Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i første trimester og føler meg utrolig stygg. Har allerede lagt på meg 8kg, har blitt grå og gusten i huden, er konstant sliten, orker ingenting, ingen av klærne mine passer lenger og håret blir fett bare noen timer etter hårvask. Plis si at dette går over? 

Anonymkode: ea586...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være gravid er en tilstand; det går over :) Hva gjør du for å ta vare på deg selv? Hjelper det å ta et bad og drive med velvære? Dra på shopping og finne nye klær? 

Anonymkode: fbbe6...4cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å være gravid er en tilstand; det går over :) Hva gjør du for å ta vare på deg selv? Hjelper det å ta et bad og drive med velvære? Dra på shopping og finne nye klær? 

Har ikke vært i så god form, så velvære har vært et minimum. Prøvde å finne nye klær, men ble bare trist over at ingenting var fint. Hadde jeg hatt gravidmage hdde det vært lettere, men pr nå ser jeg bare skikkelig lubben ut😅

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ikke vært i så god form, så velvære har vært et minimum. Prøvde å finne nye klær, men ble bare trist over at ingenting var fint. Hadde jeg hatt gravidmage hdde det vært lettere, men pr nå ser jeg bare skikkelig lubben ut😅

Hvor langt er du på vei? Hva pleier du å gå med ellers? For min del hjalp det å tenke litt praktisk. For eksempel: jeg liker kjoler. Kjoler og strømpebukser - til nåværende sesong - er helt topp. På sommeren er kjoler også like fleksibelt og stretchy. Gravidklær er ikke kjempefine syns jeg; så jeg følte meg mye mer fin i «vanlige klær».

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvor langt er du på vei? Hva pleier du å gå med ellers? For min del hjalp det å tenke litt praktisk. For eksempel: jeg liker kjoler. Kjoler og strømpebukser - til nåværende sesong - er helt topp. På sommeren er kjoler også like fleksibelt og stretchy. Gravidklær er ikke kjempefine syns jeg; så jeg følte meg mye mer fin i «vanlige klær».

10 uker, så er jo ikke så langt på vei..  er glad i kjoler, men føler meg ikke vel i noe akkurat nå😅

• Hjerte 1
Skrevet

10 uker, så er jo ikke så langt på vei..  er glad i kjoler, men føler meg ikke vel i noe akkurat nå😅

Jeg skjønner. Du er kanskje litt oppblåst og føler deg annerledes. Det kommer en gravidmage som er mer definert, men det trenger ikke bety du vil føle deg bedre. Prøv å finn noen plagg som du tror kan fungere. Men ikke tving det frem om du er i dårlig humør. Da blir det ikke særlig lysbetont og verre. Pakk deg inn i joggebukse og hettegenser ikveld, og la det ligge for nå. Når du føler du kan få ånden over deg, gå gjennom og rydd hele skapet. Pakk vekk de plaggene som plager deg. Du trenger ikke se på dem engang! Tror det viktigste er å prøve godta at det blir litt slik fremover, og det er også bare for en periode! :hjerte:

Skrevet

For meg er velvære å dusje, ta på bodylotion og rene klær. I perioder eller dager jeg har følt meg stygg synes jeg det hjelper at jeg kan kontrollere selv at jeg er ren og lukter godt - det kan de fleste ta kontroll på selv. Og det hjelper! Bruker komfortable klær som jeg føler meg vel i. Hjemme kjører jeg mer «lounge» enn slitte joggeklær. Har du råd til det kan du ta en tur til frisøren, eller kjøpe et nytt solpudder. Men husk også at dette er en tid på året da mange føler seg gustne og stygge😅

Anonymkode: 85103...23e

• Hjerte 1
Skrevet

Når man har en baby å ta vare på så er det jo luksus å få tid til å dusje, så det tar nok en god stund før det "går over" ja 😁

Anonymkode: f0608...25f

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Når man har en baby å ta vare på så er det jo luksus å få tid til å dusje, så det tar nok en god stund før det "går over" ja 😁

Det skjønner jeg, men det er fortsatt 30 uker til jeg er i den situasjonen, og da er det jo også mer logisk å se sliten og ustelt ut. Nå som ingen vet at jeg er gravid tar folk seg rett til å kommentere at jeg er bleik og ser sliten ut. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Herlighet, disse «bare vent» og «du skal se». Jeg dusjet alltid når jeg trengte og følte på det :) Kunne til og med ta et bad. Har aldri forstått de som går evigheter uten dusj, med mindre det er spesielle ting som gjør det. Som oftest er man to, og far kan ta barnet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Herlighet, disse «bare vent» og «du skal se». Jeg dusjet alltid når jeg trengte og følte på det :) Kunne til og med ta et bad. Har aldri forstått de som går evigheter uten dusj, med mindre det er spesielle ting som gjør det. Som oftest er man to, og far kan ta barnet. 

Enig. Har en baby på 8 mnd, og tror faktisk ikke det har gått en dag hvor jeg ikke har fått tatt meg en dusj. Skjønner at det ikke er like lett med kolikkbaby e.l., men ingen grunn til å regne med at man ikke skal få dusjet mens babyen sover, sitter i vippestol, er med far, etc.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er gravid i første trimester og føler meg utrolig stygg. Har allerede lagt på meg 8kg, har blitt grå og gusten i huden, er konstant sliten, orker ingenting, ingen av klærne mine passer lenger og håret blir fett bare noen timer etter hårvask. Plis si at dette går over? 

Tror du at du ikke legger på deg i en graviditet ?

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Har en baby på 8 mnd, og tror faktisk ikke det har gått en dag hvor jeg ikke har fått tatt meg en dusj. Skjønner at det ikke er like lett med kolikkbaby e.l., men ingen grunn til å regne med at man ikke skal få dusjet mens babyen sover, sitter i vippestol, er med far, etc.

Til og med kolikkbarn, så trenger man faktisk et avbrekk, og far kan trøste!

Skrevet
Dorma skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig, men 8kg på bare noen uker er ganske mye. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, Dorma said:

Jeg leser det som «Jeg har lagt på meg X kg allerede». Står ingen steder hun ikke tror man legger på seg. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig, men 8kg på bare noen uker er ganske mye. 

Mye som skjer i kroppen så det er helt normalt.

• Nyttig 1
Skrevet
Dorma skrev (1 minutt siden):

Mye som skjer i kroppen så det er helt normalt.

Har ikke sagt noe annet heller. Men det er en av grunnene til at jeg føler meg uvel, blant andre grunner som også nevnt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Føler med deg, det er litt tøft den første tiden. Jeg gikk også opp mye frem til uke 20. Gikk opp ca 10kg totalt, følte meg helt forjævlig. Er nå i uke 35, og har fortsatt bare gått opp 10kg totalt, og selv om jeg overhodet ikke føler meg fresh, så strutter magen og jeg føler meg ikke som ei dundre lenger.. poenget mitt er at vektøkning kommer i rykk og napp. Selv om den har vært stor nå, så kommer den nok til å stagnere, og snart popper magen 🥰 gi deg selv litt slack, unn deg frisør/nye negler osv, og sett av en kveld i uken til selvpleie. Smør deg inn med deilige kremer, ta ansiktsmaske ol 🥰

Anonymkode: 73ac2...1c4

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg hadde det slikt i den ene graviditeten min. Da gikk det ikke over. Var de verste 9 mnd av mitt liv, og jeg er ikke spesielt forfengelig til vanlig. Følte meg så stygg og ekkel, og følte at alle rundt meg tenkte det samme. Helt grusomt! 

forskjellen fra det svangerskapet og det jeg følte meg fresh i var kjønnet på babyen. Kan være helt tilfeldig. Er gravid nå, og føler meg like stygg og ekkel som sist. Noen dager kjenner jeg at jeg angrer på graviditeten for det er en så helt sinnsykt grusom følelse. Blir spennende på oul om kjønnet er likt som forrige gang🤔

uansett: lykke til! Håper du føler deg freshere i løpet av de neste ukene. Og uansett så er premien til slutt god❤️

Anonymkode: 6ed2c...a85

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde det slikt i den ene graviditeten min. Da gikk det ikke over. Var de verste 9 mnd av mitt liv, og jeg er ikke spesielt forfengelig til vanlig. Følte meg så stygg og ekkel, og følte at alle rundt meg tenkte det samme. Helt grusomt! 

forskjellen fra det svangerskapet og det jeg følte meg fresh i var kjønnet på babyen. Kan være helt tilfeldig. Er gravid nå, og føler meg like stygg og ekkel som sist. Noen dager kjenner jeg at jeg angrer på graviditeten for det er en så helt sinnsykt grusom følelse. Blir spennende på oul om kjønnet er likt som forrige gang🤔

uansett: lykke til! Håper du føler deg freshere i løpet av de neste ukene. Og uansett så er premien til slutt god❤️

Anonymkode: 6ed2c...a85

Godt å høre at noen kjenner seg igjen! Hvilket kjønn fikk du den gangen du følte deg slik? Spennende å se om det blir samme denne gangen da🙈

tusen takk, lykke til du også ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...