøkt å ringe henne for å snakkes bare hun og jeg, og ellers rekke ut en hånd. Jeg vil så gjerne ha et godt forhold til henne❤️ Men hun blir aldri moren min. Anonymkode: 59b4c...172 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #47 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sikkert hyggelig for svigerdatter og barnebarn når det skinner igjennom at svigermor egentlig bare er interessert i sønnen sin Anonymkode: d9779...2d9 Svigerdatter skjønner nok svært godt at for en mor er deg koselig med alenetid med barnet sitt innimellom. Anonymkode: 9c3af...8d1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #48 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sikkert hyggelig for svigerdatter og barnebarn når det skinner igjennom at svigermor egentlig bare er interessert i sønnen sin Anonymkode: d9779...2d9 Ikke bare interessert i egne barn, men synes det er hyggelig å få dem på tomannshånd. Skjer alt for sjeldent. Synes kritikken er rar. Mange av mine venninner reiser på tur med sine døtre, uten at det betyr at de ikke er interessert i svigersønnen eller barnebarn. Da heter det at de har et veldig godt forhold. Anonymkode: e9f79...e4f 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #49 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sikkert hyggelig for svigerdatter og barnebarn når det skinner igjennom at svigermor egentlig bare er interessert i sønnen sin Anonymkode: d9779...2d9 Det er ikke så rart om svigermor er mest interessert i eget blod? Hvis man blir bestevenn med svigermor så er jo det hyggelig, men å «komme overens» er kanskje en mer oppnåelig ambisjon. Det krever bare normal respekt og en omgangsform som begge kan tolerere. Anonymkode: 9930d...627
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #50 Skrevet 29. januar 2024 Min svigermor var også sånn, behandlet meg som skikkelig dritt det første året jeg var sammen med samboeren min omtrent. Men nå har jeg ikke sett henne på snart over 1 år siden hun var så dum at hun behandlet sønnen sin dårlig så han kuttet all kontakt med henne. Så nå har jeg kun kontakt med svigerfar av og til (foreldrene til samboer er skilt), men han er ganske grei og har aldri vært stygg mot meg. Anonymkode: 9cec7...8e7 1
powerpuffen Skrevet 29. januar 2024 #51 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Begge mine foreldre hadde et varmt og nært forhold til svigerforeldrene sine, så kanskje jeg var lært opp til at det var sånn det skulle være? Men svigermor er i hvert fall moren til den jeg liker best i hele verden, og hun er en av få som elsker barna våre like høyt som mannen min og jeg gjør. Hun er klok og har ikke alltid hatt det lett, så hun kommer aldri med bedrevitende råd. Derimot hjelper hun gjerne til med praktiske gjøremål. En sånn svigermor håper jeg at jeg selv kan bli en vakker dag. Anonymkode: 14182...d70 Dette.❤️
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #52 Skrevet 29. januar 2024 Jeg elsker min svigermor❤️ Passer på å ringe henne ofte og sende henne bilder av barna (hun bor i en annen by) siden mannen min er sløv på sånt. Anonymkode: 7947c...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #53 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser jo daglig tråder her inne om folk som har problemer med sin svigermor, derfor skrev jeg det. Vet det ikke er en egen gruppe mennesker, men skjønner ikke hva annet du mener jeg skal omtale henne som? Hun er jo min svigermor, er jo det som er mest forklarende, og det man kaller mannens mor. Hæ? Hva får deg til å skrive at jeg og mannen ikke er et team? Anonymkode: 1d998...1c9 Virker ikke som at du skjønte kommentaren. Måten du svarer på minner meg om min svigerdatter. Hun bare tar liksom ikke de små kommentarene. Er vi ironiske, så skjønner hun det ikke. Når vi diskuterer, henger hun ikke med. Og da blir det misforståelser! Derfor har vi sluttet med sånt når hun er til stede, for å forebygge bråk og krenkelser. Anonymkode: d7228...8a1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #54 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Virker ikke som at du skjønte kommentaren. Måten du svarer på minner meg om min svigerdatter. Hun bare tar liksom ikke de små kommentarene. Er vi ironiske, så skjønner hun det ikke. Når vi diskuterer, henger hun ikke med. Og da blir det misforståelser! Derfor har vi sluttet med sånt når hun er til stede, for å forebygge bråk og krenkelser. Anonymkode: d7228...8a1 Om jeg ikke skjønte hva du mente så forklar meg gjerne på en annen måte Om det du skrev var ironi, så skjønner jeg godt at hun ikke forstår ironien din, for det framstår ikke som ironi. Anonymkode: 1d998...1c9 2 1
I Grosny Skrevet 29. januar 2024 #55 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svigermor er naboen vår, så er ikke langt dit. Det er jo også et problem da hun følger med på alt vi gjør. Mannen min tør ikke si imot sin mor. Hun utnytter han til alt mulig, som maling av hus, støvsuging etc. Anonymkode: 1d998...1c9 Flytt! 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #56 Skrevet 29. januar 2024 Som svigermor til min mann er min mor helt ok. Som svigermor til min brors kone er hun et svigermonster. Hun er virkelig ufin til tider og tramper hardt over de fleste grenser. Her snakker vi om å ta seg til rette i hus og hjem. Ommøblere og omorganisere skap og skuffer, stygge kommentarer om vekt og utseende, mindre diskret forsøk på tvangsslanking, og så klart uenighet om barneoppdragelse (man visste jo best på 80-tallet). Jeg har prøvd å snakke med henne, uten hell. Skal sies at broren min er mye mer konfliktsky enn meg. Der jeg har satt grenser, har han rullet med øynene og latt henne holde på. Og sånn blir det jo konflikt av når en ny kvinne kommer inn i livet og er så frekk at hun har egne meninger. Anonymkode: e6c15...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #57 Skrevet 29. januar 2024 Digger min svigermor! Hun er så utrolig snill, sluttet med røyk da førstefødte kom til verden fordi hun hadde lyst å klemme henne mest mulig (ingen ba henne om det, var på eget initiativ etter hun leste om passiv røyking og krybbedød), baker om en helt til dåp, konfirmasjon, bursdag, bryllup osv, er ei skikkelig arbeidskvinne med stolthet og integritet, og er hyggelig å prate med. Hun har som alle andre sine feil og mangler, samt at vi er to ulike generasjoner med ulike interesser, men er virkelig ingenting vondt i henne. Hadde nok ikke reist på ferie med henne alene, men reiser gjerne på familieferie sammen. Hun åpner armene og hjemmet sitt for meg når som helst, og jeg for henne. Hun kjørte meg på jobb og ungene i bhg/skole den uka bilen vår var på verksted, vi snapper og meldes flere ganger i uka. Jeg synes vi har ett skikkelig godt forhold, selv om jeg selvsagt synes det er deilig å ikke være naboen hennes. Er tettere med mine foreldre, naturligvis, men vi gjør ikke noe bevisst forskjell på dems "tilgang" i livene våre, for alle vil oss vel og gjør oss vel. Anonymkode: 25868...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #58 Skrevet 29. januar 2024 Har et dårlig forhold til svigers. Kort oppsummert handler det om at det alltid er deres behov og ønsker som kommer først og dette er noe vi skal adlyde. Ellers er det innblanding, kritikk og meninger om det meste i vårt liv. Alt fra barneoppdragelse, navn på barn, vår arbeidsfordeling i hjemmet, hvordan vi ønsker å feire høytider/feriere, meninger om alt muuuulig. Og så er det en forventning om at vi skal være så utrolig takknemlig for feks en gave, en middag, besøk av dem osv. Holder ikke med et vanlig «takk», det skal helst sies maaaange ganger og så nevnes igjen senere. Da er det klart det blir vanskelig. Anonymkode: 25861...d0b 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #59 Skrevet 29. januar 2024 Jeg synes det er interessant at en del kvinner ikke synes å tolerere at deres mann har et nært forhold til sin mor, mens det er det naturligste i verden at de selv har et nært og fortrolig forhold til sin egen. Det er som om de konkurrerer om mannen med hans mor. Min eks-svigermor er en hyggelig og varm dame, og jeg har intet negativt å si om henne. Anonymkode: a3e0e...b60
Nonish91 Skrevet 29. januar 2024 #60 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min svigermor, som mange andres, er rett og slett en plage. Hun er avhengig av sønnen sin, manipulerer han til alt mulig, er spydig og nedlatende mot meg og eier ingen grenser. Synes dette ofte er et tema her inne, og at mange opplever det samme som meg. Hva er greia med svigermødre? Hvorfor er de slik? Hadde min mor oppført seg som min svigermor, hadde jeg blitt skikkelig forbanna, men min samboer ser ikke hvor manipulerende og nedlatende hans mor er. Svigermor klager også over at vi er mer sammen med min mor enn henne, noe vi absolutt IKKE er, og om vi hadde vært det så hadde vel det vært fordi hun klarer å oppføre seg. Noen tanker? Anonymkode: 1d998...1c9 Hvorfor er hun manipulerende ? Klarer ikke mannen din få bestemme? 🥹 da er det mannen jeg ville pratet med. Jeg har en svigermor som jeg ser sjeldent, hu bor i utlandet. Skal besøke henne til våren med barnebarnet som er 11 måneder som hu ikke har fått sett ennå. Jeg kjenner at jeg gruer meg litt for hun er en som kan komme med litt spydige kommentarer, men svarer bare tilbake eller så snur jeg meg. Hu er ellers ei veldig grei dame. Men hu er litt gammel og dem har en helt annen tankegang enn oss 😉
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå