Gå til innhold

Bilen skulle hentes av forsikringsselskapet,men de kommer aldri. Hva skjer om den blir tauet bort i mellomtiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen står på gjesteparkeringeringene i borettslaget og opptar plass. Jeg har sagt opp alt av forsikringer på den siden forsikringsselskapet skal hente den. Nå har jeg ventet i snart to måneder. Hva skjer om naboene blir sure og får den tauet bort?

Anonymkode: cf378...c19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor skal de hente den om du har sagt opp forsikringen på den? 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke sette den et sted den står lovlig? Er det ikke din bil? Hvorfor har forsikringsselskapet ansvar for den? 

Anonymkode: d6b31...5d5

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor står bilen på en gjesteparkeringsplass? Er bilen kondemnert pga- ulykke eller noe? Da burde den stå på et verksted. 

Og hvorfor har du sagt opp forsikringen? Og hvorfor skal forsikringsselskapet hente bilen din? Så lenge bilen er din er det normalt ditt ansvar. 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (18 minutter siden):

Hvorfor står bilen på en gjesteparkeringsplass? Er bilen kondemnert pga- ulykke eller noe? Da burde den stå på et verksted. 

Og hvorfor har du sagt opp forsikringen? Og hvorfor skal forsikringsselskapet hente bilen din? Så lenge bilen er din er det normalt ditt ansvar. 

Den er konfemnert etter skade. Den fungerer helt fint å kjøre, men skaden ble vurdert til noen tusenlapper mer enn verdien på bilen. Så jeg kjørte den hjem og fikk plutselig beskjed om at den ikke skulle kjøres lenger 

Jeg fikk beskjed om at forsikringen skulle sies opp så da gjorde jeg det 

Carrot skrev (1 time siden):

hvorfor skal de hente den om du har sagt opp forsikringen på den? 

De har allerede gitt meg penger for bilen og da vil de vel ha resten for å selge delene 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvorfor ikke sette den et sted den står lovlig? Er det ikke din bil? Hvorfor har forsikringsselskapet ansvar for den? 

Anonymkode: d6b31...5d5

Da jeg gikk beskjed om at bilen ikke skulle kjøres mer hadde jeg allerede plassert den på gjesteparkeringen. Det var store snøhauger overalt så jeg kunne ikke plassere den i en sidegate. Jeg fikk beskjed om at forsikringsselskapet skulle komme og hente den, men da jeg ringte de etter seks uker fikk jeg vite at de hadde glemt å si fra til de som skulle hente den. Nå har det gått to uker til

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den er konfemnert etter skade. Den fungerer helt fint å kjøre, men skaden ble vurdert til noen tusenlapper mer enn verdien på bilen. Så jeg kjørte den hjem og fikk plutselig beskjed om at den ikke skulle kjøres lenger 

Jeg fikk beskjed om at forsikringen skulle sies opp så da gjorde jeg det 

De har allerede gitt meg penger for bilen og da vil de vel ha resten for å selge delene 

Da jeg gikk beskjed om at bilen ikke skulle kjøres mer hadde jeg allerede plassert den på gjesteparkeringen. Det var store snøhauger overalt så jeg kunne ikke plassere den i en sidegate. Jeg fikk beskjed om at forsikringsselskapet skulle komme og hente den, men da jeg ringte de etter seks uker fikk jeg vite at de hadde glemt å si fra til de som skulle hente den. Nå har det gått to uker til

Ring en gang til, minn dem på at den må hentes og si at den ikke kan stå der den står nå. Spør hvem som skal hente den, er det viking eller hvem?

Anonymkode: ad879...63d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Så bilen er kondemnert og forhåpentligvis avregistrert og eieskapet overfør til forsikringsselskapet? 
Eller er den forsatt registrert på deg og du har kun avsluttet forsikringen? 

Skrevet

Du har fått oppgjør for bilen, så den eies nå av forsikringsselskapet. Den er deres ansvar og hvis den taues vekk, må de betale for det. Hvis du vil være grei, så kan du ringe å minne dem på at den står i fare for å taues. 

Anonymkode: 13934...c3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...